• Sous

skolklass besöka asylboende

När jag gick i lågstadiet på 80-90-talet så gick kören luciatåg på det lokala fängelset varje år, en öppen anstalt tror jag, så inte Kumla direkt, men ändå. Ingen ifrågasatte detta, inga problem hade uppstått under de tjugo (?) år som detta pågått och vi brukade få små ljusstakar i trä av de intagna som tack.

Det här är inte ett fängelse, ditt barn ska träffa andra barn. Har alltså svårt att förstå din förfäran. Om du är så orolig över tbc (vet du ens hur det smittar?) så rekommenderar jag en vaccinering.

• Sous
    Anonym (Sinnessjukt) skrev 2015-11-22 10:12:21 följande:
    Tror du att det är många barn som vaccinerats mot resistent TBC? Idiot.
    Nu blandar du ihop saker. Resistent tbc frodas i huvudsak i öststaterna, ex Vitryssland/Ryssland och i Afrika söder om Sahara i kombination med hiv-epidemin och i länderna kring Tadzjikistan samt i Indien och Sydkorea. Vaccination fungerar lika bra mot de stammarna som mot andra (iofs inte särskilt bra, men det ger ändå ett visst skydd). I Syrien, Irak och Afghanistan (de länder som de flesta kommer från nu) är det här inte ett överhängande problem.

De grupper som är mest utsatta för multiresistent tbc är de med immunförsvarsproblem, ex hivsmittade, cancerpatienter eller de med svår reumatism.

Ett globalt jätteproblem, men inte rimlig anledning att undvika ett asylboende...
Svar på tråden skolklass besöka asylboende