Anonym (förbannad) skrev 2015-11-23 18:38:40 följande:
Oj jag ska låtsas bry mig och försöka reda i allt ologiskt goja du skrivit.
Först av allt finns rasism åt olika håll. Idag vågar inte unga män med skägg och mörkt hår gå ut för att de blir stämplade för terrorister.
Inte kul o bli kallad babbehora eller muslimhora heller eller slagen av flera nazister i grupp. Inte kul o sitta i vagnen med sitt 4 åriga son och bli påspottad av massa gapiga nazist killar o kalkad muslim terrorist.Det förekommer åt båda hållen!!!!! Jag har mött ungar som vittnat om hemsk rasism och dem känner sig aldrig som svenskar trots att de vuxit upp i Sverige och bidragit till samhället.
Vad har hänt t med mitt land??? Detta är INTE det Sverige jag vill att mina barn ska växa upp i. INTE det land jag kännee igen. Detta är helt nyt för mig med främlingsfientöiga krafter som förorenar landet med sitt hay och sprider osanning för att locka tilll sig rädda väljare. Där föräldrar som du matar på sina unga med rasism som skapar ännu större klyftor och rasism. Det bor många muslimer här som lever i jämlika förhållanden många bär inte ens slöja men är lika mkt muslimer ändå. Beror på hur man tolkar religionen. Många bär slöja men är fredliga och jobbar och bidrar till samhället som alla andra möter dem dagligen i mitt arbete.
Visste inte att du satt på siffror om hur många som faktiskt flyr krig och hur många som utnyttjar systemet. Hur vet du att de inte gör nytta? Samma sak sa främlingsfientliga människor om Balkan krigets flyktingar och idag är många välanpassade och bidrar till samhället mer än många svenskar. Tro mig jag vet jag jobbar inom socialtjänsten.
Du vet att vården i mellanöstern är många ggr bättre än här va?väldigt duktiga läkare och sköterskor och kunniga. Många som kommer är vaccinerade med till skillnad på vad du tror.
Du pratar om dem som om de är pestsmittade bara för de är muslimer.
Vad har förresten religion med nåt att göra?? det bor många tusen muslimer isverige idag och har gjort det i många många år helt fredligt i samklang med andra medborgare hör o häpna! Det är sådana kommentarer som gör att man stämplar dig som främlingsfientlig.
Så alla som inte håller med dig är vänsterflumm?
Vad har du tänkt att dessa män som flyr kriget ska göra i Syrien utan vapen i kriget mot IS? Skulle du eller din man stannat och slåss om der blev krig här? Lätt o sitta o vräka ut sig massa skit bakom en dator. Människor som dig sätter snarare sin rädsla framför sitt barns bästa ni matar på barnen era ologiska känslor och kallar det för att ni är måna om dem?!?! Går inte ihop någonstans. Istället för att lära dem solidaritet och allas lika värde. Människor som flytt hit är här för att stanna. Antingen kan vi låta dem bli inkluderade i samhället eller få dem att känna sig mer utanför och då ska jag säga dig att det gynnar knappast att dina barn blir tryggare i ett sådant samhälle. Det bidrar till mer utanförskap och ungdomar på utkanten av samhället som väljer kriminalitet då de inte känner någon samhörighet med samhället de växer upp i på grund av rasismen i vårt samhälle.
Så fler floskler som svar, jag ska se om jag kan bemötta all skitsnack, påminn mig om jag har missat nått.
Du missar totalt att det ska INTE förekomma nån form av "rasism" våld riktat mot svenskar i Sverige, redan där har vi totalt misslyckats med att hålla Sverige ett tryggt land.
Dina uppdiktade nazist rörelser som springer runt i landet med glåpord verkar en smula blackt jämfört med muslimska gäng som tar över hela bostadsområden och gillrar fällor för polis i syfte att mörda dom!
Vad har hänt med "ditt" land kan du endast själv svara på, den hänsynslösa toleransen har släppt in en massa intoleranta människor som hatar oss och allt vi står för, resultatet av det är att fler och fler säger ifrån, där har du dina "främlingsfientliga" omtolkat till mer träffande fiendeseeende krafter!
Nämn ETT fel i det jag har skrivit, det blir svårt att bemöta andras fantasier i längden när man har fakta framför sig.
Mina egna behövdes inte "matas" med nått mer än verklighet, dom blev tacka gud inte matade med knivar dom dels blev hotade med och stod inför under rån.
Det var jag som fick förklara att alla araber och negrer inte var fientliga, bara att se på dom som går på den kristna privata skolan jag har satt dom i.
Dom finns där också.
Däremot bär man på fanatiska religiösa symboler så bör man betraktas på samma nivå som dom som bär svastika.
Siffror står redan postade i tråden och på migrationsverkets sida.
Som du själv ser kommer endast en liten andel från kriget, miljard "ensamkommande" "barn" kommer mestadels från Afghanistan eller Irak.
Jag vet dom inte gör nytta i och med statistik, redan balkan flykten som har visat sig vara totalfiasko jämfört med etniska svenskar trots att dom kom från en lätt integrerat kultur säger oss att det vad vi håller på nu är inte genomförbart.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153243966643231&set=a.10150320256993231.346950.560498230&type=3
Om du jobbar för stat nu när instanser är i fritt fall så kan man bara beklaga, men varför fortsätter du sprida lögner trots att du bör veta hur det ligger till?
Eller du ljuger om din anställning?
http://www.di.se/artiklar/2015/7/22/ledare-sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall
Absolut kan jag tänka mig att vården är långt bättre än i Sverige i säg "mellanöstern" som Quatar men det är inte det vi snackar om här, heller inte drar du upp Somalia eller Eritrea som stor del av våldsamma lyxsökare kommer ifrån.
Skämtar du med mig eller? Har du missat runt 200 islamiserade nogozoner i Sverige när du påstår att muslimer lever i fred med oss andra?
Nej, islam har inte lyckats leva ifred med sina grannar nånstans och speciellt inte i väst där vi är islams fiende.
Det var ynka 104 år sen vi blev tvungna att mota av dom i gränsen, nu verkar såna som dig bara vilja släppa in dom!
Islam är inte bara en så kallat religion, det är aktiv våldsideologi som vill ta död på oss, beklagligt när vissa av oss inte protesterar med alla medel vi har.
Ja, när kriget väl bryter ut här så har min familj trygg plats att fly till, då barnen med sin vårdnadshavare, jag tänker stanna och slås för ditt rätt att skriva skit och sprida floskler på nätet.
Tror inte ens såna som dig kommer sluta när du behöver driva din dator med batterier när strömnätet har kollapsat.
Nån gång kommer även du behöva se sanningen i vitögat men dom som har kommit hit senaste två åren kommer inte att stanna här, eller så reser dom vidare frivilligt eller så blir dom utslängda med våld.
Vi kan inte ha dom här, bara mängden av inkompatibla med oss människor skapar klyftor vi inte kan betala bort, så länge siffran var relativt låg som det såg ut fram tills nyligen kunde vi bära dom med skattepengar, när vi snackar om 200 000 på ett år , 5000 bara på ett dygn nu i dagarna så har vi ingen shans.
Eller dom för den delen, dom måste väck.
Och det är verkligen inte våra barn som ska mötas av skitet, det är vi som ska ta vårt ansvar och skona våra barn ifrån det.