• scanmia

Pappa vill få mig att flytta

Du håller på att bli vuxen och det märks. Du har ett problem och försöker att själv ta aktiv del i att lösa det. Du gör efterforskningar (om än kanske inte på den bästa platsen i världen, här på FL) och samlar in information. Du söker lösningar och försöker sätta dig in i hur de andra i ekvationen tänker och känner.
    Finns det något sätt som du kan få din pappa att förstå? Att känna sig lugnare? Kan du visa honom att du tar hans oro på allvar och jobbar på en lösning?
    Kan du få din mamma och skolan att se din sida? Kan de hjälpa din pappa att förstå?
    Även jag, som vuxen, gråter ibland i situationer när jag känner mig maktlös och förbannad. Det är inte farligt och det går att föra fram vad man vill säga ändå. Fast jag förstås skulle föredra att inte gråta. Funkar det bara inte att prata så kan du alltid skriva ett brev eller e-mejl så att du är säker på att de verkligen "hör" allt du har att säga och att du inte fegar ut för att det är jobbigt att få fram.
    Du har bara tre år kvar tills du är vuxen på riktigt och myndig. Du har två föräldrar som i alla fall bryr sig och vill dig väl, fast de kanske inte begriper allt hela tiden. Du är smart och företagsam. Om någon kommer att klara av att lösa det här problemet så är det du!

Svar på tråden Pappa vill få mig att flytta