Pappa vill få mig att flytta
Jag är en tjej på 15 år och min pappa har börjat lägga sig i min skolgång allt mer och mer på senaste tiden, och han är emot min mamma och säger att hon tar dåligt ansvar över mig, inte bryr sig tillräckligt och låter mig göra vad jag vill. Han säger att jag får ränna ute hur länge som helst för henne (vilket verkligen inte är sant). När det är helg är jag nästan aldrig ute efter tolvtiden. Han säger att hon inte bryr sig nog mycket om hur det går för mig i skolan osv. Jag har betygsvarning i några ämnen och när han fick reda på det så bröt helvetet lös igen. Han ringde till min mamma flera gånger, till mig, rektorn och min mentor. Jag träffade honom igår och han sa att han tycker det är bättre att jag bor hos honom och att han kommer ''ta mig dit'' om det inte blir bättre. Men det kommer inte bli nåt av det, för varken jag eller min mamma vill det. Jag skulle aldrig bo hos min pappa då jag inte trivs där (av vissa anledningar) och eftersom att han inte är bra för mig. Min mamma är MYCKET bättre för mig. Min pappa har varit otroligt elak mot mig och ruskat om mig, tagit tag i mig och sparkat på mig. Men det orkar jag inte gå in på mer nu.
I alla fall, igår när vi träffades så gick vi på restaurang (han, jag och hans flickvän) och väl där började han diskutera om detta. Jag är väldigt känslig och har väldigt lätt för att börja gråta. När det blev för mycket började jag gråta och gick därifrån, sen ringde jag min mamma och grät i telefonen. Hon tycker att han är dum i huvudet osv. Dom tycker inte om varandra. Vi vill inte att han ska göra nån soc-sak av det här nu, så det blir värsta processen. Det skulle vara så jävla jobbigt. Orkar inte med det. Min pappa bor över 1 timma från mig och jag skulle aldrig någonsin bo där. Jag har inga vänner där, ingenting. Det är det minsta stället som finns och jag trivs inte där. Usch. Kan tillägga att han bodde i staden jag bor i för nån månad sedan, och då tog han verkligen inget ansvar över mig. Han frågade aldrig om vi skulle göra något eller liknande, så att.
Min fråga är då: Vad kan min pappa göra i detta läge? Alltså, han anser att jag borde bo hos honom istället. Om han drar in soc, vad kan dom göra då? Vill inte vara orolig men jag är det ändå.
Det är liksom jag och min mamma mot min pappa i detta läge, och jag tycker det här börjar vara så jävla jobbigt.