Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

skolklass besöka asylboende

Ett bra initativ från skolan som ligger helt rätt i tiden.
    Det är en av skolans viktigaste uppgifter att informera och lära ut vad som sker i, och hur vårt samhälle fungerar.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 19:24:54 följande:
    Jag är också väldigt orolig. Man vågar knappt tänka på vilket samhälle våra barn tvingas växa upp i. Jag tycker vi fått ett hemskt samhälle - ett otryggt samhälle.
    Om barnen känner oro, så beror det inte på samhället, utan det beror på dig som förälder, att du överför din oro till dina barn.
    Så vill du se otrygga barn, projicera din rädsla och din oro på dina barn.., barn gör inte som vi säger, dom gör som vi gör. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Men ser ni inte, att de som inte vill att ungarna ska besöka ett asylboende, bara bedriver sin sedvanliga främlingsfientliga propaganda.
    Dom är livrädda för att mista kontrollen över det uppväxande släktet, och gör nu allt de kan för att ungarna inte ska få möjlighet att lära sig mer om invandrare och flyktingar.
    De främlingsfientliga vill bevara rädslan, okunskapen och sprida sina fördomar och lögner, för utan det har dom inga "vapen" att använda i sin rasism, förutom våld.

• Världsmedborgare

Anonym (absolut inte) skrev 2015-11-23 10:39:00 följande:

Ja, det är ganska märkligt att än idag när vi ser samhälskollaps och det extrema våldet som har sjöljt över oss i massinvandrings kölvatten så sitter det fortfarande folk som försöker slätta över det hela eller låtsas som inget negativt pågår.

Jag tycker som du det är skrämmande hur mycket okunskap och ignorans det är som sprids på nätet mot alla fakta presenterade.
    ännu mer skrämmande att det finns folk som inte kommer lära sina barn att vara försiktiga och inte utsätta sig för onödiga risker, pk floskler och verklighetsfrånvända ideal kommer vara läxan vissa barn får med sig hemifrån, vi får hoppas att dessa barn går om sina föräldrar snabbt.
    Så som skolor ser ut idag och hur man trycker in "barn" från tredje världen i vanliga klasser kommer läxan vara snabbt avklarat, tyvärr är det många barn som kommer fara illa på köpet.

Du har en förskönande syn på asylboenden som i regel dras med våld riktat mot personal och grannar, tror inte att besökare skulle på nått sätt vara skonade.
    Risken finns givetvis att klassen anländer mitt i ett upplopp eller när muslimer protesterar med tillhyggen  dålig mot mat eller "dålig" levnadsstandard som det händer om och om igen.
    Det sjuka i det hela är att det har uppdagats flertal barnvåldtäkter i eller i samband med asylboende, nått migrationsverket har försökt sopa under, frågan är mer hur många offer som har bara i tystnad med myndigheters samtycke bara fått ta det.
    det sjuka är att även bland friviliga welcome refugees muppar sprider sig medvetandet och kvinnor vägrar nu "jobba" nattetid med dom, för mycket skit har redan hänt, mer skit kommer hända
    Det är nått du gör narr av, osmakligt minst sagt.

Jag skulle mer säga att det är klassisk hjärntvätt, barn förstår inte bättre som du själv säger så det är skolan som bestämmer tonen, självklart ska barnen tycka synd om dessa "krigsflyktingar"

Det bästa ickesvaret är en motfråga men ett namn skulle fungera bättre.
    Frågan var sina grannar, behöver inte vara utanför gränser, nämn ett land där muslimer lever i fred med sina grannar, nått som inte ens kan hittas i Sverige som inte har haft krig på 200 år.

Du kan läsa min post ovanför för svar.

Ignorans syns tydligt igen, resa till en femstjärnig hotell jämför du med att gå in på ett boende där ovaccinerat folk från Afrikas mörkaste delar vistas tillsammans med araber från mellanösterns mest förstörda delar.
    Nåja, mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur.

Men så håll dig som förälder och dina ungar borta då, jag tror det är det överlägset bästa för alla inblande, och speciellt för ungarna som går i vår svenska skola.

• Världsmedborgare
    Anonym (absolut inte) skrev 2015-11-23 15:53:56 följande:

Det vet jag inte, man känner däremot igen vänsterflumm så fort ingetsägande slagord som "främlingsfientlighet" använts och total förrakt mot fakta uppvisas.

Och var ska vi klämma in dig i för kategori?
    Passar främlingsfientlig eller högerextremist dig bra, eller känner du dig rätt och slätt som rasist eller kanske rentav nazist? 
  • Världsmedborgare
    Anonym (absolut inte) skrev 2015-11-23 19:53:17 följande:

Som du själv ser kommer endast en liten andel från kriget, miljard "ensamkommande" "barn" kommer mestadels från Afghanistan eller Irak.

