Anonym (förbannad) skrev 2015-11-22 17:48:06 följande:
[quote=76033344][quote-nick]Anonym (aldrig33) skrev 2015-11-22 16:54:31 följande:[/quote-nick]mina är inte "ungar" utan det är mina barn vi pratar om. Jag är realistisk, och har sett att det är många TBC mottagningar som har öppnat i Sverige bl.a. i Angered. Om du skulle vara lite läskunnig kanske du skulle läsa lite mer. Jag läser i alla medier och sen drar egna slutsatser. Att TBC ökar i Sverige är ingen hemlighet och att vaccin inte skyddar till 100 % har jag fått information från en läkare på en vaccinationscentral,trodde du att jag som en ansvarsfull mamma till två småbarn skulle ändå sätta mina barn på ett asylboende på studiebesök? aldrig som sagt och det finns 1000 skäl till varför. Varför kan du inte bara acceptera att man skyddar sina barn från terrorattentat, farliga smittsamma sjukdomar och annat, är det fel tycker du? Du verkar inte ha några egna barn .. haha.. lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.. du verkar inte vara torr bakom örönen än.. i vilken årskurs går du ? 5te klass?
på tal på att det finns rasistiska sidor som du påstår.. jag antar att du tycker att vi ska fylla sverige med 10 miljoner "asylsökande" för att vi tjänar på det i Sverige och att de alla är läkare oc
"Lär dig att skriva och lär dig att läsa och att vara källkritisk.." kom ju ut ur rätt käft.... för du är så källkritisk du...... om du skulle vara lite allmänbildad hade du vetat att den hotbild du har om flyktingboenden är helt utan grund. Jag jobbar i den stadsdelen och med flyktingar och hade det med TBC varit en risk så hafe vi nog blivit informerade om att skydda oss vi som jobbar och kommer dagligen i kontakt med föyktingar. Det är verkligen inte mer riskfyllt att bli smittade på ett boenden än någon annanstans. Många som kommer från länder som syrien har dessutom skydd mot TBC. Jag jobbar inom socialtjänsten. Är det någon som inte är torr bakom öronen är ju du. Säkert lågutbildad och har aldrig haft någon närmare kontakt med flyktingar. Sån nättroll som är" häftig" bakom datorn. Till och med barn har mer vett än dig. Ja jag har barn. Nej jag är inte orealistisk utan tvärtom mer realist än trångsynt och fyrkantig snarare. Gissa vad ..... flyktingarna är här för att stanna så bäst du bygger dig en koja låååångt in i skogen med skyddsrum så slipper dina barn bli sjuka ;)
Folk förstår inte att det är större risk att smittas av TBC på en fullsatt tunnelbanevagn eller på besök på en julmarknad i Moskva än på ett asylboende.