köttätning känns som ett psykopatiskt drag
Att äta kött i stora mängder skall väl vara skadligt för oss. Och då speciellt rött kött. Men att säga att människor som äter kött måste vara psykopater, det tycker jag låter lite märkligt. Rent biologiskt så är vi allätare, och utan kött hade vi aldrig utvecklats till det vi är idag. Människan har varit jägare och fiskare sedan urminnestider. Så att vi äter kött är inte något stört beteende i sig. Sen kan man ju så klart ha åsikter om hur djuren föds upp och behandlas, och där kan man faktiskt välja att köpa rätt kött idag. Men det blir då dyrare och kanske lite besvärligt att få tag på om man måste åka långt för att hitta en gårdsbutik som säljer egenproducerat. Om man nu känner att det inte bara räcker med "från svenska gårdar" märkningen ute i butik.
Personligen äter jag kött, varje dag, men sällan några stora mängder. Köper svenskt kött, och föredrar vitt kött framför rött. Fisk tycker jag om men det blir sällan, situationen i våra hav bekymrar mig. Sedan så jagar mannen också, och viltkött är något av det mest ekologiska och naturligaste kött du kan äta.