Inlägg från: Anonym (förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förbannad)

skolklass besöka asylboende

Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:35:25 följande:

"Jag har arbetat inom Säpo 30 år och inom polisen sedan 35 år, och jag har aldrig sett något som kommit med så stark kraft som detta. Det är ett enormt tryck på Säpo. Det kan inte fortsätta att rekryteras fler och fler, för då kan vi inte klara det till sist." ? Säpochefen Anders Thornberg."

sv.gatestoneinstitute.org/6008/islam-sverige

Jupps, våra barn bör se verklighet, eller nej, vi vuxna bör ta vårt ansvar så våra barn slipper andras verklighet!

Skrämmande att någon som dig jobbat inom säpo!!

Eller skulle kunna vara det om det låg sanning i det du sa. Tror säpo har lite bättre koll på vilka de anställer.
  • Anonym (förbannad)

Bara för de är tryck på socialtjänsten betyder det ju inte att majoriteten av dem som kommer inte är fredliga fattar inte var du vill komma någonstans. Du ska fan inte yttra dig om källkritisk.

Vi säger så du...... alla som kommer hit är terrorister och vill döda dig....måste vara jobbigt att vara så orolig som du är hela tiden.

• Anonym (förbannad)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:52:38 följande:

Där har du kastat det sista lilla av trovärdigheten du eventuellt hade efter dina utsvävningar och lögner.

Det var citat av säpochefen.

Herre jävla gud alltså.

Efter allt annat skit du skrivit skulle det inte förvåna mig om du skulle påstå att du jobbat inom säpo... så mkt lögner du kommer med som du säkert tror på själv.... O trovärdighet ska vi bara inte gå in på här så som du ordbajsar massa skit.
  • Anonym (förbannad)
    Lea2016 skrev 2015-11-22 20:00:22 följande:

Är det någon som har vidrig människosyn är det snarare en islamofobisk invandrarna hatare som dig. Tar inte rasister oro på allvar då der inte rör mig i ryggen att dem har påhittade hotbilder i skallen. Du känner säkert inte ens någon invandrar utan drömmer ut människor helt utan grund på grund av olika kulturer o bakgrund snacka om din vidriga människosyn.... snacka inte om franska offra de vill inte beblanda sig med en rasist som du det är ett hån att du använder dem i din mening. Är det någon som saknar vett och empati är det du som sitter och skriver skit på familjeliv. NÄTTROLL är du.

Exakt måste vara jobbigt att oroa sig hela tiden. Till och med säpo har sagt att vi ska leva som vanligt men antar att vissa älskar o sprida skräck.
  • Anonym (förbannad)

Asså dessa obildade människor jag vet inte om man ska skratta eller gråta haha

• Anonym (förbannad)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 20:02:17 följande:

Med tanke på allt skit du vräker ur sig så framgår det tydligt att du knappt läser inlägg du citerar för att vräka ur dig mer skit och aldrig klickar på länkar som postas.

Citatet var märkt, källan uppgett, samt att det var bara i princip början på artikeln jag postade, tack och hej, du har inget annat än floskler och lögner att producera

Terrorister kan ändå ta sig hit om de vill. Vem som helst kan bli terrorist. Att stänga gränser mot tusentals oskyldiga hjälper knappast.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 20:17:52 följande:

Ja, vad ska de annars säga? Du tycker inte att det rimmar lite illa med att de först uppgraderar terrorhotet till det näst högsta för att sedan säga att folk ska leva sina liv som vanligt, men vara "extra vaksamma"?

Vad tror du skulle hända om de uppmanade folk att stanna hemma, inte vistas på offentliga platser, inte besöka biografer, teatrar m.m., Inte resa kollektivt, inte besöka köpcentrum m.m.? Samhället skulle rasa ihop. Även om så en galleria per vecka skulle sprängas i bitar kommer de att säga att vi ska "leva våra liv som vanligt".

Du måste förstå vilka mekanismer som ligger bakom.

Jag förstår vilka mekanismer som ligger bakom...

