• Gunilla1957

köttätning känns som ett psykopatiskt drag

Allt skulle vara mycket bättre om inte snabbmatsindustrin fanns. Då hade efterfrågan på kött varit mångfaldigt mindre och alla slaktdjur kunde få ha ett bra liv. Nu går inte det för snabbmatsindustrin kräver ofantliga mängder nötkött och kyckling och därför måste dessa djur "massproduceras" så att vi kan äta en snabb och billig lunch och så att ungdomarna kan få sitt fyllekäk efter krogen.

• Gunilla1957
    Anonym (raia) skrev 2015-11-18 11:13:39 följande:
    1. Jag tycker det är kul att sparka på hundar, så då borde jag få göra det eller?

2. Animaliskt protein främjar tumörtillväxten. Och om du inte visste det så finns det protein i ALLA växter.

Ang halalslakt så kan jag bara säga att jag tycker inte principen är så himla dålig ändå, slaktaren ska titta djuret i ögonen och be en bön och djuret måste ha levt enligt vissa kriterier som är betydligt bättre än svensk djurhållning nånsin kommer nå upp till. Halal innebär en respekt för djuret som inte finns i traditionell västerländsk slakt.
    Halal innebär att djuren långsamt blöder till döds i total panik. "Respekt".
Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag