Inlägg från: Anonym (förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förbannad)

skolklass besöka asylboende

Mycket bra initiativ från läraren! Bara för det finns fördomsfulla föräldrar behöver inte deras barn bli det. Vad är det för fel på studiebesök? Bra att barn lät sig hur saker ligger till och inte bara hör en massa skitsnack. Blir mörkrädd av vissa kommentarer i denna tråden.

• Anonym (förbannad)

Mycket bra initiativ från läraren! Bara för det finns fördomsfulla föräldrar behöver inte deras barn bli det. Vad är det för fel på studiebesök? Bra att barn lät sig hur saker ligger till och inte bara hör en massa skitsnack. Blir mörkrädd av vissa kommentarer i denna tråden.

Anonym (herregud) skrev 2015-11-22 14:26:16 följande:

Bland annat för det finns stor risk att barnen kommer mitt i pågående misshandel där muslimer ger sig på med vapen på kristna eller personal, dom kan själva bli anfallna, kanske stöter på nån "missnöjd" asylant som anser att hela jordgubbar i sylten berrätigar vandalisering där man smeter avföring över lokaler.

Eller kommer mitt i senaste incident jag läste om att en asylant försökte omvandla en kvinlig personal till en fackla.

Varför anser du att våra barn ska bli traumatiserade bara för att dom ska "se hur det verkligen se ut" är det inte föräldrar uppgift att skydda barnen från faror?

Som Sagt det är dina egna fördomar. Bara för att människor flyr från krig betyder det inte att de ska gå loss på boendet och vara våldsamma. Du tar någon enstaka incident utan att veta vad som egentligen ligger bakom den incidenten. Ge dig ut till boendet själv istället, prata med folk och lär känna människor istället för att anta saker och sitta och vara rädd bakom en dator. Jag jobbar med dessa människor varje dag och de är mer fredliga än många av oss. Så mkt kärlek trots allt de varit med om. Barn blir inte traumatiserade över att se andra flyktingbarn .Tvärtom kanske deras rädsla som vissa vuxna matar på gällande det okända försvinner.
  • Anonym (förbannad)

Människor flyr från krig på grund av att slippa förtryck och utsättas för våld på grund av bland annat sin religion så nej det första dem gör är inte att ge sig in och slåss muslimer mot kristna. Herregud vilken fantasi vissa har.

• Anonym (förbannad)

[quote=76032974][quote-nick]Anonym (anonym) skrev 2015-11-22 14:51:01 följande:[/quote-nick]Har inte varit ett enda problem på vår låg och mellanstadieskola där flyktingbarn från asylboendet gått medan de väntat på att kommunplaceras. Resistent TBC är väl snarare ett stort problem för män som köper tjejer på gatorna eftersom dessa tjejer kommer från länder och miljöer där TBC frodas som Rumänien och andra före detta öststater.[/quot

Men snälla orka referera till rasist sidor som friatider. Du vet att det finns vaccin mot sånt?

• Anonym (förbannad)
    Anonym (Mildamakter) skrev 2015-11-22 15:43:13 följande:

Jösses vilka hysteriska föräldrar det finns! Påminner om samma hysteri som på 80 talet med HIV positiva. Har ett förslag : klä era barn i små rymddräkter med hjälmar som har visir så att de inte blir smittade av något hemskt. Och när ni ändå är i farten så glöm inte att vidarebefordra er skräck till barnet så att barnet verkligen förstår att det är äckliga och nedsmittade människor som är jättefarliga så att de förstår att det är 2:a klassens människor som bor där. Precis som uppfattningen allmänt var om fattighjon som bodde i Fattigstugorna förr här i Sverige. Och hör och häpna men den " äckliga" gubben är troligare den du minst anar i din närmsta omgivning!

Visst är det skrämmande att se vuxna människor sitta och vräka ur sig sånt? Håller med dig. Haha det med rymddräkt var bra! = D
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (aldrig33) skrev 2015-11-22 15:38:31 följande:

Jag skulle ALDRIG låta mina barn följa med till ett asylboende, och jag skulle klaga till rektorn av den skolan då jag tycker att det är fruktansvärt att man ska utsätta barnen för den risken att få diverse olika sjukdomar som asylsökande kan ha. Det har hänt mycket barnvåldtäkter på asylboenden senast tiden (40 åringar på 3 åringar) utan att de får något straff. Skulle aldrig aldrig någonsin släppa iväg mina barn (oavsett ålder ) till ett asylboende.

Var har det hänt????? och snälla referera inte till rasist sidor som friatider utan riktig fakta. Var lite källkritisk för fan. Dessa sidor vill bara sprida skräck och mata på era fördomar. Vill du ha en lika fördomsfull unge som dig själv skit i o låta hen göra ett studiebesök då. Jösses.......
  • Anonym (förbannad)

[quote=76033344][quote-nick]Anonym (aldrig33) skrev 2015-11-22 16:54:31 följande:[/quote-nick]mina är inte "ungar" utan det är mina barn vi pratar om. Jag är realistisk, och har sett att det är många TBC mottagningar som har öppnat i Sverige bl.a. i Angered. Om du skulle vara lite läskunnig kanske du skulle läsa lite mer. Jag läser i alla medier och sen drar egna slutsatser. Att TBC ökar i Sverige är ingen hemlighet och att vaccin inte skyddar till 100 % har jag fått information från en läkare på en vaccinationscentral,trodde du att jag som en ansvarsfull mamma till två småbarn skulle ändå sätta mina barn på ett asylboende på studiebesök? aldrig som sagt och det finns 1000 skäl till varför. Varför kan du inte bara acceptera att man skyddar sina barn från terrorattentat, farliga smittsamma sjukdomar och annat, är det fel tycker du? Du verkar inte ha några egna barn .. haha.. lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.. du verkar inte vara torr bakom örönen än.. i vilken årskurs går du ? 5te klass?

på tal på att det finns rasistiska sidor som du påstår.. jag antar att du tycker att vi ska fylla sverige med 10 miljoner "asylsökande" för att vi tjänar på det i Sverige och att de alla är läkare oc

"Lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.." kom ju ut ur rätt käft.... för du är så källkritisk du...... om du skulle vara lite allmänbildad hade du vetat att den hotbild du har om flyktingboenden är helt utan grund. Jag jobbar i den stadsdelen och med flyktingar och hade det med TBC varit en risk så hafe vi nog blivit informerade om att skydda oss vi som jobbar och kommer dagligen i kontakt med föyktingar. Det är verkligen inte mer riskfyllt att bli smittade på ett boenden än någon annanstans. Många som kommer från länder som syrien har dessutom skydd mot TBC. Jag jobbar inom socialtjänsten. Är det någon som inte är torr bakom öronen är ju du. Säkert lågutbildad och har aldrig haft någon närmare kontakt med flyktingar. Sån nättroll som är" häftig" bakom datorn. Till och med barn har mer vett än dig. Ja jag har barn. Nej jag är inte orealistisk utan tvärtom mer realist än trångsynt och fyrkantig snarare. Gissa vad ..... flyktingarna är här för att stanna så bäst du bygger dig en koja låååångt in i skogen med skyddsrum så slipper dina barn bli sjuka ;)

• Anonym (förbannad)

Ännu mer länkar till rasistiska sidor. Bra läs saker på hat sidor och sprid rasism och fördomsfullhet och skapa ännu mer klyftor i samhället för då blir ju Sverige jättesäker.

"Problemet är att det för det mesta inte handlar om folk som flyr från krig, det handlar om folk som "flyr" med krig och förlänger den hit."

Problemet är att folk inte lär sig av historien. Istället för att förfölja judar förföljer ni muslimer nu. Skäms på er att ni inte lär er av historien.

Ett knivdåd på ikea o plötsligt är alla som kommer hit terrorister enligt er. Nu är det en massa hets om terrorister så till och med oskyldiga blir stämplade och åker fasr utan att vara terrorister.

Att länka till några få händelser betyder inte ett skit. Bråk förekommer överallt i samhället. Det är lika otryggt då att gå på stan för du kan råka träffa på en psykopat som hoppar på dig. Sluta vara så jävla paranoid för det okända skaffa lite kunskap istället för att läsa massa fördomsfulla sidor på nätet med enda syfte att splittra samhället och sätta folk mot folk. Det bästa sättet att få folk och bli främlingsfientliga är att skapa rädsla precis som nazisterna gjorde.

• Anonym (förbannad)

Tycker inte man sätter press på barn utan tvärtom barn vill oftast vara med och hjälpa och ser det som något kul. I flera skolor som jag känner till har barnen själva bett lärarna få göra något till hjälp för flyktingarna. Har vänner som arbetar som lärare. Ingen tvingar barnen. Till skillnad frånvuxna människor så föds inte barn fördomsfulla utan matas av sånt hemma av föräldrar som läser nyheter idag och fria tider."nyhetssidor" som är skapade av nazistiska supportar. Var källkritisk och se vem om startar nyhetssidor och vilka som skriver artiklar i dessa sidor. En nyhet går att vi klarar på 1000 olika sätt och man undanhåller viktiga detaljer på dessa sidor för att mata på folks fördomar.

• Anonym (förbannad)

Samtiden är exempelvis en sajt som ägs och drivs av Sverigedemokraterna, Dispatch Internationalbeskriver sig själva som ?islamkritiska? men är snarare rasistiska med kopplingar till counterjihadrörelsen. Nyheter idag har vi skrivit om tidigare på Politism, här bland annat, en sajt som kallar sig själv för ?oberoende? men som drivs av tidigare medarbetare på Avpixlatsföregångare Politiskt inkorrekt. Fria tider och Nya tider låter inte som särskilt farliga om man bara går på namnen, men tittar vi på till exempel Fria Tider anses de av en rapport från Statens medieråd vara en del av ?den radikala högerpopulistiska nätmiljön?, och mycket riktigt går rasismen och islamofobin igenom sajtens innehåll. Likadant om vi tittar på Nya tider, som är sprungen ur den högerextrema, numera nedlagdaNationell idag.

Det här är bara några av de organiserade rasistiska krafterna som mobiliserar online. Det finns väldigt många fler, förstås. Varför vi vill prata lite om just dessa är för att det har hänt lite för många gånger senaste året att dessa sajter passerar som något de inte är. Genom att människor delar artiklar, ibland kanske för okritiskt, mer och mer i sina Facebookflöden. Dessa sajter är inte ofarliga, nämligen. Deras syfte och mål är att splittra samhället och skapa otrygghet, rasism och hat

Svar på tråden skolklass besöka asylboende