• CarlL

Tryggsam

Hej, jag brukar inte skriva på några typer av forum. Men den här gången kände jag att det var viktigt så att inte andra blir lurade. Det handlar om ett företag som heter Tryggsam.

När man får samtalet så låter det mer som att dom ringer från någon statlig myndighet, fast så är det så klart inte. Dom drar en massa snack om att så många drabbas av bränder varje år, som för att locka fram ett dåligt samvete hos en. Sedan frågar dom tillslut om dom får skicka hem information om deras smarta brandvarnare. Redan där börjar jag bli misstänksam och frågar om jag inte ingår i något avtal nu? Nej nej, du får hem informationen och kan läsa igenom den i lugn och ro, säger han. Jag går med på att få hem information. Då säger han att han kommer spela in när jag läser upp min adress, jag blir misstänksam och frågar igen, man ingår väl inte i något avtal nu? Nej nej, säger han. Sedan tackar han för sig och fem dagar senare kommer det hem papper som tackar för att jag ingått avtalet "Tryggare hem" med bindningstid 24 månader. Helt vidrigt hur man kan bete sig så. Tänker främst på äldre människor som inte förstår att dom blir lurade. Så lägg på direkt om dom ringer från detta bluff-företag!

Svar på tråden Tryggsam