Inlägg från: Anonym (GH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GH)

Pappa vill få mig att flytta

Inteutanproblem skrev 2015-11-20 17:27:07 följande:

Oroa dig inte för en soc-utredning, tvärt om, det kan hjälpa dig. Jag har inte haft exakt det problemet du verkar ha med din pappa, men då jag själv var 12-13år mådde jag otroligt dåligt av att bo hos min pappa, hans fru och hennes äldre barn. Min pappa vägrade låta mig bo mer hos mamma, som jag önskade, och även om han ytterst sällan sa någonting direkt till mig (inte mamma heller) så förstod jag ändå att han ansåg att det var mammas idé och inte min egen vilja. Han var stenhård på att jag och mina syskon skulle bo våra två veckor på rad hos honom i månaden.

Tillslut tog mamma kontakt med soc, och det blev en utredning. Det gick till och med till domstol tillslut. Domaren gav mig rätt till att bestämma hur jag själv ville bo. Min lillebror fick även sin önskan hörd (han ville bo mer hos pappa). Jag var nästan 14 när domen föll, och jag vägrade träffa min pappa på över 6 månader. Hans "tvång" över mig, och oförmåga att se hur jävla dåligt jag mådde hos honom hade sårat mig djupt. Efter det bodde jag hos honom 1 helg i månaden. Flyttade som 17 åring till en annan stad, och efter dess har jag pratat i telefon med honom ett dussin gånger och träffat honom 2 gånger. Jag är idag 27 år. Tycker själv det är otroligt sorgligt att det blev så här, och så fruktansvärt onödigt. Jag var barn, han var vuxen - han gjorde fel, han såg inte till mitt bästa.

Kanske kommer vi kunna mötas och få en vettig kontakt någon gång. Men jag vet inte. Bor numer över 100mil ifrån honom. Så jag tycker du inte ska vara rädd för soc, mår du dåligt hos din pappa så ska du inte behöva bo hos honom. Ibland måste en annan vuxen auktoritet tala om för föräldern vad som är bäst för deras barn när föräldern vägrar lyssna på sitt eget barn.

Oj tycker du ska börja se din pappa med andra ögon. Tror du helt ärligt han ville att du skulle bo hos honom för att skada dig på ngt sätt? Hade det varit bättre å bara skita i dig och inte bry sig om du bodde hos honom eller inte? Tycker du är grymt hård mot din pappa. Han gjorde de han trodde var rätt för han inte ville förlora dig. Det är Du som valt bort honom.
Svar på tråden Pappa vill få mig att flytta