• Cyanea

Bisolvonmetoden

Jag provade med Bisolvon några gånger, men det funkade aldrig. Min IVF-läkare skrattade mer eller mindre åt metoden och sa att "hade det fungerat för att främja fertiliteten hade de definitivt sålt medicinen som det också och inte bara hostmedicin". Det ligger nog mycket i det, för de flesta läkemedelsföretag vill inget hellre än sälja produkter som funkar för allt.

Och var lite försiktig med naturpreparat. De flesta tror inte att det kan skada, men det stämmer dessvärre inte. Just bidrottninggelé har jag inte hittat någon bra forskning på vad det ska påverka medan det finns många studier om munkpeppar. Munkpeppar är också ett naturpreparat och det kan sänka prolaktinnivåerna i kroppen. Har man således redan normala eller låga nivåer prolaktin kan preparatet göra en mindre fertil. 

Jag önskar dig stort lycka till, hoppas ni snart får till ett litet syskon :) 

• Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-17 22:09:03 följande:
    Ha ha! Ja det är ju just det man tänker. Men visst, vad gäller Bisolvon har man inget att förlora :)

Hur har turerna varit för dig? Lyckats med IVF?

Ja, känns som man inte bör mixtra för mycket med olika preparat. Har inhandlat folsyra, d-vitamin och Omega 3 och vad gäller dom känns det som det bör vara lugnt. Däremot har jag även köpt rosenrot och det vet jag inte riktigt om det är helt säkert..

Tack! Ja nu håller man tummar å tår :) Bim nu den 25 ca ;)
    Precis, tack och lov är det inte mycket biverkningar på Bisolvon ;) 

Det blev en lång resa, tre år tog det att bli gravid, men IVF var rätt väg för oss :) Är nu i v. 30, så det har löst sig fantastiskt bra. 

Det låter väl ganska vettigt, det är ju sådana vitaminer vi behöver mer av så här års. Rosenrot har jag inte läst om, så det känner jag inte till så bra. Det ska jag definitivt kika mer på någon dag när jag inte har något bättre för mig ;) 

Åh, men det är ju snart!! Håller tummarna för att det blir plus :D 
  • Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-17 22:33:38 följande:
    Oj, det kan verkligen inte ha varit lätt :( Men va härligt att ni till slut lyckades! Antar att det är första barnet då? :)

Ja, det känns ju som att det bara är fördelat med vitaminer. Sen om de kanske tar ut varann eller liknande vet man ju aldrig. Testar så får man se vart det leder :)

Jajamen, nu tickar tiden ner här! Känns spännande :) Samtidigt som man förbereder sig på den jobbiga besvikelsen som man tyvärr vet att det kan bli också..
    Det var verkligen en tuff resa. Det tog tre år att plussa, men jag är jätteglad att det ändå hände. Så det är första barnet, ja :) 

Att överdosera vitaminer kan vara skadligt, men så länge man tar inom rekommendationen är det absolut ingen nackdel. Många av oss i Sverige har D-vitaminbrist på grund av lite sol, exempelvis. 

Det är det jobbigaste med att skaffa barn - den råa besvikelsen när beviset för att det inte lyckats kommer gång på gång på gång :( Men å andra sidan - plötsligt händer det. Förhoppningsvis är det nu då :) 
  • Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-18 17:57:42 följande:
    Ja förstår det, måste ha varit fantastiskt :) Vilken härlig resa att ha framför sig! När är du beräknad? :)

Precis, man får vara försiktig. Här tas bara enligt rekommendationen ;) Har tvingat på sambon lite vitaminer nu med, ha ha! ;) Han kände sig piggare av d-vitaminen sa han :)

Ja det är ju det. Ibland vill man ju bara släppa allting för att slippa besvikelsen. Men å andra sidan skulle jag nog ångra mig om jag slösat bort massor av tid utan att försöka ordentligt.

Ja, hoppas hoppas! ;)
    Den 29:e januari ska hon kika ut om allt går som det ska :) 10 låååånga veckor kvar, men jag klagar inte. Älskar att känna henne sparka omkring i magen <3 

Usch ja... Man försöker desperat att inte bli ledsen och försöker skydda sig på alla möjliga sätt. Tyvärr tror jag inte att det hjälper så många gånger, kanske till och med tvärtom. Jag gav upp hoppet om att kunna få barn just för att inte bli besviken, men det tog faktiskt ännu mer på mig än att bli besviken varje månad. Man behöver ha hopp, och det får man på olika sätt. Så fortsätt kämpa, gör det bara inte på ett sådant sätt att du samtidigt råkar lägga ansvar och skuld på dig själv för om ni lyckas eller inte. Även om känslan av kontroll är något positivt får du aldrig känna att det ligger i dina händer om ni lyckas eller inte. Genetik och reproduktion är kniviga grejer som beror på så fantastiskt mycket mer än det vi ser. Så var rädd om dig. 
  • Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-18 20:11:48 följande:
    Ja visst känns det som en mindre evighet den där tiden ;) Men ja, det är så mysig och häftig upplevelse att känna sitt barn därinne :)

Du har helt rätt i allt du säger :) Exakt så är det, om man struntar i det så blir man ju besviken likväl. Man kan lika gärna göra allt man kan så kan man iaf utesluta det.

Ja det är lätt att lägga skulden på sig själv. Det har jag gjort många gånger ;( Men nu har man nog börjat komma till en insikt att det lika gärna kan vara killen det är fel på. Eller att det kanske bara är slumpen.

Dina ord värmer ska du veta! :)

Ibland känner man sig så ensam mitt i allt det här, skönt att vara här inne där de flesta förstår vad det är man går igenom :)
    Jovisst, ledsen blir man oavsett. Men man klarar det i små portioner. Det man inte klarar är när det blir varje dag, varje timme och varje minut. Ni borde väl kunna få genomgå en utredning och få reda på om det är något som inte funkar, även om ni har ett barn? I så fall får ni lov att söka nu i januari :) 

Det är så jäkla lätt att trilla dit, att lägga skuld på sig själv. De som inte behövt försöka så länge ger gärna råd de inte vet något om, t.ex. att allt funkar om man bara slappnar av eller om man lever på ett visst sätt. Framförallt kvinnan tror jag far riktigt illa av det, min man har i alla fall aldrig fått några råd... 

Jag skuldbelade mig själv varje månad. Jag ändrade allt i mitt liv för att vara så "fertil" som möjligt. I slutänden var det maken som hade begränsningen, inte jag ;) Man brukar säga att 30% av fallen beror på mannen, 30% beror på kvinnan, 30% beror på båda och 10% vet man inte. 

Utnyttja verkligen det här forumet. Det har hjälpt mig jättemycket under de år det tog att bli gravid. I verkliga livet känner man sig verkligen ensam, men egentligen är man nog inte det. Det är bara att ingen vågar säga något. 
  • Cyanea

Det beror ju lite på ;) Det brukar inte vara några problem att få ett tydligt, fins plus om man är gravid på BIM (förutsatt att ÄL var när den skulle), så du ska kunna få ett tillförlitligt svar. Själv hatar jag att testa och väntar gärna så länge som möjligt för att jag hatar det där blanka, hånande jävla testet... 

Det jag menar är att du med största sannolikhet får rätt svar med test idag, men jag förstår om du vill vänta. Önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig för :) 

• Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-25 19:02:57 följande:
    Blev ett svagt plus, plötsligt händer det ;)
    Åh vad härligt att höra, GRATTIS :D 
Svar på tråden Bisolvonmetoden