![tobbe01](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Vilken tur....................Anonym (anonym) skrev 2015-11-24 14:05:41 följande:Jag kommer i kontakt med flyktingar varje dag eller kontakt och kontakt vi åker med samma bussar och handlar i samma affärer, ingen verkar lida av TBC, polio, difteri eller annan smittsam sjukdom eftersom de inte blossar av feber, hostar.
-
....jahaAnonym (anonym) skrev 2015-11-24 14:14:11 följande:Visst är det!
Ska man vara rädd för luftburen smitta så ska man undvika trängsel med stora folksamlingar inomhus, det är alltså större risk att bli smittad av någonting om man åker tunnelbana i rusningstrafik än att åka till ett asylboende och lämna julklappar till barn.
-
Säkert. Åker dom till flyktingförläggningar och hälsar på så finns inga spärrar.Anonym (anonym) skrev 2015-11-24 14:10:19 följande:Var kom uppgift om studiebesök ifrån? Åker lågstadiebarn på studiebesök?
-
Luften går rimligtvis lite ur de här otaliga "invandrar-debatterna" på FL nu? Fungerar ju inte att komma dragande med "hemska SD" när vår sosse-statsminister börjar föra "SD-politik"! Vem ska man peka finger åt nu och kalla rasist, nazist, fascist.....och lite trist? Ack ja.......som det kan bli
-
que? vad går alldeles utmärkt?Nerfherder skrev 2015-11-27 12:29:52 följande:Det är sant, så det går alldeles utmärkt
-
hahahahahaha och så du då...........Nerfherder skrev 2015-11-27 13:10:24 följande:Läs ditt eget inlägg
-
Ingenting kära du. Bry inte din hjärna. Kram på dig.Nerfherder skrev 2015-11-27 13:14:02 följande:Alltså, ja och?
-
???Världsmedborgare skrev 2015-11-27 15:09:38 följande:Eller mindre bråkigt på de skolor ungarna vistas i dagligen, skulle inte tro det.
-
"tvångsinternera snusande gravida"? hahahahahahahahahaha.Världsmedborgare skrev 2015-11-28 14:15:43 följande:Vad är SD-politk menar du? Att vi tvingats inför restriktioner p.g.a att vi inte längre kan erbjuda ett drägligt uppehälle för flyktingar eller asylsökande?
Ja det är illa, riktigt illa, men som tur är, bara tillfälligt, och inte som SD-politiken vill, kasta ut de som redan har fått asyl och införa permanent stängda gränser.
Men jag förstår att SD:s anhängare måste ändra taktik, nu när risken finns att dom helt blir av min sin enda politiksa fråga.
Att tvångsinternera snusande gravida, som föreslås av SD, det lär knappast dra några nya väljare.
-
Nej tyvärr jag har inte haft tid. Sa man ngt om hur man ska göra med rökande gravida? (hahahahahahahahahahaha tvångsinternering hihihihihihihi)Nerfherder skrev 2015-11-28 14:53:22 följande:Ja, det var ett förslag på stämman. Trodde du följde landsdagarna slaviskt
-
........ja vilka "dumhuvuden" är det du menar? De som röstar på MP eller F!? Jag tänker rösta på SD i nästa val och jag kallar inte de som röstar på annat sätt för "dumhuvuden"! för det skulle jag tycka vara lågt och obegåvat.Anonym (Mara) skrev 2015-11-28 15:38:45 följande:
Tror man ska vara väldigt försiktig med att rösta fram partier som tydligt skickar odemokratiska signaler. Som om folk inte riktigt förstår att ett parti med mycket makt har rätten att förändra. Först något som är till ens fördel, oftast populistiskt. Sen vet man inte vart makten leder.
Det är lite för få intelligenta människor i Sverige. Som inte tänker längre än näsan räcker. Nästa val blir en riktig rysare! Hur många procent dumhuvuden kommer vi upp i då...
-
Ja det är din syn på saken. Varsågod att ha den och rösta som du villAnonym (Mara) skrev 2015-11-28 17:03:32 följande:
Nej, du behöver inte kalla andra för dumhuvuden. Det går att visa i handling precis lika bra. Genom att rösta fram odemokratiska och människoföraktande åsikter. Till exempel.
-
???Absolut. Varsågod! Jag kallar INTE dig för ngt nedsättande dock för jag är SD:are och civiliserad. KramNerfherder skrev 2015-11-28 17:08:04 följande:Så då är det helt i sin ordning att jag kallar dig för "dumhuvud"
-
Kanske skulle ni "moderera" bort dessa provokativa trådar direkt? Vad är vitsen med att straffa alla som svarar "fel" genom avstängning X antal timmar? Verkar bakvänt........men vad vet lilla jag.......? HejdåModerator skrev 2015-11-28 18:03:35 följande:
Håll saklig diskussionston och gå inte till personangrepp. Tänk sak och inte person.
/Moderator
-
jo.......tack......så att de.........Nerfherder skrev 2015-11-29 10:11:49 följande:Ja, det har du rätt i.
-
glasklart.......Anonym (Hej) skrev 2015-11-29 15:54:18 följande:
[quote=76056290][quote-nick]Världsmedborgare skrev 2015-11-28 17:22:09 följande:[/quote-nick]
Det verkar som både M och KD gjort sin läxa, och inte kommer att falla för Åkessons lockrop.
www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-nobbar-sds-regeringsinvit/
www.di.se/artiklar/2015/11/28/m-och-kd-nobbar-sd-inviten/
www.aftonbladet.se/nyheter/article21848332.ab
Några timmar på Nätet avslöjar snabbt vad SD:s verkliga agenda är, eg märkligt att inte SD gjort sig av med alla sina samarbetspartners som är öppet nazistiska och/eller värsta sortens högerextrema partier.
Att man sen under SD:s landsdagar tydligt kan märka hur SD väljer att gå ännu längre högerut, bör avskräcka åtminstone alla de som kan sin historia, när man börjar tumma på frihet och demokrati.
Äsch då, Sd har sina valarbetare ute för jämnan.
En kvinna i 20-årsåldern överfölls och attackerades på lördagskvällen av tre eller fyra okända män i Hässleholm.
Även kvinnans hund misshandlades med sparkar. Männen sprang sedan från platsen.
? Det här är väldigt ovanligt. Dels för att det är oprovocerad misshandel, dels för att det är en kvinna som utsätts, säger Christer Nilsson, inre befäl vid polisen i Kristianstad, till Kristianstadsbladet.
Enligt polisen har kvinnan blivit slagen med ett föremål, eventuellt en batong. När hon föll till marken började männen att sparka på hennes hund.
I förhör har kvinnan uppgett att männen inte yttrade någonting i samband med misshandeln.
Polisen har inga spår efter gärningsmännen som enligt kvinnan uppges vara i 20-30-årsåldern.