Furienna skrev 2015-11-22 15:47:59 följande:
Ja, det är mycket trångsynt att inte ens se det som en möjlighet att det övernaturliga finns.
Jag har nog inte varit med om något själv, men min bror hade några affischer i sitt rum som tonåring, och de föll ner från väggen vid precis samma tidpunkt varje natt. Han lär också ha sett en varulvsliknande varelse hoppa över vägen en gång, när han körde bil på en väg i trakten en mörk kväll.
Även min syster var med om något, som nog kanske inte var övernaturligt, men hon tyckte ändå att det var märkligt. Hon gick då sista året i gymnasiet, hade nyss fått körkort och körde bil till skolan. Men en morgon såg hon en ensam yngre kille stå vid vägen och se mycket ledsen ut. Han hade missat bussen, och eftersom hans högstadieskola låg bredvid syrrans gymnasieskola, så bestämde hon sig för att hon kunde skjutsa honom. Hon brukar inte ta upp liftare, men hon tyckte så synd om den här killen att hon gjorde ett undantag. Och där skulle det inte ha slutat, om inte syrran sedan insåg att hon hade låst in sina nycklar i bilen. Hon blev rädd, för nu visste hon inte hur hon skulle komma hem senare. Men så kom hon ju ihåg att killen hade suttit bredvid henne i bilen, så att den dörren borde vara olåst? Så var det, och syrran fick med andra ord belöning för att hon för en gångs skulle tog upp en liftare. Hon brukar kalla den där okände killen för "Änglapojken", när vi pratar om den här händelsen.
Det är korkat att spekulera i sånt som inte någonsin går att bevisa.