Inlägg från: Rafael90 |Visa alla inlägg
  • Rafael90

Har ni upplevt något oförklarligt? Berätta!

Avlivade min ena katt i tisdags och var såklart förkrossad när jag kom hem. Sov oroligt men precis när jag höll på att vakna hörde jag någon kurra och trampa runt försiktigt  runt huvudändan, så kände jag en kall liten blöt nos mot ansiktet. Trodde såklart det var den andra katten som väckte mig, men när jag gick upp hittade jag både katten och sambon i köket med dörren stängd.

En sak som hände för flera år sen var när jag flyttade runt en massa och väntade på att få flytta in i en andrahandslägenhet med min dåvarande kille. Under tiden stod vi utan bostad så vi fick hyra ett gästrum som bostadsföreningen hade, där det fanns ett rum med toalett och ett kök med porslin och sånt en liten bit bort. Vi och hyresvärden var de enda som hade nyckel dit, och vi brukade inte använda köket utan mikrade bara frysmat i sovrummet, även fast vi ju hade varit i köket och tittat och sett att allt såg normalt ut. Efter några dagar hörde vi världens krasch och gick till köket, och där hade ALLT porslin åkt ner på golvet och gått sönder. Hyllorna var intakta, det vara bara skåpen som var öppna. Det var som att nån bara hade tagit och slängt ner allt på golvet.

Sen berättade min klasskompis om en grej som hände hennes bästa vän som jag tyckte var väldigt spännande. Hon hade nyligen förlorat ett barn och hon jobbade själv på bårhus eller liknande och förberedde kropparna inför begravning. Hon stod i ett rum som hade en stor tung dörr som hon hade lämnat öppen när hon gick in i rummet. Medan hon stod och pysslade med sitt så gled dörren igen gång på gång och hon gick och öppnade den. Sista gången hon gick för att öppna den och kom tillbaka så låg det en liten pärlplatta precis där hon nyss hållit på och arbetat. När hon var färdig och skulle gå därifrån så kunde hon inte få igen dörren efter sig, den vägrade röra på sig, så hon gick och frågade vaktmästaren vad hon skulle göra, och han sa "den dörren måste man stänga genom att trycka på en knapp".

Svar på tråden Har ni upplevt något oförklarligt? Berätta!