Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

skolklass besöka asylboende

På vår ort så har skolbarn från asylboende lektioner direkt från start i en liten lokal samtidigt som de är i ortens skola ett antal timmar varje dag, de äter bland annat skollunch och är med på långraster och lite andra lektioner som slöjd och matte där det inte krävs att de kan svenska. Asylsökande på vår ort testas för TBC i nära anslutning till att de anlänt genom distriktssköterskorna.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Sinnessjukt) skrev 2015-11-22 10:12:21 följande:
    Tror du att det är många barn som vaccinerats mot resistent TBC? Idiot.
    Om det skulle vara en fara med resistent TBC så undrar jag lite lätt varför asylsökande, turister från östländer osv. har rätt att färdas på bussar, tunnelbanor, tåg eller annan kollektivtrafik för där är ju de platser där människor är så nära varandra som några decimeter.
    Kan vi som åker kollektivt slippa åka till våra arbeten om det är trångt på tåget så att vi inte smittas med TBC?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Dr Mupp) skrev 2015-11-22 11:55:31 följande:
    Ok, det har jag lyckats missa.
    Konstigt, det lät s¨å himlans allvarligt när han var efterlyst!
    Han har säkert ljugit dem fulla och snart smäller det.
    Det är nog snarare så att någon har ljugit säkerhetstjänsten i flera länder fulla med felaktig information.
  • Anonym (anonym)

Det är ju faktiskt meningen att dessa barn på asylboende ska bli skolans elever så fort de gått i lite förberedande undervisning.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Dr Mupp) skrev 2015-11-22 12:16:48 följande:
    Oavsett så är hotet högt och det är bättre att ta in en för mycket än en för lite.
    Den svenska blåögdheten kommer försätta oss i fördärvet.

Min unge hade inte fått följa med till ett asylboende.
    Nerfherder, du får gärna kommentera mina svar men gör det då med något som kan reflekteras över.
    En suck kan inte räknas som det.
    Du tror att det är farligt för en skolklass att besöka barn på ett asylboende, barn som kommer att börja i skolan om ett litet tag?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (herregud) skrev 2015-11-22 12:43:21 följande:

Ja, det sjukaste i det hela är att man slussar sedan dessa "barn" till normala skolor och utsätter våra barn för dom.

www.friatider.se/ahmed-21-v-ldtog-svensk-flic...

www.friatider.se/rektorn-bortf-rklarade-tafsn...

Listan på hur svenska barn får betala priset för vad korkade politiker med storhetsvansinne tvingar oss andra till kan göras långt.

Många skolor är nu direkt farliga för barn som följd.

Har inte varit ett enda problem på vår låg och mellanstadieskola där flyktingbarn från asylboendet gått medan de väntat på att kommunplaceras. Resistent TBC är väl snarare ett stort problem för män som köper tjejer på gatorna eftersom dessa tjejer kommer från länder och miljöer där TBC frodas som Rumänien och andra före detta öststater.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-22 16:38:03 följande:
    [quote=76032974][quote-nick]Anonym (anonym) skrev 2015-11-22 14:51:01 följande:[/quote-nick]Har inte varit ett enda problem på vår låg och mellanstadieskola där flyktingbarn från asylboendet gått medan de väntat på att kommunplaceras. Resistent TBC är väl snarare ett stort problem för män som köper tjejer på gatorna eftersom dessa tjejer kommer från länder och miljöer där TBC frodas som Rumänien och andra före detta öststater.[/quot

Men snälla orka referera till rasist sidor som friatider. Du vet att det finns vaccin mot sånt?
    TBC smittar bara i den våta fasen och det är betydligt större risk att män som köper sex av prostituerade från Rumänien kommer hem med smitta till sina barn än att en skolklass som besöker barnen på asylboendet skulle kunna få smitta av TBC.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 17:38:18 följande:
    Polisen som besökte asylboendet i Boden hade skottsäkra västar och var beväpnade med k-pistar. Tycker TS kan fråga skolan hur de tänkt att skydda barnen från ev attack. Det var inte länge sedan två personer bliv knivmördade på IKEA av en person från ett asylboende.
    Du vet att de var för att de trodde att de jagade en terrorist?
    Har personal som arbetar på asylboenden skottsäkra västar, har personal på vårdcentraler som utför TBC-tester och hälsokontroller av asylsökande skottsäkra västar, har busschaufförer som kör flyktingar till boenden kevlarvästarvästar..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 17:11:45 följande:
    Jag tycker det är vansinne. Dels frågar jag mig vad syftet är. Är det att pådyvla barn missriktad solidaritet gentemot de som bor där?