Den dagen det föreligger ett stort hot mot oss hoppas jag och tror de går ut och varnar och uppmanar oss att stanna inne som de gjorde i Frankrike. Fram tills dess tänker inte jag undvika tunnelbanor eller att leva mitt liv normalt. Tror inte något blir bättre av att sprida rädsla och hat.
  • Anonym (förbannad)
    föräldern skrev 2015-11-22 20:33:27 följande:

Oj här har det visst hänt grejer under dagen. Vilken respons. Jag lade ut frågan för att testa om jag är helt ute och cyklar innan jag tar kontakt med rektor. Vilket nu känns som det rätta. Det tråkiga är att så fort sådana här frågor dyker upp så kommer rasiststämpeln. Det handlar inte om rasism för att man tycker det är en dålig idé att ens 8 åring ska iväg på studiebesök på ett asylboende som har ett mycket oklart syfte. Jag tycker att de är alldeles för små för detta. Hur ska diskussionen i klassen fortsätta? Håller med att vår skyldighet är att skydda barnen till viss del från allt som händer just nu. De hör tillräckligt på lilla aktuellt och andra vuxna diskussioner som gör dem oroliga.

Aspekten att också barnen ska "tyngas" med att ordna julklappar och bära ett ekonomiskt ansvar är också något jag värjer mig mot. Vet att det pågår minst 3 julklappsinsamlingar redan till dessa barn. (Och de firar väl inte ens jul?)

Idén med att asylbarnen skulle kunna hälsa på i klassen låter mycket bättre än att mitt lågstadiebarn ska åka dit där inga säkerhetsgarantier finns. Det verkar inte som att det är någon annan som råkat ut för en lärare som dragit igång något sådant här.

Syftet är nog att läraren vill upplysa och lära barn att inte bli rädda för de som kommer hit samt att sätta barnen in i det som händer i vårt land idag och som är en stor del av vår verklighet. Verken vi eller våra barn kan blunda för det. Det som sker i världen berör oss alla. Naturligtvis tror jag inte att bara för barnen besöker ett asylboende så kommer de bli överrösta av terror historier och sjukdomar utan får snarare lära sig att det pågår krig uti världen och får komma i kontakt med människor som flyr kriget och se att de är vanliga människor precis som oss. Inte skapa vi och dem. Personligen tycker jag det är mycket klokt av läraren. Sen är det faktiskt så att många barn vill vara med och hjälpa till när vi står inför den största flyktingströmmen sen andra världskriget. Barn har mer empati många ggr än vuxna och är inte så präglade av rädsla och hat för det okända....Gränsen till rasism är faktiskt tunnare än vad många tror. Många tror inte de har främlingsfientliga åsikter men jag tror att det är vanligare än man tror. Barn präglas av vuxnas oro.

Många av de som kommer är kristna och firar jul. Även om man inte är kristen är det viktigt att alla som vill får vara med och fira jul och bli inkluderade i svenska kulturen är det inte det som ni vill?
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 21:04:47 följande:

Gud vad naiv du är. Det är nästan lite charmigt. Det är inte utan att man tänker på denna aktuella reklamfilm när man läser det du skriver.

Du är verkligen tragisk.... kallar människor för naiva bara för man inte lider av vanföreställningar som du.... och den senaste inläggen du skrev var ju bara grädde på moset. "Faktum att alla dessa sk flyktingbarn."

Då jag möter flyktingbarn i mitt arbete kan jag lugnt intyga att dem inte är över 30 år. Men det spelar ju ingen roll vad man säger du har ju dina hjärnspöken ändå.
  • Anonym (förbannad)
    Alessia skrev 2015-11-22 21:21:34 följande:

Jag hade tänkt att de som bor på asylboendet inte är några utställningsföremål. Är det misärturism läraren vill ta med barnen på?

Däremot: finns det barn i skolålder eller nära skolålder vore det trevligt att inbjuda dem till ett skolbesök. Få gå runt i skolan, titta på klassrum, läromedel, äta skollunch och försöka få barnen att kommunicera lite med varandra. DET vore ett bättre bemötande för alla parter.

Tror ifs att de borde informera dem på boendet att det kommer komma en skolklass plus att jag inte tror många skulle ha något emot ett besök. Tvärtom tror jag de flesta som bor i dessa boenden vill visa hur fredliga de är till skillnad till vad många verkar tro.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende