Inlägg från: Anonym (Tolerans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tolerans)

köttätning känns som ett psykopatiskt drag

Har enbart läst ts. Det räcker.
    TS, jag utgår ifrån att du vet vad psykopati är eller vilka karaktärsegenskaper psykopater har. Nu min fråga till dig. Hur får du psykopati och köttätandet att gå ihop?

Jag förstår att man kan avstå från att äta kött pga hälsan, miljön, djurskydd ect. p.p.; men jag har ett jävla problem med folk som vill missionera andra genom att förolämpa dem.

• Anonym (Tolerans)
    Flash Gordon skrev 2015-11-24 17:42:58 följande:
    Det där med runt 80 kilo (82 ibland - 87 någon annan gång) är en produktionssiffra ur slaktledet. Irrelevant om man ska prata om våra matvanor.

Jordbruksverkets 46,8 är dessutom rått kött. Köttet minskar i vikt vid tillagning.

Vi äter 23 kilo rött kött om året.
    http://www.mynewsdesk.com/se/svensktkott/news/myt-att-vi-aeter-85-kilo-koett-om-aaret-52814

Sedan äter vi ca 20 kilo fågel (nästan bara kyckling) och ca 8 kilo korv/skinka på det.

(Fisk räknas överhuvudtaget inte in här.)

Så någonstans mellan 40-50 kilo om året. Totalt. Allt kött (utom fisk). Det är en rimlig siffra om man vill debattera saken.

Faktum är att ingen vet exakt hur mycket vi äter men just den där siffran runt 80+ kilo är tokfel men har ändå använts många gånger av köttmotståndare.
    Ergo, vi är psykopater.
Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag