Cyanea skrev 2015-11-18 20:29:02 följande:
Jovisst, ledsen blir man oavsett. Men man klarar det i små portioner. Det man inte klarar är när det blir varje dag, varje timme och varje minut. Ni borde väl kunna få genomgå en utredning och få reda på om det är något som inte funkar, även om ni har ett barn? I så fall får ni lov att söka nu i januari :)
Det är så jäkla lätt att trilla dit, att lägga skuld på sig själv. De som inte behövt försöka så länge ger gärna råd de inte vet något om, t.ex. att allt funkar om man bara slappnar av eller om man lever på ett visst sätt. Framförallt kvinnan tror jag far riktigt illa av det, min man har i alla fall aldrig fått några råd...
Jag skuldbelade mig själv varje månad. Jag ändrade allt i mitt liv för att vara så "fertil" som möjligt. I slutänden var det maken som hade begränsningen, inte jag ;) Man brukar säga att 30% av fallen beror på mannen, 30% beror på kvinnan, 30% beror på båda och 10% vet man inte.
Utnyttja verkligen det här forumet. Det har hjälpt mig jättemycket under de år det tog att bli gravid. I verkliga livet känner man sig verkligen ensam, men egentligen är man nog inte det. Det är bara att ingen vågar säga något.
Ja, jag tror allt vi får ta och göra det. Det känns som att man borde få någon form av hjälp av vården. Är lite skraj att dom ska säga nej och att den dörren sen ska vara stängd.. Men man borde väl kunna få kolla upp alla basic funktioner iaf.
Usch ja, hemsk det där! Just "tips" om att slappna av, sluta tänka på det osv. Snacka om uttjatat.. Som att det skulle vara ens eget fel för att man tänker på det för mycket.. Att man, när man är så inne i det, skulle sluta tänka på det är ju helt befängt ;)
Nej lustigt det där. Just vad männen kan göra för att förbättra chanserna får man allt läsa sig till själv.
Ja, ska verkligen göra det :) Man måste få det ur sig. Annars äter det upp en inifrån.
Är nog som du säger, det är inget man allmänt pratar om. Jag har nämnt det för mina vänner men dom kan aldrig förstå eftersom dom själva aldrig har kämpat med samma problem (vad jag vet då ;) )