Pappa vill få mig att flytta
När jag läser vad du skriver förstår jag verkligen att du inte vill flytta till din pappa. Jag skulle inte heller vilja flytta till någon som ruskar och sparkar mig.
Däremot undrar jag lite över det här med dina betygsvarningar. Vad beror det på? Trivs du inte i skolan? När jag läser vad du skriver är det rätt uppenbart att du är intelligent. Du kan formulera dig bra och resonera logiskt. Det är därför jag undrar lite varför det ändå inte verkar gå så bra i skolan. Jag tycker det är synd om du kastar bort de möjligheter jag tror att du har. Jag tror nämligen att du har alla förutsättningar för att klara av skolan.
Jag hade en kompis när jag var yngre. Hon var väldigt intelligent, men hade det tyvärr inte så bra hemma. Hon gick aldrig i gymnasiet, fast hon var så skärpt. Hon klarade heller inte att behålla ett jobb. Hon tyckte nämligen att de jobb hon kunde få (detta var på tiden man kunde få ett jobb även om man var outbildad) var så otroligt tråkiga. (Löpande band, på industri.)
I alla fall gick det otroligt snett för henne, och när vi stötte på varandra i hemstaden så skämdes hon. Skämdes över att hon inte gjort något av sitt liv. För att hon fastnat i utanförskap och missbruk.
Jag hoppas inte att det blir så för dig. Du har ju alla förutsättningar för att göra något av ditt liv. Du är bara 15 år. Jag hoppas att du orkar ta tag i skolan - och att du slipper bo hos din pappa.
Kramar
Tanten ;)