lindalicious skrev 2015-11-23 01:49:39 följande:
Spännande med UFOT! Och att det bar trekantigt!! Vad hade det för färg, såg du det?
Haha alltså jag blir så full i skratt när jag tänker på denna himla fågel! Vet inte om det var något övernaturligt överhuvudtaget, men kan samtidigt, än idag, inte förstå vad vi såg.
Iaf.. Jag hade min andra dejt med en kille som senare blev min pojkvän. Han satt i min soffa och jag stod vid balkongdörren för att göra något. Det är på kvällen och ganska mörkt ute men inte kolsvart. Plötsligt ser jag hur något kommer flaxande över hustaken längre bort. Det ser ut som en kråka underifrån men i kanske dubbla storleken (dvs svart avtecknad mot himlen och har den där kråkformen. Den var svart/mörk iaf).
Det konstiga är att dels flaxar fågeln lite märkligt och vingslagen hörs lite konstigt trots att den är för högt upp för det, och jag kan fortfarande inte sätta fingret på vilket sätt den flög konstigt. Typ levande men lite mekaniskt eller lugnt. Och dels så ser det då ut som att fågeln har svalt ett stort eldklot?. Som att det lyser -inifrån- fågelns mage men ändå ett såpass tydligt och starkt orange sken att man ser att det är ett runt flammande klot. Inte som en vanlig glödlampa utan något flammande som eld eller ja nåt flammande. Och det är tydligt i fågelns mage eller undre del. Går knappt att förklara vettigt. Men jag VET till 100% att ingen vanlig kråka eller fågel ser ut sådär, eller flyger sådär märkligt. Svårt att tro iaf.
Klotet lyser upp nån cm runtom bara, resten av fågeln är svart. Inte lyser som i en himla ficklampa utan mer diffust flammande som är inuti fågeln. Hittar inget bättre ord för det?? Låter löjligt med flammande klot och nej jag är inget fan av fantasyfilm så det är inge sånt påhitt. Jag svär på min mor att allt är sant.
Den flyger iaf ganska rakt över himlen/höghusen och inte jättefort.
Jag säger till dejten "haha men gud en brinnande fågel skynda dig" och han kom dit och vi kunde båda följa fågeln över grannhuset, vidare över mitt hus så att den var precis ovanför oss fast högt upp. Flög vidare till andra grannhuset där sikten tillsist försvann. Men såg i flera sekunder, kanske 8-10 sek. Låter kort men är ganska länge när man väl tittar sådär. Och den flög rakt över oss.
Jag o killen hade ju precis träffats och det var lite blygt mellan oss så först skrattade vi bara bort det, men allt eftersom kvällen gick började vi prata om vad vi hade sett och ingen av oss fattade något. Vi ritade även varsin snabb bild utan att se på den andra, för att kolla om vi kom ihåg lika. Och det gjorde vi men han mindes den dock större än vad jag gjorde, utöver det var allt lika.
Denna kille tycker att ALLT övernaturligt är bluff och båg och skrattar rakt ut åt folk som tror annat och tycker dom är puckon typ. Dock säger han fortfarande (snart tio år efter händelsen) att fågeln är det enda oförklarliga han upplevt och att han fortfarande inte hittat någon idé om vad det var. Övernaturligt är det INTE enligt honom, bara oförklarligt. Jag säger varken bu eller bä för jag vet verkligen inte.
Är så glad att vi var två som såg samma sak bara för hade jag varit ensam hade jag garanterat viftat bort det som antingen synvilla eller att jag fått en knäpp för att jag är för flummig typ :P Svårare att vifta bort det när Mr "allt har en förklaring" inte ens hittar någon förklaring haha.
Men på riktigt, det var jättemärkligt. Skulle hemskt gärna vilja veta vad det var (naturligt) eller om det var övernaturligt vad det isåfall betydde.
Det var INTE bara en fågel som typ råkat svälja en batteridriven ljusslinga eller nåt. Nej!
Det var något väldigt märkligt med hela fågelns uppenbarelse. Inte direkt otäck, men mäktigt och bara konstigt liksom. Vet inte vad jag ska tro om det ALLS, vet bara vad vi såg och känslan den gav mig (som förstås kan vara inbillad eller till viss del efterkonstruerad.
Sorry för wall of text. Tack för alla era spännande berättelser. Så kul att läsa! <3
Ufot var svart och man såg tydligt den trekantiga formen eftersom den åkte uppåt åt sida liksom så att alla tre kanterna snurrade runt. Såg det på typ samma ställe en vecka efteråt...
Häftig historia med fågeln, jag blir ruskigt nyfiken för det låter ju asflummigt!
Det är så frustrerande att vara.med om sånt för man bara VILL veta mer!