skolklass besöka asylboende
Är det inte lustigt hur alla dessa trådar liknar varandra nuförtiden? En helt oskyldig frågeställning som självklart innehåller ett främlingsfientliga problem och redan blir det fri fart att rabbla upp alla fritidningsartiklar som enbart finns på nätet. Tragiskt.
Jag tycker att det är skrämmande hur mycket okunskap och rädsla för allt främmande råder här. Är det dessa värderingar som ni föräldrar tänker förmedlar era barn?
Ni har ett märkligt syn på ett flyktingboende.
Självklart, de väntar enbart på att några små barn kommer dit för att få utlopp för sin frustration. Självklart, blir det första 3 våldtagna för en början, eftersom det bor ju en sån massa pedofiler där. Sedan turas de om att våldta medföljande personal. De resterande hotas med att bomba ihjäl alternativt knivhugga dem och om inget annat hjälper som utstår ju enbart optionen att smitta folk som kom dit med dödliga sjukdomar.
Skulle ni starta samma kalabalik när det gäller studiebesök på ett särskilt boende? Ja, antagligen.
TS, jag har lite svårt att tro att tråden är seriös, rent pedagogiskt sätt. "Studiebesök" på ett flyktingboende. Okej, men varför skulle man ta dit några lågstadieelever som ändå inte kan ta till sig problematiken?
Och till dig som undrade i tråden om vi känner något islamistiskt land som inte hade krig med sina grannländer. Hur många icke-islamistiska länder känner du till som inte hade krig med sina grannländer? Det finns väl enbart några få länder öht som aldrig hade krig under historiens gång. Eller är jag helt fel ute nu?