Inlägg från: Anonym (Orkamedsånadär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orkamedsånadär)

köttätning känns som ett psykopatiskt drag

Aikido skrev 2015-11-18 10:20:57 följande:

Du borde göra lite studiebesök ute på svenska gårdar tycker jag. Själv betraktar jag veganer som knäppgökar. Och jo. Att bacon är gott räcker för mig.

Enormt skadligt ja. Det märks tydligt. Varenda djävel dör ju till slut. Även veganer.

Hahaha, klockrent! :D
    kastrullGrodan skrev 2015-11-18 10:43:32 följande:

Tror de flesta äter kött av gammal vana och för att alla andra äter det. För speciellt gott är det ju inte, oftast segt eller så någon nermald massa som bara smakar kryddor. Testade faktiskt en köttbit förra vecka efter många år som vegatarian och det var ingen höjdare.

Finns mycket vegetarisk mat som är mycket godare, och om vi nu ska förstöra den här planeten så borde nog fler inse det.

Efter hela livet som köttätare smakar grönsaker skit. Smaklöst med hemsk konsistens.. Tacka vet jag en mör köttbit!

Låter kanske hårt, men vi kommer fortsätta könsstympa, våldta, slå osv.

Vi kommer även fortsätta äta kött.

Vakna upp, ät vad du själv vill och skit i andra. DU kan inte förändra världen. Sluta irritera folk. Såna som du framstår bara som bittra. Varför är aldrig veganer lyckliga och nöjda? Låt folk vara..

Måste vara nåt som fattas i näringsintaget..

Anonym (raia) skrev 2015-11-18 10:59:36 följande:

"Människor har ätit kött i alla tider". Ja, vi har också könsstympat, våldtagit, slagit barn, osv i alla tider, det kanske vi också borde fortsätta med.

.

Grottmänniskorna satt o käkade quornfileer och sojakorv ba.. Jomensåatte.

Fröken Apelsin skrev 2015-11-19 00:31:50 följande:

Vad spelar det för roll? På stenåldern åt man inte chips heller, ska du sluta med det också? Då kan du lika gärna flytta ut i skogen och leva där om du ska leva som du lär.

Jag äter inte chips.

Det var bara en rolig bild jag fick i huvudet när vissa säger att vi inter gjorda för att äta kött osv och att vi inte alltid gjort det.
    FlutterDash skrev 2015-11-19 03:47:11 följande:

Ät grönt, frukt, spannmål, nötter, frön och baljväxter. (PS, quorn är inte veganskt. Kolla dina fakta)

Vart skrev jag att grottmänniskor var veganer? Det var bara en rolig bild hag fick i huvudet när folk påstår att vi inte alltid ätit kött eller är gjorda för det. Jag tänker inte kolla några fakta. Läs vad man egentligen skriver själv! O där kom exakt det där jag menade, ingen humor.. :D
    Tuss 1 skrev 2015-11-20 10:39:36 följande:

Ja det tror jag om de bara äter kött ;)

Min sambo äter i princip bara kött med pasta eller potatis, inga grönsaker/frukter alls och lider inte av näringsbrist eller andra sjukdomar. Han har ätit så sedan han var liten, ca 7 år gammal.
Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag