• Nerfherder

skolklass besöka asylboende

Bra för barnen att få lite mer nyanserad bild av verkligheten. Deras föräldrar borde följa med, imo.

• Nerfherder
    Anonym (Dr Mupp) skrev 2015-11-22 10:30:09 följande:

Jo och terroristen som greps bodde inte på ett asylboende?

Ta reda på fakta!

Han är numera inte missstänkt
  • Nerfherder
    Anonym (Dr Mupp) skrev 2015-11-22 11:55:31 följande:

Ok, det har jag lyckats missa.

Konstigt, det lät s¨å himlans allvarligt när han var efterlyst!

Han har säkert ljugit dem fulla och snart smäller det.

Suck
  • Nerfherder
    Anonym (Dr Mupp) skrev 2015-11-22 12:16:48 följande:

Oavsett så är hotet högt och det är bättre att ta in en för mycket än en för lite.

Den svenska blåögdheten kommer försätta oss i fördärvet.

Min unge hade inte fått följa med till ett asylboende.Nerfherder, du får gärna kommentera mina svar men gör det då med något som kan reflekteras över.

En suck kan inte räknas som det.

Dina svar är så otroligt främlingsfientliga att de endast förtjänar en suck till svar
  • Nerfherder
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-22 13:10:14 följande:

Skit,, det är en äkta multikulti skolan med tillhörande våld grupper mellan och Sveriges sämsta resultat, mycket riktigt en sån skola det är direkt farligt att sätta in svenska barn i.

Suck
  • Nerfherder
    Anonym (aldrig33) skrev 2015-11-22 15:38:31 följande:

Jag skulle ALDRIG låta mina barn följa med till ett asylboende, och jag skulle klaga till rektorn av den skolan då jag tycker att det är fruktansvärt att man ska utsätta barnen för den risken att få diverse olika sjukdomar som asylsökande kan ha. Det har hänt mycket barnvåldtäkter på asylboenden senast tiden (40 åringar på 3 åringar) utan att de får något straff. Skulle aldrig aldrig någonsin släppa iväg mina barn (oavsett ålder ) till ett asylboende.

Jag tycker du själv borde besöka ett asylboende, för att få en lite mer nyanserad bild av verkligheten.
  • Nerfherder
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 18:38:42 följande:

Så klart du inte gör, fakta kan vara svara att bemöta när man har bara fantasier önsketänkande eller rena lögner till svar, det brukar vara rätt genomskinligt.

Om du åsyftar våldsideologin islam så finns det inget som heter att "utöva den ifred" om man nu tror på det, deras våldsideologi dikterar dom att erövra som för 1400 år sen, inget har förändrats där, vi ska dö dom ska styra.

Kan du ge ett exempel på var islam har lyckats leva ifred med sina grannar?

Exakt vad har ditt inlägg med ts att göra???
  • Nerfherder
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 18:53:16 följande:

Man skulle ju kunna tänka sig att fler personer på dessa boenden är utövare av en våldsideologi än i samhället i stort. Man kan därför fråga sig om det är lämplig miljö för barn att vistas i.

Det handlar om att ta ansvar och inte utsätta barnen för en fullständigt onödig risk.

Du förstår väl att det inte bara är islamister som befinner sig på de där flyktingboendena? Och nu följer ju lärarna med så vad tror du kommer hända?

Ni framstår som väldigt rädda.
  • Nerfherder
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 19:06:42 följande:

Det stämmer att jag är rädd. Själv bor jag i Stockholm och åker inte t-bana numera.

Jag vet att det inte bara är islamister (tack och lov) som bor på våra asylboenden, men det förändrar inget i sak.

Jag vet inte vad som kommer hända och det vet inte du eller någon lärare heller. Erfarenhetsmässigt vet vi ju att knivar förekommer. Vi har sett hur människor blivit knivhuggna och tom fått halsen avskuren av de här grupperna. Lärare har ingen kompetens eller kapacitet att hantera en combat situation vid en konkret attack mot skolbarn.

Vad ska de dit att göra i överhuvudtaget? Jag förstår inte det.

Hahaha

Det är större risk att vi blir träffade av en meteor innan...
  • Nerfherder
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 05:16:49 följande:

Just det, min andra invändning: ETT ASYLBOENDE ÄR VÄL INGET JÄVLA ZOO?

Hur går den frågan ihop med den föregående kommentaren ftån dig?
Svar på tråden skolklass besöka asylboende