skolklass besöka asylboende
Ett bra initativ från skolan som ligger helt rätt i tiden.
Det är en av skolans viktigaste uppgifter att informera och lära ut vad som sker i, och hur vårt samhälle fungerar.
Ett bra initativ från skolan som ligger helt rätt i tiden.
Det är en av skolans viktigaste uppgifter att informera och lära ut vad som sker i, och hur vårt samhälle fungerar.
Men ser ni inte, att de som inte vill att ungarna ska besöka ett asylboende, bara bedriver sin sedvanliga främlingsfientliga propaganda.
Dom är livrädda för att mista kontrollen över det uppväxande släktet, och gör nu allt de kan för att ungarna inte ska få möjlighet att lära sig mer om invandrare och flyktingar.
De främlingsfientliga vill bevara rädslan, okunskapen och sprida sina fördomar och lögner, för utan det har dom inga "vapen" att använda i sin rasism, förutom våld.
Ja, det är ganska märkligt att än idag när vi ser samhälskollaps och det extrema våldet som har sjöljt över oss i massinvandrings kölvatten så sitter det fortfarande folk som försöker slätta över det hela eller låtsas som inget negativt pågår.
Jag tycker som du det är skrämmande hur mycket okunskap och ignorans det är som sprids på nätet mot alla fakta presenterade.
ännu mer skrämmande att det finns folk som inte kommer lära sina barn att vara försiktiga och inte utsätta sig för onödiga risker, pk floskler och verklighetsfrånvända ideal kommer vara läxan vissa barn får med sig hemifrån, vi får hoppas att dessa barn går om sina föräldrar snabbt.
Så som skolor ser ut idag och hur man trycker in "barn" från tredje världen i vanliga klasser kommer läxan vara snabbt avklarat, tyvärr är det många barn som kommer fara illa på köpet.
Du har en förskönande syn på asylboenden som i regel dras med våld riktat mot personal och grannar, tror inte att besökare skulle på nått sätt vara skonade.
Risken finns givetvis att klassen anländer mitt i ett upplopp eller när muslimer protesterar med tillhyggen dålig mot mat eller "dålig" levnadsstandard som det händer om och om igen.
Det sjuka i det hela är att det har uppdagats flertal barnvåldtäkter i eller i samband med asylboende, nått migrationsverket har försökt sopa under, frågan är mer hur många offer som har bara i tystnad med myndigheters samtycke bara fått ta det.
det sjuka är att även bland friviliga welcome refugees muppar sprider sig medvetandet och kvinnor vägrar nu "jobba" nattetid med dom, för mycket skit har redan hänt, mer skit kommer hända
Det är nått du gör narr av, osmakligt minst sagt.
Jag skulle mer säga att det är klassisk hjärntvätt, barn förstår inte bättre som du själv säger så det är skolan som bestämmer tonen, självklart ska barnen tycka synd om dessa "krigsflyktingar"
Det bästa ickesvaret är en motfråga men ett namn skulle fungera bättre.
Frågan var sina grannar, behöver inte vara utanför gränser, nämn ett land där muslimer lever i fred med sina grannar, nått som inte ens kan hittas i Sverige som inte har haft krig på 200 år.
Du kan läsa min post ovanför för svar.
Ignorans syns tydligt igen, resa till en femstjärnig hotell jämför du med att gå in på ett boende där ovaccinerat folk från Afrikas mörkaste delar vistas tillsammans med araber från mellanösterns mest förstörda delar.
Nåja, mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur.
Det vet jag inte, man känner däremot igen vänsterflumm så fort ingetsägande slagord som "främlingsfientlighet" använts och total förrakt mot fakta uppvisas.
Ops, så Afghanistan och Irak har inget krig, ingen terrorism, ingen etnisk rensning, inget Daesh eller inga Talibaner menar du?
Ja det var då nåt nytt, sen när fick dom länderna fred?
För din upplysning så är det enbart i vissa delar av dessa länder som det är "lungt", i övriga områden pågår fullt krig, eller anses vara så osäkert att vistas i, att det alltid beviljas asyl till flyktingar som kommer från dessa områden.
Det var en lista på sjukdomar som vi redan har hittat här, sjukdomar som inte hör till vår världsdel alls *facepalm*
Sen är det fortfarande inte den omedelbara faran, skulle aldrig få för mig att skicka skolungar till en våldsam mentalsjukhus heller och detta är långt värre, det finns ingen kompetent personal som hjälper och skyddar på plats, det finns bara mattanter i princip.
Gravida kvinnor som snusar eller röker ska kunna tvångsomhändertas.
Det föreslår SD-politikern Louise Erixon i en ny motion.
– Mitt förslag är inte att alla gravida som brukar tobak ska omhändertas men verktygen till det ska finnas, säger Louise Erixon.
Det är ju precis det ni har gjort
"röstat" fram idioter som sket i allt vad demokrati heter och visat total förakt mot det svenska folket.
Tragiskt.
Man kan hoppas att du inte salar dig själv till dumhuven som kommer göra om misstaget.
Jag antar att du inte vill att sd representanter ska plocka fram vapen och skjuta av förrädare till det svenska landet och folket som dom gör allt dom kan fortfarande inom demokratins ramar.
Av svamlet att döma så vill du inte ha en väpnad coup i landet, tack, du behövde bara skriva det så klaga inte när sd gör vad dom kan inom lagliga ramar.
Att det andra partiet börjat så smått på tok för sent erkänna att politiken dom höll var minst sagt "naivt" för att inte säga korkat, mentalt handikappat och direkt trotsigt visar bara att en sida var rätt på den, den andra var inte det.
från en tema till en annan, du kanske borde vakna upp och se vad din älskade globaliseringsorgan försöker göra, att avväpna oss nu när det importeras massor från våldskulturer.
Skriv på?
www.change.org/p/council-of-the-european-unio...