Inlägg från: Anonym (Mmmmh...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mmmmh...)

skolklass besöka asylboende

Är det inte lustigt hur alla dessa trådar liknar varandra nuförtiden? En helt oskyldig frågeställning som självklart innehåller ett främlingsfientliga problem och redan blir det fri fart att rabbla upp alla fritidningsartiklar som enbart finns på nätet. Tragiskt.

Jag tycker att det är skrämmande hur mycket okunskap och rädsla för allt främmande råder här. Är det dessa värderingar som ni föräldrar tänker förmedlar era barn?
    Ni har ett märkligt syn på ett flyktingboende.
    Självklart, de väntar enbart på att några små barn kommer dit för att få utlopp för sin frustration. Självklart, blir det första 3 våldtagna för en början, eftersom det bor ju en sån massa pedofiler där. Sedan turas de om att våldta medföljande personal. De resterande hotas med att bomba ihjäl alternativt knivhugga dem och om inget annat hjälper som utstår ju enbart optionen att smitta folk som kom dit med dödliga sjukdomar.

Skulle ni starta samma kalabalik när det gäller studiebesök på ett särskilt boende? Ja, antagligen.

TS, jag har lite svårt att tro att tråden är seriös, rent pedagogiskt sätt. "Studiebesök" på ett flyktingboende. Okej, men varför skulle man ta dit några lågstadieelever som ändå inte kan ta till sig problematiken?

Och till dig som undrade i tråden om vi känner något islamistiskt land som inte hade krig med sina grannländer. Hur många icke-islamistiska länder känner du till som inte hade krig med sina grannländer? Det finns väl enbart några få länder öht som aldrig hade krig under historiens gång. Eller är jag helt fel ute nu?

• Anonym (Mmmmh...)

Absolut. Problemet bara är att just den där attityden gör hela situationen enbart värre. Jag förstår att folk är rädd just nu. Det skulle ju vara mycket märkligt om det inte var så, men hur tänker ni uppfostra era barn då? Till allmänbildade, självsäkra unga människor som kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting, eller till obildade, skrämda individer som är rädd för allt och alla som är annorlunda för mamman vet bäst?

Just pga den rådande okunskapen och främlingsfientligheten befinner vi oss i den rådande situation. För att det alltid fanns någon som trodde att han är bättre pga sin ras, religion, politisk läggning än alla andra.

Dessutom får ni äntligen lära är skillnaden mellan flyktingar och terrorister.

• Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (absolut inte) skrev 2015-11-23 10:56:47 följande:

Till välutbildade självsäkra källkritiska självgående individer är tanken, om skolan inte kollapsar på sig själv först.

Ännu mer tragikkomik från vänsterflummen, den hänsynslösa toleransen och allas lika värde floskler är precis det som har satt oss alla i skiten, med den hänsynslösa toleransen har man öppnat upp gränser för det mest intoleranta folket på jorden med given resultat i landet.

Nu är vist tanken att man ska göra som det mest intoleranta folket själva gör och hjärntvätta barnen från start, osmakligt.
    Hade jag velat få mina barn hjärntvättade med politik skulle jag skicka dom till partimöte och inte skolan där dom ska hämta kunskap.

Du vet inte vem jag är. Varför jag skriver vad jag skriver och vilken bakgrund det finns att jag tycker och tänker som jag gör, men jag tillhör vänsterflummen, det där vet du? Om det är på så sätt du kategoriserar folk, kan jag berättar om för dig att du inte har den minsta lilla aningen.

Med tanke på alla FAKTA, typ länkar till era publikationer. Jag läser alla dessa länkar jag blir hänvisat till när jag tänker svara i en sådan tråd här och vet du vad jag fått fram? Alla dessa länkar finns, men att det samtidigt finns minst 2 andra artiklar på samma tidningen som berättar precis raka motsatsen, tar ni inte upp med. Varför då? För att dem inte passar in i er propaganda?

Har du någonsin själv besökt något flyktingboende? 
  • Anonym (Mmmmh...)

Ser redan rubriken framför mig: "Missnöjda flyktingar smittar barn med grön starr för att fortsätta terrorn". Inte omöjligt och absolut på samma nivå som alla andra fakta om flyktingar i Sverige.

• Anonym (Mmmmh...)

Bästa idén öht. TS, följa med på besöket. Fröken blir visst glad om en så ambitios förälder och du skulle kunna ha full koll på det som händer med ditt barn och kanske.....bara kanske.....skulle inse att flyktingar är också människor och inte enbart vilda, våldsamma djur. Alla får chansen att kunna lära sig något. Win-win situation för alla, alltså.

• Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-23 14:01:08 följande:

Det finns alltså de som på fullt allvar tror att lågstadiebarn tillsammans med sin lärare ska inhandla strumpor, rakhyvlar, mössor, vantar, nagellack, parfymer och smink till ensamkommande asylsökande tonåringar och åka dit och lämna detta?

Var fick du nu den inköpslistan ifrån?
  • Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (76543) skrev 2015-11-23 14:08:58 följande:

Varför inte besöka de hemlösa om man nu ändå håller på? Är inte det diskriminering om inte de får julklappar också?

Om man som föräldrar själv få åka med, då kan det bli av. Men att ca 30 småungar och endast en eller två lärare åker till ett asylboende där man vetifan vad människorna vart med om går absolut bort.

Men att ca 30 småungar och endast en eller två lärare åker till ett hem för hemlösa går inte bort då, med tanke på alla sjukdomar, pedofiler och våldsamma, och vetifan vad människorna vart med om?

Känns riktigt logiskt. 
  • Anonym (Mmmmh...)
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 19:21:06 följande:
    Ska man tvingas till det eller ska det ske frivilligt? ASSIMILATE ASSIMILATE!
    Vad har nu assimilation med tvång å göra? 
  • Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-23 18:38:40 följande:
    Oj jag ska låtsas bry mig och försöka reda i allt ologiskt goja du skrivit.

Först av allt finns rasism åt olika håll. Idag vågar inte unga män med skägg och mörkt hår gå ut för att de blir stämplade för terrorister.

Inte kul o bli kallad babbehora eller muslimhora heller eller slagen av flera nazister i grupp. Inte kul o sitta i vagnen med sitt 4 åriga son och bli påspottad av massa gapiga nazist killar o kalkad muslim terrorist.Det förekommer åt båda hållen!!!!! Jag har mött ungar som vittnat om hemsk rasism och dem känner sig aldrig som svenskar trots att de vuxit upp i Sverige och bidragit till samhället.

Vad har hänt t med mitt land??? Detta är INTE det Sverige jag vill att mina barn ska växa upp i. INTE det land jag kännee igen. Detta är helt nyt för mig med främlingsfientöiga krafter som förorenar landet med sitt hay och sprider osanning för att locka tilll sig rädda väljare. Där föräldrar som du matar på sina unga med rasism som skapar ännu större klyftor och rasism. Det bor många muslimer här som lever i jämlika förhållanden många bär inte ens slöja men är lika mkt muslimer ändå. Beror på hur man tolkar religionen. Många bär slöja men är fredliga och jobbar och bidrar till samhället som alla andra möter dem dagligen i mitt arbete.

Visste inte att du satt på siffror om hur många som faktiskt flyr krig och hur många som utnyttjar systemet. Hur vet du att de inte gör nytta? Samma sak sa främlingsfientliga människor om Balkan krigets flyktingar och idag är många välanpassade och bidrar till samhället mer än många svenskar. Tro mig jag vet jag jobbar inom socialtjänsten.

Du vet att vården i mellanöstern är många ggr bättre än här va?väldigt duktiga läkare och sköterskor och kunniga. Många som kommer är vaccinerade med till skillnad på vad du tror.

Du pratar om dem som om de är pestsmittade bara för de är muslimer.

Vad har förresten religion med nåt att göra?? det bor många tusen muslimer isverige idag och har gjort det i många många år helt fredligt i samklang med andra medborgare hör o häpna! Det är sådana kommentarer som gör att man stämplar dig som främlingsfientlig.

Så alla som inte håller med dig är vänsterflumm?

Vad har du tänkt att dessa män som flyr kriget ska göra i Syrien utan vapen i kriget mot IS? Skulle du eller din man stannat och slåss om der blev krig här? Lätt o sitta o vräka ut sig massa skit bakom en dator. Människor som dig sätter snarare sin rädsla framför sitt barns bästa ni matar på barnen era ologiska känslor och kallar det för att ni är måna om dem?!?! Går inte ihop någonstans. Istället för att lära dem solidaritet och allas lika värde. Människor som flytt hit är här för att stanna. Antingen kan vi låta dem bli inkluderade i samhället eller få dem att känna sig mer utanför och då ska jag säga dig att det gynnar knappast att dina barn blir tryggare i ett sådant samhälle. Det bidrar till mer utanförskap och ungdomar på utkanten av samhället som väljer kriminalitet då de inte känner någon samhörighet med samhället de växer upp i på grund av rasismen i vårt samhälle.
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-11-23 18:54:35 följande:

Min son har varit med sitt fritids på besök på en Food Bank och lämnat mat, kläder och leksaker som en del av deras social awareness program. Det fanns ett flertal hjälpsökande där också. Nu håller vi på att göra i ordning en julklappslåda till en 6 årig kille som är tillhör en av de familjer som är inskrivna på denna Food Bank, alla barnen på fritids gör det. Strax före jul ska fritids anordna en julfest för barnfamiljer på fritids och lämna över barnens presenter (vet inte om fritidsbarnen ska vara där då, bryr mig inte). På Food Bank jobbar typ ett par äldre tanter, och flertalet av de hjälpsökande är flyktingar. Jag fick info om detta efter barnens besök. Skulle aldrig ha tänkt på att somliga föräldrar kanske inte velat att deras barn gått dit, inte förrän jag såg denna tråd. Jag tycker det är ett jättebra initiativ av fritids, och jag har lämnat kassar med kläder, skor och mat där för vidarbefodring. Detta vet min son om, och vi har pratat om hur en del barn inte får leksaker för att föräldrarna knappt har råd med mat ens, och hur vi som har det bra kan ge bort saker och pengar till dom som är mindre lyckligt lottade. Vi slänger inte saker, vi ger bort dom och vi är tacksamma för vad vi har, och generösa. Sonen och kompisar lär sig viktiga saker på detta sätt. Dom har välgörenhetsprojekt på skolan också, men just att de fick göra besök på Food Bank tror jag gjorde allt mer konkret och förståeligt för dom. Applåder till skolor som tar med barnen till asylboenden. Jag skulle däremot inte gilla det om barnen vore gjorda av glas och de asylsökande bestod av påtända, blodtörstiga ISfanatiker som såg barnamord som sin största hobby.

MASolokvist skrev 2015-11-23 19:19:15 följande:

Nä, just det. Det finns nog inte ens lekrum på asylboenden.

Kan nog väcka lite funderingar hos våra vanliga, genomsvenska, söndercurlade och bortskämda ungar. Lämna över en gåva och säga:God Jul!

Därmed lära sig 100% mer om medmänsklighet och empati än föregående generation.

• Anonym (Mmmmh...)

Inte någon flykting var den än kommer ifrån skulle kunna skrämma mig så mycket som du gör.
    Förresten, migrationsverkets diagram visar enbart de sista 7 dagar....................

• Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-24 07:38:45 följande:

Lite perspektiv i det hela, besöka historiskt objekt för att lära oss historia och...

Skulle du skicka dina barn på studiebesök när Auschwitz fortfarande var aktiv för att barnen skulle få leka med dom judarna?
    Där fanns i alla fall militär som kunde hålla dom säkra.

Tror du verkligen att våra barn förstår det vi utsätts för just nu?

Guld i mun
  • Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-24 08:39:08 följande:

Det var bara dumt, nej, vi ska inte respektera våldsideologier, vi ska fördöma och bekämpa.

Det som är viktigt att lära barnen vad det handlar om, respekt är inget som ska delas ut, respekt är nått man måste göra sig förtjänt av, islam har varit vår fiende sen den skapades, vad tycker du dom har gjort mer än att krigat mot oss i 1400 år att förtjäna vår respekt?

Historia har inte precis varit ditt favorit ämne i skolan, right? Foten i munnen
  • Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-24 08:39:08 följande:

Det var bara dumt, nej, vi ska inte respektera våldsideologier, vi ska fördöma och bekämpa.

Det som är viktigt att lära barnen vad det handlar om, respekt är inget som ska delas ut, respekt är nått man måste göra sig förtjänt av, islam har varit vår fiende sen den skapades, vad tycker du dom har gjort mer än att krigat mot oss i 1400 år att förtjäna vår respekt?

Seriöst? Islam har krigat mot oss i 1400 år, mot vem då? Dig, Sverige, den vita rasen, den kristna religionen, ateister, grönsaksodlare? 

Vet du, jag har inte svårt att acceptera någon annans syn eftersom jag gillar att diskutera. Ge mig en bra argument och jag kanske även kommer ändra min egen uppfattning. Tråden handlar om lågstadieelever som ska besöka ett flyktingboende. Personligen ser jag inte något fel med det, men förstår också att folk (ibland av ren okunskap och rädsla) anser att det är bättre att avstå. Helt okej.

Med det som du levererar här är även för fl svårt att bemöta. Du har inte den blekaste aningen om någonting som heter historia för att inte ens prata om religionshistoria, bara med tanke på ditt mer än onödigt inlägg om Auschwitz som är så dumt och pervers att man enbart står och häpnar och samtidigt har svårt att bemöta det.

Jag tänker inte ens försöka letar fram några källor om mina argument mot ditt påstående att islam sedan 1400 år krigat mot oss. Leta själv, kanske kan du lära dig något om typ korståg, kolonialism, annektion.......

Islam är inte någon våldsideologi. Läs koranen då. IS TERROR  är baserad på en våldsideologi. Skillnad, du vet.

Det finns flyktingar och så finns det terrorister. De förstnämnda flyr från de sistnämnda och tro mig, inte ens avpixlat.info påstår att de har ebola och det betyder något..............
  • Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (bravo) skrev 2015-11-24 10:29:39 följande:

Historien börjar inte 1930.

Det var judarna råkade ut för var tragiskt, problemet är att vi alla kan råka ut för det om vi verkligen inget lär oss av vår historia som sträcker sig genom tusentals år.

Vill du utveckla lite?
  • Anonym (Mmmmh...)

Två enkla frågor till alla här som verkar ha så mycket kunskap om flyktingboenden.
    Hur många flyktingboenden har ni själv besökt då?
    Hur många flyktingar har ni personligen haft kontakt med? 

• Anonym (Mmmmh...)

Och en till fråga till ts som av någon anledning slutat svara i tråden, vad är det för flyktingboende som 150 flyktingar bor på? Iaf befinner det sig i någon kommun med tillräckliga personalresurser, eller har den tråden dock enbart varit påhittat? Gråter Vad sa rektorn då?

Vet du vad jag inte förstår ts? Det syns att du är lite då och då inloggad här, men ändå svarar du inte i din egen tråd. Varför?

• Anonym (Mmmmh...)
    Anonym (mor) skrev 2015-11-24 11:32:14 följande:
    Var kommer fascister och nazister in i bilden? Tänker du att man är en sådan om man väljer bort studiebesöket på en flyktingförläggning? eller hur tänker du? Det är en lågstadieklass detta handlar om kanske man ska komma ihåg.
    Nja, kanske har den uppfattningen lite å göra med alla svar man får här av dem som argumenterar mot ett besök då? Bara en gissning. Typ våldsideologi, Auschwitz, terrorister, ebola, religionskrig,..............

Det är väl enklare att säga, nej, jag vill inte att mitt barn ska följa med för att jag är rädd om mitt barn, istället för att påstå att alla flyktingar är pedofiler och knivhugger folk och dessutom sprider en massa sjukdomar av ren elakhet. Men som sagt, det är bara en gissning.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende