köttätning känns som ett psykopatiskt drag
Köttätning psykopatiskt? Så du menar att majoriteten av alla människor sedan mänsklighetens gryning är och har varit psykopater?
Köttätning psykopatiskt? Så du menar att majoriteten av alla människor sedan mänsklighetens gryning är och har varit psykopater?
Tror de flesta äter kött av gammal vana och för att alla andra äter det. För speciellt gott är det ju inte, oftast segt eller så någon nermald massa som bara smakar kryddor. Testade faktiskt en köttbit förra vecka efter många år som vegatarian och det var ingen höjdare.
Finns mycket vegetarisk mat som är mycket godare, och om vi nu ska förstöra den här planeten så borde nog fler inse det.
Jag undrar vem som är psykopat egentligen. Jag har ingenting emot vegetarianer generellt och jag äter gärna vegetarisk mat flera gånger i veckan, men militanta veganer känns extremt osympatiskt.
Människan är av naturen allätare, vi behöver det animaliska proteinet och hade vi inte varit allätare, så hade vi antingen varit skapta så vi kunde bryta ner de cellulosarika växterna som vi har på det norra halvklotet. Ja, kor, hästar och andra djur som är veganer har ett helt annat tarmsystem som klarar av detta, för oss går det rakt igenom och inget annat.
Hade vi inte varit allätare så hade vi bott kvar i de subtropiska regionerna som hade kunnat ge oss mat året runt.
Då hade det inte funnits några enuiter, samerna hade inte funnits, indianerna hade endast varit bosatta från Mexico och söderut.
För kul skull, försök att leva ett år som vegan på det som vi kan odla (och skörda) i Sverige, inte något importerat alls, tror inte du skulle klara det utan att få en rejäl vitaminbrist.
Jag har hittills inte träffat en enda vegan som inte behövt kosttillskott.
Människan har jagat sedan urminnes tider.
Vår kropp, tanduppsättning, tarmar, enzymer, metabolism, är byggd på att vi har animaliska produkter i vår kost.
För övrigt, kött är gott, jag njuter gärna av en råbiff och för mig personligen så får min mage frispel av råkost, en hel del frukter, en del nötter och baljväxter (som liten spydde jag när jag åt framför allt baljväxter). Men en råbiff, då sköter min mage sig perfekt.
Det är konstigt hur vissa veganer alltid hävdar att de minsann aldrig haft en sjukdag i hela sitt liv just pga att de är veganer. Det kanske de inte hade haft om de ätit kött heller.
Jag äter kött från gårdar där jag vet hur djuren har det. Det är mitt val.
Fisk och skaldjur äter jag nästan aldrig eftersom det är så svårt att få information om hur det är fiskat etc.
Till skillnad mot ts dock så dömer jag inte folk som väljer att avstå kött.