köttätning känns som ett psykopatiskt drag
Människor har ätit kött i hundratusentals år, kanske till och med miljoner år. Så det är inget psykopatiskt med det. Men jag tycker självklart också att djuren ska ha det så bra som möjligt.
Människor har ätit kött i hundratusentals år, kanske till och med miljoner år. Så det är inget psykopatiskt med det. Men jag tycker självklart också att djuren ska ha det så bra som möjligt.
Bra sagt, Landbrukaren! Jag kan förstå att somliga tycker att det är otäckt att äta kött, men det skulle knappast heller hålla om alla svenskar plötsligt blev vegetarianer. Vad skulle vi då göra med alla överflödiga djur? Bara släppa ut dem i det fria?
Bra frågor, Lantbrukaren.
Kostdoktorn haha Okej.. Och han är inte partisk då han förespråkar LCHF och försöker plocka isär allt han hör om alla annan kost? Inte direkt pålitligt att läsa eller höra om.
Bara för att vi "alltid" har ätit kött så betyder det inte att vi måste fortsätta med det framöver. På istiden och ganska långt fram i tiden fanns det inga andra alternativ. Människor hade inte heller den kunskapen som behövdes för att överleva på vegetarisk kost. Idag har vi den kunskapen, och det finns idag många alternativ till att äta kött. Idag har vi andra valmöjligheter och kunskaper när det kommer till kost och matvanor, till skillnad mot för bara hundra år sedan och ännu längre tillbaka i tiden.
Och bara för att något "alltid" har funnits är det inget argument för att det ska fortgå nu och framöver. Slaveri, våldtäkter, krig, mord och prostitution har också "alltid" funnits. Prostitution brukar kallas för ett av världens äldsta yrken. Utan slaveri och slavhandeln hade inte USA kunna bygga upp den ekonomi som de fick. Bara för att ta några exempel.
Fast hur många i Sverige äter valar eller lejon?
Men även i övrigt har jag svårt att tro på det där att köttätande ska vara så farligt för miljön.