• Pentra

köttätning känns som ett psykopatiskt drag

Jag känner till flera som har höns. Hönsen går fritt mellan ute och inne, har det hur bra som helst och värper sina ägg. Vissa av äggen får hönorna behålla och vissa äter ägarna upp. Ett förhållande som fuknar hur bra som helst. ... Jag håller absolut med om att den kommersiella köttindustrin är hemsk, men det finns ju goda akternativ för den som är intresserad. Ett sätt är att forcera forskningen kring köttodling, så att inga djur behöver avlas och slaktas för vårt köttbehov. Alltså; att köpa odlat kött närhelst det blir allmänt möjligt. Man kan låta växter producera animaliskt protein till oss. Ett annat alternativ, fram tills dess, är att bara köpa kravmärkt kött och att köpa viltkött från jägare. ... Människan måste faktiskt äta animaliskt protein för att hålla kropp och psyke friskt. Om människan får en obalans mellan intaget av animaliskt- och vegetariskt protein så påverkar detta både psyket och tankeförmågan negativt och skador uppstår. Speciellt allvarligt och skadligt är vegetarianism/veganism för ofödda och växande barn. Dessa klara och tydliga faktum har man kommit fram till genom noggrann och gedigen forskning. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Pentra
    Anonym (raia) skrev 2015-11-18 11:05:31 följande:
    Höns kommunicerar med sina okläckta kycklingar genom skalet och lider oerhört när dessa tas ifrån dem. Vildhöns lägger ägg 1-2 ggr per år medans tamhöns gör detsamma per dag. Detta leder till urkalkning av hönornas eget skelett vilket leder till en rad hemska följder, även hjärtat och andra inre organ påverkas. Sen kan du ju gärna länka till en oberoende forskningsrapport om att det är skadligt för ofödda och växande barn att inte äta animaliska produkter, och även snicksnacket om "obalans". Aldrig hört något så dumt faktiskt, du tog just förstaplatsen på argument taget helt ur luften. Grattis. (Mamma vegan, jag vegan, hela familjen veganer och varenda en av oss är friska, normala och personligen har jag aldrig tagit en sjukdag i hela mitt liv).

Hur står det till egentligen?! Det finns inga kycklingar i de nyvärpta ägg som tas från hönan. Alltså finns det ingen kyckling däri som hönan kan kommunicera med. Om det nykläckta ägget mot förmodan skulle vara befruktat så finns däri ändå ingen kyckling, och blott ett förstadie till liv kan man inte kommunicera med. Man kan genom hönans kost kompensera för den förlust hon får genom sin värpning och där då tillföra t.ex. kalk så att hon ständigt är i balans. ... ... Du verkar vara väldigt oinsatt i ämnet. Det är inget som helst skitsnack att vegetarianism/veganism leder till sämre hälsa. Det är klara och tydliga fakta. Men det är bl.a. det som just dessa typer av dieter gör med hjärnan och tänkandet; att man tappar begreppet, förståelsen och känslan för vad kroppen egentligen behöver. Så, även om ni anser er vara friska så skulle ni alla med en välbalanserad kost, innehållande det rätta förhållandet mellan vegetariska- och animaliska proteiner, vara ännu friskare (framför allt psykiskt, men även fysiskt), ha ännu bättre hy och leva ännu längre. ===> www.perfekthalsa.se/graviditet-amning-barn/barns-hjarna-behover-ratt-naringsamnen/ ... xa.yimg.com/kq/groups/14947167/1098371455/name/Michalak%2012%20Vegetarian%20diet%20and%20mental%20disorders%20-%20result ... ... Men, även om man lyckas att leda hästen till vattnet så kan man inte tvinga den att dricka. ... ... Salome, Pentra
Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag