Inlägg från: Anonym (titti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (titti)

Tänker inte låta honom ha barnen nu!

Anonym (less) skrev 2015-11-20 22:38:33 följande:

dom står skrivna på min gamla adress... pappan bor 13 mil bort

Enligt lagen ska man vara folkbokförd på den adressen man bor på. Det är därför "olagligt" av pappan att vägra skriva på papper om flytt. Det kommer att tas i beaktande och ses som samarbetsproblem om du drar ärendet till rätten. Pappan kan ju såklart hävda att han glömt etc men då framställer han sig själv bara som en opålitlig slarvpelle.

Om det blir rättegång räcker det inte att du bara påstår saker. Du måste ha bevis. Av den anledningen måste du polisanmäla alla misstankar om misshandel (du har en skyldighet gentemot barnen att anmäla i vilket fall) och dokumentera alla trakasserier och samarbetsproblem.
  • Anonym (titti)

Tänk så här. Du kan inte göra som du vill med era barn eftersom ni har gemensam vårdnad och fastställt umgängesavtal eftersom det ses egenmäktigt förfarande med barn och umgängessabotage.

Om du vill ha enskild vårdnad eller dra in på umgänget så måste du gå genom lagliga instanser och stämma honom på vårdnaden och umgänget.

För att få som du vill i rätten måste du ha "bevis" som stödjer dina påståenden om att pappan har samarbetsproblem och att han vansköter barnen. Därför är det viktigt att du anmäler och dokumenterar alla missförhållanden.

• Anonym (titti)
    Anonym (less) skrev 2015-11-23 13:04:26 följande:

nu har barnen varit ifrån honom i en vecka lite drygt.. nu har det börjat ploppa upp saker som han sagt åt dem.

Bl.a har han sagt att han vill att barnen ska bo hos honom (varför ens diskutera detta med småbarn då det ändå inte ens är möjligt??) han har visat dem förskolor där dom skulle kunna gå. 

Igår blev äldsta (5 år) nästan utslängt från leklandet på ikea efter att han sagt massa rasistiska glåpord mot ett mörkt barn!!! Varken jag eller min sambo skulle NÅGONSIN säga något sådant och vi är båda antirasister! Pappan däremot är rasist och min son försvarade det med att pappa säger ju sånt! 

jag känner bara ännu mer att jag inte vill lämna dom till det där monstret!! Det känns som att han gör ALLT han kan för att manipulera och förstöra barnen nu!! :( 

Det är inte olagligt att vara rasist och pappan rätt att uttrycka vilka politiska åsikter han vill hemma.

Fokusera på relevanta saker istället. Har du exempelvis polisanmält alla misshandlar och kränkningar du misstänker att dina barn varit utsatta för?
Svar på tråden Tänker inte låta honom ha barnen nu!