Inlägg från: Anonym (absolut inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (absolut inte)

skolklass besöka asylboende

föräldern skrev 2015-11-22 20:33:27 följande:

Oj här har det visst hänt grejer under dagen. Vilken respons. Jag lade ut frågan för att testa om jag är helt ute och cyklar innan jag tar kontakt med rektor. Vilket nu känns som det rätta. Det tråkiga är att så fort sådana här frågor dyker upp så kommer rasiststämpeln. Det handlar inte om rasism för att man tycker det är en dålig idé att ens 8 åring ska iväg på studiebesök på ett asylboende som har ett mycket oklart syfte. Jag tycker att de är alldeles för små för detta. Hur ska diskussionen i klassen fortsätta? Håller med att vår skyldighet är att skydda barnen till viss del från allt som händer just nu. De hör tillräckligt på lilla aktuellt och andra vuxna diskussioner som gör dem oroliga.

Aspekten att också barnen ska "tyngas" med att ordna julklappar och bära ett ekonomiskt ansvar är också något jag värjer mig mot. Vet att det pågår minst 3 julklappsinsamlingar redan till dessa barn. (Och de firar väl inte ens jul?)

Idén med att asylbarnen skulle kunna hälsa på i klassen låter mycket bättre än att mitt lågstadiebarn ska åka dit där inga säkerhetsgarantier finns. Det verkar inte som att det är någon annan som råkat ut för en lärare som dragit igång något sådant här.

Du ska dels konfrontera rektorn och framför allt skydda ditt barn från detta.

Det är helt jävla sjukt hur långt allt för många vill ta det politiskt korrekta spektaklet och vilka risker dom är villiga att utsätta alla för i samband.

Tycker heller inte att det låter som en bra idee att låta dom inkräkta i skolan, skolan ska vara neutral grund och vara trygg för barnen, utan poliseskort är dom inte trygga för andra.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (ÄckladPäcklad) skrev 2015-11-23 08:19:58 följande:
    Jag hade sagt till läraren på skarpen och sedan ringt rektorn. Våra barn behöver inga PK-pekpinnar utan praktisk information om hur de ska kunna överleva dagens Sverige.

Sätta ungarna på kampsport låter bättre och bättre idee varje dag, aikido kanske.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-23 08:31:36 följande:
    I Sverige är barn vaccinerade för polio och kikhosta, glaukom är detsamma som grön starr och det är inget som smittar.

Inte alla, under den säkra nivån faktiskt och det hjälps inte att ta in massa ovaccinerat som vi idag inte kan säkra, vi har medicin brist.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6258170

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (Mmmmh...) skrev 2015-11-23 10:19:55 följande:

Är det inte lustigt hur alla dessa trådar liknar varandra nuförtiden? En helt oskyldig frågeställning som självklart innehåller ett främlingsfientliga problem och redan blir det fri fart att rabbla upp alla fritidningsartiklar som enbart finns på nätet. Tragiskt.

Jag tycker att det är skrämmande hur mycket okunskap och rädsla för allt främmande råder här. Är det dessa värderingar som ni föräldrar tänker förmedlar era barn?
    Ni har ett märkligt syn på ett flyktingboende.
    Självklart, de väntar enbart på att några små barn kommer dit för att få utlopp för sin frustration. Självklart, blir det första 3 våldtagna för en början, eftersom det bor ju en sån massa pedofiler där. Sedan turas de om att våldta medföljande personal. De resterande hotas med att bomba ihjäl alternativt knivhugga dem och om inget annat hjälper som utstår ju enbart optionen att smitta folk som kom dit med dödliga sjukdomar.

Skulle ni starta samma kalabalik när det gäller studiebesök på ett särskilt boende? Ja, antagligen.

TS, jag har lite svårt att tro att tråden är seriös, rent pedagogiskt sätt. "Studiebesök" på ett flyktingboende. Okej, men varför skulle man ta dit några lågstadieelever som ändå inte kan ta till sig problematiken?

Och till dig som undrade i tråden om vi känner något islamistiskt land som inte hade krig med sina grannländer. Hur många icke-islamistiska länder känner du till som inte hade krig med sina grannländer? Det finns väl enbart några få länder öht som aldrig hade krig under historiens gång. Eller är jag helt fel ute nu?

Ja, det är ganska märkligt att än idag när vi ser samhälskollaps och det extrema våldet som har sjöljt över oss i massinvandrings kölvatten så sitter det fortfarande folk som försöker slätta över det hela eller låtsas som inget negativt pågår.

Jag tycker som du det är skrämmande hur mycket okunskap och ignorans det är som sprids på nätet mot alla fakta presenterade.
    ännu mer skrämmande att det finns folk som inte kommer lära sina barn att vara försiktiga och inte utsätta sig för onödiga risker, pk floskler och verklighetsfrånvända ideal kommer vara läxan vissa barn får med sig hemifrån, vi får hoppas att dessa barn går om sina föräldrar snabbt.
    Så som skolor ser ut idag och hur man trycker in "barn" från tredje världen i vanliga klasser kommer läxan vara snabbt avklarat, tyvärr är det många barn som kommer fara illa på köpet.

Du har en förskönande syn på asylboenden som i regel dras med våld riktat mot personal och grannar, tror inte att besökare skulle på nått sätt vara skonade.
    Risken finns givetvis att klassen anländer mitt i ett upplopp eller när muslimer protesterar med tillhyggen  dålig mot mat eller "dålig" levnadsstandard som det händer om och om igen.
    Det sjuka i det hela är att det har uppdagats flertal barnvåldtäkter i eller i samband med asylboende, nått migrationsverket har försökt sopa under, frågan är mer hur många offer som har bara i tystnad med myndigheters samtycke bara fått ta det.
    det sjuka är att även bland friviliga welcome refugees muppar sprider sig medvetandet och kvinnor vägrar nu "jobba" nattetid med dom, för mycket skit har redan hänt, mer skit kommer hända
    Det är nått du gör narr av, osmakligt minst sagt.

Jag skulle mer säga att det är klassisk hjärntvätt, barn förstår inte bättre som du själv säger så det är skolan som bestämmer tonen, självklart ska barnen tycka synd om dessa "krigsflyktingar"

Det bästa ickesvaret är en motfråga men ett namn skulle fungera bättre.
    Frågan var sina grannar, behöver inte vara utanför gränser, nämn ett land där muslimer lever i fred med sina grannar, nått som inte ens kan hittas i Sverige som inte har haft krig på 200 år.

Kofot skrev 2015-11-23 10:08:08 följande:
    Hur tänker du nu?
    "mångkulturens offerpelare" vad menas med det?
    Flyktingar är människor och jag hade varit mer rädd för smittor under en Mallorcaresa än på ett flyktingboende.

Du kan läsa min post ovanför för svar.

Ignorans syns tydligt igen, resa till en femstjärnig hotell jämför du med att gå in på ett boende där ovaccinerat folk från Afrikas mörkaste delar vistas tillsammans med araber från mellanösterns mest förstörda delar.
    Nåja, mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur.

• Anonym (absolut inte)

Världsmedborgare skrev 2015-11-23 10:20:52 följande:

Men ser ni inte, att de som inte vill att ungarna ska besöka ett asylboende, bara bedriver sin sedvanliga främlingsfientliga propaganda.
    Dom är livrädda för att mista kontrollen över det uppväxande släktet, och gör nu allt de kan för att ungarna inte ska få möjlighet att lära sig mer om invandrare och flyktingar.
    De främlingsfientliga vill bevara rädslan, okunskapen och sprida sina fördomar och lögner, för utan det har dom inga "vapen" att använda i sin rasism, förutom våld.

Dom som inte vill utsätta sina barn för omedelbar fara och onödiga risker berättigar detta med fakta.

Jag är mycket riktigt livrädd för vad mina barn behöver växa upp i för land med tanke på allt skit som redan har drabbat dom i mångkulturens namn.
    Redan för flera år sen var situationen i skolor katastrofalt, speciellt dom som dominerades av araber, det har inte direkt blivit bättre sen dess.
    Önskar att andras barn inte behöver lära sig den hårda vägen som mina har fått vad mångkultur innebär i det verkliga, inte i vänsterns flummiga värld utan på riktigt.

Lite tragikkomiskt hur vänsterflummen felanvänder orden, främlingsfientligt tolkas ofta som rädsla för det okända, det som är okänt är okänt för er, vi andra som har ögonen öppna ser däremot allt skit som ni vill dölja eller vifta bort.
    Jag är inte rädd för vad som eventuellt kan komma, jag är rädd för mina barn på grund av allt som redan har kommit, det blir bara mer av det ju längre vi håller gränserna vidöppna.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (Mmmmh...) skrev 2015-11-23 10:47:20 följande:

Absolut. Problemet bara är att just den där attityden gör hela situationen enbart värre. Jag förstår att folk är rädd just nu. Det skulle ju vara mycket märkligt om det inte var så, men hur tänker ni uppfostra era barn då? Till allmänbildade, självsäkra unga människor som kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting, eller till obildade, skrämda individer som är rädd för allt och alla som är annorlunda för mamman vet bäst?

Just pga den rådande okunskapen och främlingsfientligheten befinner vi oss i den rådande situation. För att det alltid fanns någon som trodde att han är bättre pga sin ras, religion, politisk läggning än alla andra.

Dessutom får ni äntligen lära är skillnaden mellan flyktingar och terrorister.

Till välutbildade självsäkra källkritiska självgående individer är tanken, om skolan inte kollapsar på sig själv först.

Ännu mer tragikkomik från vänsterflummen, den hänsynslösa toleransen och allas lika värde floskler är precis det som har satt oss alla i skiten, med den hänsynslösa toleransen har man öppnat upp gränser för det mest intoleranta folket på jorden med given resultat i landet.

Nu är vist tanken att man ska göra som det mest intoleranta folket själva gör och hjärntvätta barnen från start, osmakligt.
    Hade jag velat få mina barn hjärntvättade med politik skulle jag skicka dom till partimöte och inte skolan där dom ska hämta kunskap.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (Mmmmh...) skrev 2015-11-23 11:15:54 följande:
    Du vet inte vem jag är. Varför jag skriver vad jag skriver och vilken bakgrund det finns att jag tycker och tänker som jag gör, men jag tillhör vänsterflummen, det där vet du? Om det är på så sätt du kategoriserar folk, kan jag berättar om för dig att du inte har den minsta lilla aningen.

Med tanke på alla FAKTA, typ länkar till era publikationer. Jag läser alla dessa länkar jag blir hänvisat till när jag tänker svara i en sådan tråd här och vet du vad jag fått fram? Alla dessa länkar finns, men att det samtidigt finns minst 2 andra artiklar på samma tidningen som berättar precis raka motsatsen, tar ni inte upp med. Varför då? För att dem inte passar in i er propaganda?

Har du någonsin själv besökt något flyktingboende? 

Det vet jag inte, man känner däremot igen vänsterflumm så fort ingetsägande slagord som "främlingsfientlighet" använts och total förrakt mot fakta uppvisas.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-23 12:41:25 följande:
    Du verkar vara en sån SD svans som hjärntvättar ditt barn om någon. Herregud jag blir mörkrädd när jag läser dina rasistiskainlägg i denna tråd att du får fortsätta skriva som du gör. Kalla flyktingar för vilda och smittsamma fy fan alltså. Tror du att alla som kommer hit tar sig ända hit för att utplåna oss eller?? Det pågår ett krig om du inte visste det. Tror du är en sån troll som sitter och näthatar om dagarna. Skaffa ett liv och sluta vara så rädd för allt som är främmande. Ge dig ut och lär känna människor istället för att döma ut på förhand utifrån det du läst på avpixlat. Man kan inte ens ta dig och dina kommentarer på allvar. Borde vara förbjudet för sådana som dig och bli förälder. Psykiskt misshandla sina barn med rasism och främlingsfientlighet redan när dem är små. Stackars barn.

Har du nånsin fått behöva förklara för ditt/dina barn att dom är inte smutsiga äckliga kuffar och att dom inte ska vara rädda för att bli knivade i skolan?

Har du nånsin behövt tvinga dina barn att gå till skolan för dom var rädda för sina liv och kände sig ANNORLUNDA som svenskar i Sverige?

Har du nånsin behövt trösta ett gråtande barn som blev knivhotad av flertal araber med knivar under ett rån?

Jag har, fler kommentarer från vänsterflumm?

Det var ditt omskrivning till vilda och smittsamma, att det går vilt till på asylboende och att dom kommer hit ovaccinerade fån illa utvecklade länder är inget jag påstår, det är fakta.

Nej, jag tror inte att alla som kommer hit är ute efter att utplåna oss, däremot den största andelen av dom som kommer är muslimer, medvetet eller omedvetet är det då resultatet då islam är inte förenligt med livet i väst, kulturer är som dag och natt, oavsett är dom ett hot på många olika sätt.
    Sluta svänga runt med vänsterflumm myter, dom flesta som kommer hit kommer inte från krig, det lilla andel av syrier är just det, ett litet andel av den totala strömmen, samtidigt som vi gör ingen nytta alls att ta in unga våldsamma män och bjuda på räkmacka när dom faktiskt behövs i sina hemländer

Igen samma floskler från vänsterflumm, jag är inte ett dugg rädd för vad som är främmande eller okänt, jag ÄR däremot rädd för massinvandringen har gjort med vårt land, det är inte längre samma trygga lugna oas i mörker, det har gått från det till våldsam helvete och det görs absolut inget åt det, tvärt om man försöker hjärntvätta barnen.

Du har rätt i en sak i alla fall, föräldrar som sätter floskler eller verklighetsfrånvända ideal framför sina barn borde inte ha några, barnen är vårt allt, dom ska komma på första andra och tredje plats när det prioriteras i vardagen, trist att hos vänsterflumm hamnar dom långt under.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (Ej rädd.) skrev 2015-11-23 16:43:11 följande:
    En sak har du helt rätt i, verklighetsfrånvända personer, som du med all önsvärd tydlighet framställer dig själv som, inte ska få ha något med andras barn att göra.
    Vad du gör med dina egna skiter jag i, men jag hoppas du aldrig kommer i närheten av andras barn. 

Jag har fått många "begåvade" svar genom åren av folk som skiter i det dom citerar bara för att kräka ur sig fler floskler men denna hamnade i top fem.

Vill du leva i förnekelse och falsk trygghet samt lura dina barn med det fine, dom kommer lära sig själva den hårda vägen nu med tanke på att det inte går att undvika var man än bor i landet.
    Lider med barnen men tyvärr kan vem som helst krysta fram en unge i detta land trots att nån form av barnkörkort tycker jag är ganska nödvändigt.

Försöka förminska mina barns tragiska händelser i Sverige genom att påstå att jag ljuger är däremot bara sjukt.

Så lågt faller vänsterflummet, under kloaknivå.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-23 18:38:40 följande:
    Oj jag ska låtsas bry mig och försöka reda i allt ologiskt goja du skrivit.

Först av allt finns rasism åt olika håll. Idag vågar inte unga män med skägg och mörkt hår gå ut för att de blir stämplade för terrorister.

Inte kul o bli kallad babbehora eller muslimhora heller eller slagen av flera nazister i grupp. Inte kul o sitta i vagnen med sitt 4 åriga son och bli påspottad av massa gapiga nazist killar o kalkad muslim terrorist.Det förekommer åt båda hållen!!!!! Jag har mött ungar som vittnat om hemsk rasism och dem känner sig aldrig som svenskar trots att de vuxit upp i Sverige och bidragit till samhället.

Vad har hänt t med mitt land??? Detta är INTE det Sverige jag vill att mina barn ska växa upp i. INTE det land jag kännee igen. Detta är helt nyt för mig med främlingsfientöiga krafter som förorenar landet med sitt hay och sprider osanning för att locka tilll sig rädda väljare. Där föräldrar som du matar på sina unga med rasism som skapar ännu större klyftor och rasism. Det bor många muslimer här som lever i jämlika förhållanden många bär inte ens slöja men är lika mkt muslimer ändå. Beror på hur man tolkar religionen. Många bär slöja men är fredliga och jobbar och bidrar till samhället som alla andra möter dem dagligen i mitt arbete.

Visste inte att du satt på siffror om hur många som faktiskt flyr krig och hur många som utnyttjar systemet. Hur vet du att de inte gör nytta? Samma sak sa främlingsfientliga människor om Balkan krigets flyktingar och idag är många välanpassade och bidrar till samhället mer än många svenskar. Tro mig jag vet jag jobbar inom socialtjänsten.

Du vet att vården i mellanöstern är många ggr bättre än här va?väldigt duktiga läkare och sköterskor och kunniga. Många som kommer är vaccinerade med till skillnad på vad du tror.

Du pratar om dem som om de är pestsmittade bara för de är muslimer.

Vad har förresten religion med nåt att göra?? det bor många tusen muslimer isverige idag och har gjort det i många många år helt fredligt i samklang med andra medborgare hör o häpna! Det är sådana kommentarer som gör att man stämplar dig som främlingsfientlig.

Så alla som inte håller med dig är vänsterflumm?

Vad har du tänkt att dessa män som flyr kriget ska göra i Syrien utan vapen i kriget mot IS? Skulle du eller din man stannat och slåss om der blev krig här? Lätt o sitta o vräka ut sig massa skit bakom en dator. Människor som dig sätter snarare sin rädsla framför sitt barns bästa ni matar på barnen era ologiska känslor och kallar det för att ni är måna om dem?!?! Går inte ihop någonstans. Istället för att lära dem solidaritet och allas lika värde. Människor som flytt hit är här för att stanna. Antingen kan vi låta dem bli inkluderade i samhället eller få dem att känna sig mer utanför och då ska jag säga dig att det gynnar knappast att dina barn blir tryggare i ett sådant samhälle. Det bidrar till mer utanförskap och ungdomar på utkanten av samhället som väljer kriminalitet då de inte känner någon samhörighet med samhället de växer upp i på grund av rasismen i vårt samhälle.

Så fler floskler som svar, jag ska se om jag kan bemötta all skitsnack, påminn mig om jag har missat nått.

Du missar totalt att det ska INTE förekomma nån form av "rasism" våld riktat mot svenskar i Sverige, redan där har vi totalt misslyckats med att hålla Sverige ett tryggt land.
    Dina uppdiktade nazist rörelser som springer runt i landet med glåpord verkar en smula blackt jämfört med muslimska gäng som tar över hela bostadsområden och gillrar fällor för polis i syfte att mörda dom!

Vad har hänt med "ditt" land kan du endast själv svara på, den hänsynslösa toleransen har släppt in en massa intoleranta människor som hatar oss och allt vi står för, resultatet av det är att fler och fler säger ifrån, där har du dina "främlingsfientliga" omtolkat till mer träffande fiendeseeende krafter!
    Nämn ETT fel i det jag har skrivit, det blir svårt att bemöta andras fantasier i längden när man har fakta framför sig.
    Mina egna behövdes inte "matas" med nått mer än verklighet, dom blev tacka gud inte matade med knivar dom dels blev hotade med och stod inför under rån.
    Det var jag som fick förklara att alla araber och negrer inte var fientliga, bara att se på dom som går på den kristna privata skolan jag har satt dom i.
    Dom finns där också.
    Däremot bär man på fanatiska religiösa symboler så bör man betraktas på samma nivå som dom som bär svastika.

Siffror står redan postade i tråden  och på migrationsverkets sida.

Som du själv ser kommer endast en liten andel från kriget, miljard "ensamkommande" "barn" kommer mestadels från Afghanistan eller Irak.
    Jag vet dom inte gör nytta i och med statistik, redan balkan flykten som har visat sig vara totalfiasko jämfört med etniska svenskar trots att dom kom från en lätt integrerat kultur säger oss att det vad vi håller på nu är inte genomförbart.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153243966643231&set=a.10150320256993231.346950.560498230&type=3

Om du jobbar för stat nu när instanser är i fritt fall så kan man bara beklaga, men varför fortsätter du sprida lögner trots att du bör veta hur det ligger till?
    Eller du ljuger om din anställning?
    http://www.di.se/artiklar/2015/7/22/ledare-sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall

Absolut kan jag tänka mig att vården är långt bättre än i Sverige i säg "mellanöstern" som Quatar men det är inte det vi snackar om här, heller inte drar du upp Somalia eller Eritrea som stor del av våldsamma lyxsökare kommer ifrån.

Skämtar du med mig eller? Har du missat runt 200 islamiserade nogozoner i Sverige när du påstår att muslimer lever i fred med oss andra?
    Nej, islam har inte lyckats leva ifred med sina grannar nånstans och speciellt inte i väst där vi är islams fiende.
    Det var ynka 104 år sen vi blev tvungna att mota av dom i gränsen, nu verkar såna som dig bara vilja släppa in dom!
    Islam är inte bara en så kallat religion, det är aktiv våldsideologi som vill ta död på oss, beklagligt när vissa av oss inte protesterar med alla medel vi har.

Ja, när kriget väl bryter ut här så har min familj trygg plats att fly till, då barnen med sin vårdnadshavare, jag tänker stanna och slås för ditt rätt att skriva skit och sprida floskler på nätet.
    Tror inte ens såna som dig kommer sluta när du behöver driva din dator med batterier när strömnätet har kollapsat.

Nån gång kommer även du behöva se sanningen i vitögat men dom som har kommit hit senaste två åren kommer inte att stanna här, eller så reser dom vidare frivilligt eller så blir dom utslängda med våld.
    Vi kan inte ha dom här, bara mängden av inkompatibla med oss människor skapar klyftor vi inte kan betala bort, så länge siffran var relativt låg som det såg ut fram tills nyligen kunde vi bära dom med skattepengar, när vi snackar om 200 000 på ett år , 5000 bara på ett dygn nu i dagarna så har vi ingen shans.
    Eller dom för den delen, dom måste väck.

Och det är verkligen inte våra barn som ska mötas av skitet, det är vi som ska ta vårt ansvar och skona våra barn ifrån det.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-23 20:16:54 följande:
    Orkar inte ens läsa ditt bla bla bla men bara för några ungdomar hotade ditt barn betyder det inte att alla som bor i förorterna är våldsamma. Ja jag säger att flesta muslimer är fredliga ja. Ja jag jobbar med detta dagligen och även om alla inte kommer från Syrien så flyr det krig eller konsekvenserna av krig. Inte längesen det var krig i Afghanistan och du vet att IS dödar i Irak med va? De flesta som kommer från Syrien är utbildade o vården är eller var bra där innan alla sjukhus bombades igen. Du är så okunnig att du inte ens förstänar min tid. Gå o gräv ner dig i en hydda i skogen där är du nog skyddad o kan leva i din schizoida låtsasvärld bort från muslimer och negrer som du kallar dem. Vi borde skona våra barn från dig o dina teorier. Om de nu kommer åka vidare varför är du orolig då? Saken är ju löst!! Haha patetiskt

"Islam är inte bara en så kallat religion, det är aktiv våldsideologi som vill ta död på oss, beklagligt när vissa av oss inte protesterar med alla medel vi har" bara för ett bråkdel bråkar i förorterna betyder det inte att majoriteten av muslimerna i förorten förespråkar våld. Känner du ens någon muslim? Har du vart ute i förorten och pratat med dem? Nä tänkte det......

Klart du inte orkar med verkjlighet då du lever i skyddat verskad nånstans, tyvärr för dig så är ingen skonad från dagens vansine när man måste trycka in tusentals barbarer i varje utryme vi har i landet.

Du vill leva i fantasi där dom flesta muslimer är fredliga trots att våldsideologin dikterar att vi ska halshuggas eller betala straffavgift för att vi är inte tror på samma sagobok som dom.
    En sak att tilläga det önsketänkandet.
    Tur är att youtubeklipp spelas upp automatiskt så du kan inte riktigt ignorera och skita i att klicka på för att inte rtubba din konstiga världsbild.

">

Igen sprider du vänsterflumm myter, nej, dom flesta som kommer från syrien är inte utbildade, en av tio har kanske relevant kunskap där språket gör det inte möjligt att tillämpa kunskapen.

http://www.tino.us/2015/10/norska-ssb-bekraftar-lag-utbildningsniva-bland-nyanlanda-syrier/

Tyvärr så i din lögnaktiga låtsasvärld där du hjälper syriska läkare med socialbidrag (LOL) så tvingas vi andra leva i skitet du skapar genom dina åsikter och hjärntvätt av barn.
    Jag och tyvärr många med mig tvingas sedan att leva i ghetton skapade av önsketänkande där bilbränder och skottlossningar hör till vardagen.
    även om dom senaste 200 00 araber ochy negrer väljer att åka bort EFTER att ha blivit registrerade i livsförsöjning systemet, hur kommer det lösa problemen med våra nära på 200 nogo zoner?
    Kommer dessa bilda arme som befriar oss eller hur tänkte du där?

Jag bor i ett.
    Med skotthåll i min bostad som följd, vakna upp vad?

Det har redan blivit postad men slit med hälsan, här är några länkar du kan skita i att klicka på för dom kommer rubba din drömbubbla.

http://ekstrabladet.dk/folkets-roest/sag/forskning-islam-er-verdens-voldeligste-religion/5803008

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3328005/Shadow-bloody-past-centuries-Islam-Christianity-locked-brutal-conflict-forgotten-horror-historian-argues-jihadis-s-real-today-Middle-Ages.html

• Anonym (absolut inte)
    MASolokvist skrev 2015-11-23 20:17:24 följande:

Att skolas är inte frivilligt, i Sverige råder skolplikt. Skolan lyder under staten och följer Skolverkets styrdokument, däribland läroplanen. Läs den.

Den här läraren som diskuteras i tråden har tydligen läst på riktigt bra! Hen kommer förmodligen slå en 5-6 flugor i en smäll! Besöket på asylboendet kommer nämligen ge hens elever möjlighet att utveckla ett flertal förmågor, dessutom på ett långt bättre sätt än vare sig litteratur, film eller andra media kan göra.

Ja, förutom de elever som hålls hemma av inskränkta föräldrar då...

Samma "argument" som rektorn i skolan använde, det är skolplikt i Sverige, flickan ska till skolan trots att hon tvingas att möta sin våldtäktsman som går utan konsekvens eller bli utsatt av våldtäkt av samma anledning. aset kom undan med det.

Detta har gått så absurt att sjuklöver politiker hånade offret för att hon var svensk, Undrar hur det skulle se ut om en svensk slet av slöjan av en "bra muslim" och våldtog henne på skoltid..
    Summering med källförteckning hittas här

https://www.facebook.com/EnArgBlatteTalar/posts/1645572019052603

• Anonym (absolut inte)
    MASolokvist skrev 2015-11-23 20:48:57 följande:

Facebook är ingen källa. (Skulle aldrig öppna en sån länk.)

Skolplikt är inget argument. Det är en lag.

Det är inte våldtagen flicka som diskuteras i den här tråden. Du skriver nog i fel tråd.

Testa igen.

Klicka på länken, läsa genom den, följ källor, förstå, återkom med kommentar.

• Anonym (absolut inte)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-23 20:55:53 följande:
    Länkar till FB, bloggar eller amatörtidningar är inte vad man använder som källor när man vill bevisa något.

Med lite tur så hänger källorna med, bättre så?

Kommer ni ihåg den mörkade barnvåldtäkten på skolan i Alvesta? Där biträdande rektorn hade sagt att ?pojkar kommer vara pojkar?? Det har nu skett lite uppföljning. En M-politiker i Alvesta hävdar att ingen har blivit våldtagen och att papporna bara ljuger för att smutskasta kommunen: http://bit.ly/1NgQWCo

I sin insändare till Smålandsposten skriver han: ?Sanningen är istället den att Alvestas skolor håller mycket hög kvalité. Lärare, elevassistenter och rektorer gör ett fantastiskt bra jobb i kommunens alla skolor.?

Jaså? Om detta nu stämmer, varför drar då självaste Aftonbladet slutsatsen att Grönkullaskolan där våldtäkten ägde rum är ?en skola från helvetet?? Detta efter att ha läst skolinspektionens rapport: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21730381.ab

Pappan till den våldtagna dottern berättar om hur han ringde upp M-politikern: ?Vi har varit hos polisen och haft förhör, vi har varit hos en barnläkare. Det är inte så att jag ljuger om detta. Jag presenterade mig med namn och sa att insändaren var de dummaste och mest kränkande jag läst. "Då har du jävlar inte läst mycket", svarade han. Han sa att han satt dumt till och då frågade jag om vi inte kunde boka in ett möte så vi kan träffas och prata. "Det tror jag inte, du" svarade han och la på luren.?

?Han är alltså oppositionsråd för Moderaterna i Alvesta och har en lön på 66.000 kronor i månaden och vill alltså inte prata med kommuninvånarna. Hur kan kan vara så jävla arrogant mot pappan till en dotter till som blivit våldtagen??

Pappan tror även att kommunen försökte sopa våldtäkten under mattan. Dagen efter de fick reda på vad som hände gick föräldrarna till skolan men det var omöjligt att få tag på varken rektorn eller biträdande rektorn. Han har även ringt till flera politiker inom kommunen, men inte en enda person har ringt tillbaka och frågat hur familjen och deras utsatta barn mår.

Vi lever i ett land där kommunalpolitiker är redo att mörklägga en våldtäkt för att förövarna inte är vita, och för att lokala SD-politiker samt FriaTider är de enda som ville ge de utsatta familjerna en röst i samhället. Man låter alltså hellre barnen lida än att ?legitimera rasister?.

Efter våldtäkten vägrade skolan flytta på de två pojkarna som systematiskt trakasserade andra elever sexuellt. Det var inte förrän FriaTider uppmärksammade händelsen som elevernas föräldrar fick veta vad som pågick på skolan, då varken kommunen eller skolledningen hade informerat dom om våldtäkten. Då kom en massiv kritikstorm mot ledningen, och först då bestämde dom sig för att flytta de två pojkarna till en annan skola.

Föräldrarna har även tidigare noterat att ?pojkarna? ifråga är uppenbart äldre än de andra eleverna i 4e klassen på mellanstadiet: ?Han är 180 centimeter lång, lönnfet och väger säkert 85 kilo. Vad tror de ska hända?? säger en av föräldrarna.

Nu tänker en av papporna inleda rättslig process mot Alvesta kommun och begära skadestånd å sin våldtagna dotters vägnar. Önska honom lycka till.

avsändaren arga blatten,

Svar på tråden skolklass besöka asylboende