Ops, så Afghanistan och Irak har inget krig, ingen terrorism, ingen etnisk rensning, inget Daesh eller inga Talibaner menar du?
    Ja det var då nåt nytt, sen när fick dom länderna fred?

För din upplysning så är det enbart i vissa delar av dessa länder som det är "lungt", i övriga områden pågår fullt krig, eller anses vara så osäkert att vistas i, att det alltid beviljas asyl till flyktingar som kommer från dessa områden. 

• Världsmedborgare
    Anonym (Tveksam) skrev 2015-11-23 22:05:49 följande:
    Är det något man som förälder ska göra så är det att lägga sig i hur ens barns skoldagar utformas och var skolar tar med barnen.
    Då ska du vända dig till berörd myndighet med dina klagomål, och inte lägga dig i vad resp lärare gör, som bara följer läroplanen i enlighet med den förordning som utfärdas av regeringen.
  • Världsmedborgare
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-24 09:58:56 följande:

Det var en lista på sjukdomar som vi redan har hittat här, sjukdomar som inte hör till vår världsdel alls *facepalm*

Sen är det fortfarande inte den omedelbara faran, skulle aldrig få för mig att skicka skolungar till en våldsam mentalsjukhus heller och detta är långt värre, det finns ingen kompetent personal som hjälper och skyddar på plats, det finns bara mattanter i princip.

Oj då, så Sverige har engagerat våra goa mattanter, att enligt dig, bevaka Sveriges farligast människor, ja du är bara för mycket
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2015-11-24 10:23:24 följande:
    Nej, det är läraren eller möjligen rektorn man vänder sig till om man vill diskutera skolans dagliga verksamhet.
    Vilket är nåt helt annat, än att lägga sig i hur lärarna bedriver sin verksamhet och uppfyller läroplanens krav.
  • Världsmedborgare
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-24 14:05:41 följande:
    Jag kommer i kontakt med flyktingar varje dag eller kontakt och kontakt vi åker med samma bussar och handlar i samma affärer, ingen verkar lida av TBC, polio, difteri eller annan smittsam sjukdom eftersom de inte blossar av feber, hostar.
    Akta dig för avundsjukan, den härjar hårt bland svenskar som vistas i närheten av flyktingar och flyktingförläggningar.
    Den är obotlig och mycket smittsam, var speciellt vaksam på symtom som yttrar sig i ett tvångsmässigt lekande med tändstickor.
  • Världsmedborgare
    Anonym (mor) skrev 2015-11-27 07:04:36 följande:
    Tror du det är mindre bråkigt på en förläggning där det finns några "riktiga" barn?
    Eller mindre bråkigt på de skolor ungarna vistas i dagligen, skulle inte tro det.
  • Världsmedborgare
    tobbe01 skrev 2015-11-27 12:28:11 följande:
    Luften går rimligtvis lite ur de här otaliga "invandrar-debatterna" på FL nu? Fungerar ju inte att komma dragande med "hemska SD" när vår sosse-statsminister börjar föra "SD-politik"! Vem ska man peka finger åt nu och kalla rasist, nazist, fascist.....och lite trist? Ack ja.......som det kan bli
    Vad är SD-politk menar du? Att vi tvingats inför restriktioner p.g.a att vi inte längre kan erbjuda ett drägligt uppehälle för flyktingar eller asylsökande?
    Ja det är illa, riktigt illa, men som tur är, bara tillfälligt, och inte som SD-politiken vill, kasta ut de som redan har fått asyl och införa permanent stängda gränser.

Men jag förstår att SD:s anhängare måste ändra taktik, nu när risken finns att dom helt blir av min sin enda politiksa fråga.
    Att tvångsinternera snusande gravida, som föreslås av SD, det lär knappast dra några nya väljare.

• Världsmedborgare
    tobbe01 skrev 2015-11-28 14:43:13 följande:
    "tvångsinternera snusande gravida"? hahahahahahahahahaha.

Ja det är faktiskt sant: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21846455.ab

Gravida kvinnor som snusar eller röker ska kunna tvångsomhändertas.

Det föreslår SD-politikern Louise Erixon i en ny motion.

– Mitt förslag är inte att alla gravida som brukar tobak ska omhändertas men verktygen till det ska finnas, säger Louise Erixon.

• Världsmedborgare
    Anonym (Mara) skrev 2015-11-28 15:38:45 följande:
    Tror man ska vara väldigt försiktig med att rösta fram partier som tydligt skickar odemokratiska signaler. Som om folk inte riktigt förstår att ett parti med mycket makt har rätten att förändra. Först något som är till ens fördel, oftast populistiskt. Sen vet man inte vart makten leder.

Det är lite för få intelligenta människor i Sverige. Som inte tänker längre än näsan räcker. Nästa val blir en riktig rysare! Hur många procent dumhuvuden kommer vi upp i då...
    Det verkar som både M och KD gjort sin läxa, och inte kommer att falla för Åkessons lockrop.

http://www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-nobbar-sds-regeringsinvit/
    http://www.di.se/artiklar/2015/11/28/m-och-kd-nobbar-sd-inviten/
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21848332.ab

Några timmar på Nätet avslöjar snabbt vad SD:s verkliga agenda är, eg märkligt att inte SD gjort sig av med alla sina samarbetspartners som är öppet nazistiska och/eller värsta sortens högerextrema partier.

Att man sen under SD:s landsdagar tydligt kan märka hur SD väljer att gå ännu längre högerut, bör avskräcka åtminstone alla de som kan sin historia, när man börjar tumma på frihet och demokrati.
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 17:10:27 följande:

Det är ju precis det ni har gjort smile2.gif

"röstat" fram idioter som sket i allt vad demokrati heter och visat total förakt mot det svenska folket.

Tragiskt.

Man kan hoppas att du inte salar dig själv till dumhuven som kommer göra om misstaget.

Inte alls, SD är forfarande helt utan makt, och har frivilligt t.o.m lämnat Riksdagshuset för flygbladsutdelande i värmen på Lesbos.
    Kanske vi ska se det som ett nytänk i flyktingfrågan från SD-håll, att dom vill förena sig med och dela upplevelserna med flyktingarna.
    Vem vet, romantiken kanske spirar där nere och vi får se hur det ansöks om asyl för SD.s nyblivna kärasten.
    SD kvinnorna kan behöva lite riktiga män i sina liv, mesar som inte pallar trycket likt Åkesson, är inte mycket att hänga i julgranen, hans kulor lär nog mest se ut som russin i granen.., förlåt grenen menar jag.  
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 17:39:34 följande:

Jag antar att du inte vill att sd representanter ska plocka fram vapen och skjuta av förrädare till det svenska landet och folket som dom gör allt dom kan fortfarande inom demokratins ramar.

Vilka är de "förrädare till det svenska landet" som ska skjutas menar du?
    Och vilka är vapeninnehavarna som tänker skjuta, för om det är svenskar med giltig vapenlicens, är säkert Polisen intresserade av att få veta det.
    Folk som hotar med sina vapen ska fråntas alla möjligheter att få inneha vapen.

Du kan skriva till mig och namnge dessa personer som hotar med sina vapen, så lovar jag personligen att se till så att dom kommer att bli av med både licenser och vapen för all framtid.

Jag är mån om säkerställa min/vår unika rättighet att få äga och inneha skjutvapen, så alla idioter som ens nämner hot och vapen i samma mening, ska fan inte ha rätt att äga ett skjutvapen.
    Som tur är, så är de flesta av oss vapenägare i Sverige, måna om att få behålla våra rättigheter, och drar oss inte för att anmäla missbruk.
    Vilket bl.a återspeglas i hur få antal vapen som stjäls från svenska hem, och hur få av dessa vapen som är inblandade i brottslig verksamhet.
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 18:40:32 följande:

Av svamlet att döma så vill du inte ha en väpnad coup i landet, tack, du behövde bara skriva det så klaga inte när sd gör vad dom kan inom lagliga ramar.
    Att det andra partiet börjat så smått på tok för sent erkänna att politiken dom höll var minst sagt "naivt" för att inte säga korkat, mentalt handikappat och direkt trotsigt visar bara att en sida var rätt på den, den andra var inte det.

från en tema till en annan, du kanske borde vakna upp och se vad din älskade globaliseringsorgan försöker göra, att avväpna oss nu när det importeras massor från våldskulturer.

Skriv på?

www.change.org/p/council-of-the-european-unio...

Vad är naivt med att stå upp för frihet, mänskliga rättigheter, asylrätten och demokrati?

Det enda jag önskar är att vi kunde ha fortsatt, men tyvärr så sätter det parktiska hinder för det för tillfället.
    Men givetvis så ska vi så fort som möjligt tillbaka till det som gjort Sverige så respekterat.
    Och det kommer den allt snabbare globaliseringen, att kräva av alla länder som vill vara med att forma framtiden.

De som stänger in sig, kommer att få se sig avhängda och fråntagna sina möjligheter att påverka, och kommer givetvis att få mycket svårt att bedriva handel och övrigt utbyte, med de mer öppna länderna.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende