Hur gammal var du när du fick MF/MA ?
Hur gammal var du när du fick missfall eller missed abortion ? Jag undrar om det är vanligare med mf/ma ju äldre man blir ?
/ Nyfiken 37 åring.
Hur gammal var du när du fick missfall eller missed abortion ? Jag undrar om det är vanligare med mf/ma ju äldre man blir ?
/ Nyfiken 37 åring.
Jag var 25 år när jag fick MA upptäckt i v.13+6 (fostret hade dött runt v 10+4 trodde dom)
Jag var 17 när jag fick min första och 20 när jag fick min andra
Jag hade min första graviditet och första mf i v7 och jag var 26. De största riskerna för missfall är under de första 12 veckorna. Efter 12 veckor är det inte lika vanligt att få missfall som innan vecka 12. Betyder dock inte att det är ovanligt.
"För kvinnor generellt i barnafödande ålder kan risken att råka ut för ett missfall variera från 10-25%. För helt friska kvinnor ligger genomsnittet på en risk runt 15-20%.
En ökning av moderns ålder påverkar risken för missfall:
"Eftersom orsaken till de flesta missfall beror på kromosomavvikelser, är det inte mycket som kan göras för att förhindra dem. Ett viktigt steg är att vara så frisk som möjligt innan befruktningstillfället för att skapa en hälsosam atmosfär för bli gravid. Här har du några tips på hur du kan säkerställa att kroppen är optimerad för en framtida graviditet:
När du väl upptäckt att du är gravid, är målet fortfarande att hålla sig så frisk som möjligt. Detta för att skapa en hälsosam miljö för ditt barn att växa i:
21 år. V6. Har fått tre friska barn efter det.
33 år respektive 34 år.
36 resp 37 år.
26 år - MA - upptäcktes efter en blödning v.18 (fostret dog v.12)
31 år - MA - fick onda sammandragningar v.16 (fostret dog v.14)
30 år MA vecka 13
33 år Födde en son
37 år MA vecka 8
18, mf antagligen i v 6 (visste inte att jag var gravid förrän mfet kom), 32 och först antagligen ett tidigt mf och sen mf i v 15 (14+3).
Jag var 26.
2 dagar innan jag fyllde 21, fick MA :(
25 år. MA.
Den ena dog i magen v25+3, den andra födde jag ut o hann leva i 17min .. Och detta hände för 2 mån sen
18,20,22 och 23. Vecka 13, 9, 7 och 14.
27 år, MA i vecka 7(6+3) men troligen dött redan i vecka 5.
33 år, MA upptäcktes i vecka 19, men dog i vecka 15+1
26 år