Helt klart ser jag också risk för mina barn. Vare sig personal på asylboende eller skolpersonal kommer kunna garantera säkerheten. Vad blir nästa projekt? Att besöka IS-kontrollerat område i Irak?

Terroristen som SÄPO grep bodde faktiskt på ett asylboende och misstankarna gentemot honom kvarstår ju även om han försatts på fri fot. Dessutom var han knappast ensam. I Boden vågar inte folk släppa iväg sina barn till skolorna. Jag bor i Stockholm och drar mig för att åka T-bana, eftersom SÄPO graderat upp till nästa högsta säkerhetsrisken. Något asylboende vill jag inte besöka och vill för allt i världen inte att mina barn gör det.
    Varför är folk i Boden rädda för att släppa iväg sina barn till skolan Boliden ligger ju inte direkt där.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-22 17:48:06 följande:
    [quote=76033344][quote-nick]Anonym (aldrig33) skrev 2015-11-22 16:54:31 följande:[/quote-nick]mina är inte "ungar" utan det är mina barn vi pratar om. Jag är realistisk, och har sett att det är många TBC mottagningar som har öppnat i Sverige bl.a. i Angered. Om du skulle vara lite läskunnig kanske du skulle läsa lite mer. Jag läser i alla medier och sen drar egna slutsatser. Att TBC ökar i Sverige är ingen hemlighet och att vaccin inte skyddar till 100 % har jag fått information från en läkare på en vaccinationscentral,trodde du att jag som en ansvarsfull mamma till två småbarn skulle ändå sätta mina barn på ett asylboende på studiebesök? aldrig som sagt och det finns 1000 skäl till varför. Varför kan du inte bara acceptera att man skyddar sina barn från terrorattentat, farliga smittsamma sjukdomar och annat, är det fel tycker du? Du verkar inte ha några egna barn .. haha.. lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.. du verkar inte vara torr bakom örönen än.. i vilken årskurs går du ? 5te klass?
    på tal på att det finns rasistiska sidor som du påstår.. jag antar att du tycker att vi ska fylla sverige med 10 miljoner "asylsökande" för att vi tjänar på det i Sverige och att de alla är läkare oc

"Lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.." kom ju ut ur rätt käft.... för du är så källkritisk du...... om du skulle vara lite allmänbildad hade du vetat att den hotbild du har om flyktingboenden är helt utan grund. Jag jobbar i den stadsdelen och med flyktingar och hade det med TBC varit en risk så hafe vi nog blivit informerade om att skydda oss vi som jobbar och kommer dagligen i kontakt med föyktingar. Det är verkligen inte mer riskfyllt att bli smittade på ett boenden än någon annanstans. Många som kommer från länder som syrien har dessutom skydd mot TBC. Jag jobbar inom socialtjänsten. Är det någon som inte är torr bakom öronen är ju du. Säkert lågutbildad och har aldrig haft någon närmare kontakt med flyktingar. Sån nättroll som är" häftig" bakom datorn. Till och med barn har mer vett än dig. Ja jag har barn. Nej jag är inte orealistisk utan tvärtom mer realist än trångsynt och fyrkantig snarare. Gissa vad ..... flyktingarna är här för att stanna så bäst du bygger dig en koja låååångt in i skogen med skyddsrum så slipper dina barn bli sjuka ;)
    Folk förstår inte att det är större risk att smittas av TBC på en fullsatt tunnelbanevagn eller på besök på en julmarknad i Moskva än på ett asylboende.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende