Inlägg från: Anonym (Varghatare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varghatare)

köttätning känns som ett psykopatiskt drag

Jag vill säga att vargarna har minimerat älg, ren och hjort. Djur som lever i frihet. Att vargar tillåts riva får tycker jag är upprörande samt att de får finnas i landsbygdens byar. Många får går ute på bete hela sommaren och njuter av sin frihet och det är synd om vargen kommer. Älg, hjort, ren, rådjur, får, samt vilda ankor och vild fisk har jag inte så stora samvetskval för att äta. Ägg från frigående höns är också bra.

• Anonym (Varghatare)

Här på vår gård har de iallafall rivit får och minimerat viltet och gått på folks gårdar och inte ens varit rädda för skogsarbetare. Tre hönor har vi också blivit av med när de gått på gården. Men det kan iofs vara ormvråk eller en räv.

• Anonym (Varghatare)
    Maria 434 skrev 2015-11-18 18:11:01 följande:

Så du tycker att vargen ska bli vegetarian?

Man ska inte ta maten från folk och ge åt vargarna. Har man hund så matar man den man låter den inte springa lös på andras gårdar och låta den hitta mat bäst den kan. De som bestämde att vargarna ska införlivas borde tillåta renägare och fårägare att skjuta vargar som river deras får och jaga varg när tex älgstammen minskar. Sen vill man inte ha varg på gården heller där barnen leker.
  • Anonym (Varghatare)

Idag kokar jag älggryta med kantareller, istället för vin använder jag äppelsaft från egen gård. Älgköttet har bla. min syster jagat och i våra egna skogar finns det älg ibland. Kantarellerna har mamma plockat. Ja jag har varit vegetarian i 4 år men jag mådde inte bra av det.

På vilket sätt är min älggryta en miljöbov?

• Anonym (Varghatare)

Nu måste jag tillägga att ekologiska grönsaker tär inte på miljön lika mycket som de "vanliga". Vanliga kräver gifter och ogräsmedel som förstör naturen och oss. Grönsaker mår bäst av att gödslas med djurgödsel, inte kemiskt gödsel. Kemiskt gödsel förstör markstrukturen och maskar dör. Maskar håller även jorden i bra skick. Grönsaker kräver ibland bevattning och växthusuppdrivnin. En miljövänlig mathållning kräver ett miljövänligt odlande även av grönsaker. Så odla dem själv och kombinera träning med nytta.

Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag