• Anonym (MJ)

skolklass besöka asylboende

Anonym (mor) skrev 2015-11-24 10:15:16 följande:

VAD är det öht för mening att diskutera en sådan här sak. Hade jag barn på lågstadiet som skulle fraktas iväg till en flyktingförläggning någonstans på ngt märkligt "studiebesök" så skulle jag ha mitt barn hemma och säga att hen är sjuk. De som tycker "studiebesöket" är en bra ide skickar sina telningar. Enkelt, genialt och man behöver inte komma överens.

Samma här. Jag hade behållit mina barn hemma den dagen. Det finns ingen anledning till att dom ska göra studiebesök där och jag skulle heller inte tro att de boende är vaccinerade. Om de inte ens har tid att kolla alla som kommer in så har de väl heller inte tid att vaccinera alla. Förresten är det många svenskar som får vända om med sina barn för att vaccinet är slut. Tror ni det står läkare vid gränserna med en massa vaccin och ger dom sprutor när dom kommer in i landet?
  • Anonym (MJ)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-24 13:59:31 följande:

Och svenska vaccinerade barn blir alltså smittade av ovaccinerade människor.

Är människor som är sjuka i difteri eller polio till synes friska och vistas bland allmänheten så borde rädslan vara större att åka tåg, åka buss, handla på ett stort köpcentrum eller gå till läkare och sitta i väntrummet..

Det finns ingen som helst anledning till att dra med sig skolbarn till ett flyktingboende.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende