Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Pappa vill få mig att flytta

Nikolinas skrev 2015-11-18 22:27:01 följande:

Fast så enkelt är det ju inte och brukar inte ränna ute om nätterna, så :)

Jo precis så enkelt är det. Om du sköter skolan har inte din pappa något att klaga på. Så ta dig i kragen och sköt skolan så du får betyg i alla ämnen. För att få betygsvarning vet du mycket väl att skolk är en del av det. Och även om din mamma är arg på din pappa också och tycker att han är dum, så kan jag nästan garantera att hon rannsakar sig själv och funderar på vad hon kunde gjort annorlunda så att det skulle gå bättre i skolan för dig. Så kom igen nu! Visa dom men framför allt, visa dig själv att du faktiskt kan! Så enkelt är det!
  • Anonym (Enkelt)
    Nikolinas skrev 2015-11-18 23:49:39 följande:

Haha, men det är fortfarande bara en del i det hela, skolan alltså.

Enligt din ts är skolan det största. Det var det som gjorde att allt exploderade.

Du skrattar... ja du är bara femton, men försök förstå att det här ändå är allvarligare saker. Din ovilja att ta tag i skolan visar att du behöver mer stöd. Något din pappa vill ge dig, men din mamma inte tycker att det behövs. Soc lyssnar på dig, ja. Men bara till viss del. Om de anser att din mamma brister, kan inte vi här på ett forum garantera hur det kommer att bli. Du måste ta eget ansvar. Nu. Sköt skolan.
  • Anonym (Enkelt)
    Nikolinas skrev 2015-11-19 17:20:07 följande:

Vadå behöver mer stöd? Håll bara tyst om sånt du inte har nån aning om. Jag vet exakt hur mycket och lite tid jag lägger ner på skolan, och det behöver inte ha nånting med att jag inte får nog mycket stöd att göra. Min pappa vill inte ge mig stöd, han är bara ett rövhål som är dubbelmoralisk. Min mamma ger mig inte direkt stöd men hon vill absolut att jag ska sköta skolan osv? Min mamma brister inte (och om hon skulle göra det så kan inte pappa bevisa det på nåt sätt). Min pappa är ännu värre än min mamma (och jag tycker om min mamma mycket mer), så att han är inget alternativ :)

JAG säger inte att din mamma brister. Din mamma är säkert underbar! Jag sa att om soc gör den bedömningen...

Och ja du vet precis hur mycket tid du lägger på skolan. Och med tanke på dina resultat, inte tillräckligt mycket. Tyvärr är det den bistra sanningen. Vissa behöver inte lägga ner alls mycket energi för att få bra betyg, vissa får lägga all ledig tid och få mycket hjälp av föräldrarna. Alla är vi olika. Om din pappa är så hemsk, då gissar jag att du är beredd på att kämpa för att slippa honom. Det bästa sättet är att inte ge honom något viktigt att klaga på. Skolan är tyvärr viktigt.
Svar på tråden Pappa vill få mig att flytta