Alexi skrev 2015-11-18 14:36:28 följande:
Fast förklara så jag förstår det. Vad är det som är svårt med att passa en tid? Om man ska vara på jobbet samma tid varje dag tex, så kan man göra en lista på vilka moment som behövs från det att man kliver upp ur sängen tills man kliver in genom dörren på jobbet. Och så tidsätter man det där och ser hur lång tid som behövs. Och klarar man inte att göra ett sådant schema så får man ju be om hjälp att lära sig det.
Hahaha, ja......var ska man egentligen börja....
Jag har inga barn och har bara mig själv att rå om och jag får ganska ofta tjurrusa till tunnelbanan för att hinna med den på morgonen. Men bara om jag ska vara på jobbet en specifik tid, de veckor då jag har flex går det hur bra som helst för mig att komma till den tiden jag bestämt mig för att komma.
Varför?
Påklädning kan ta allt emellan 5-15 min. Och då står jag inte och velar och väljer kläder, utan jag får helt enkelt inte grepp om vad nästa moment är. Tex börjar jag ta på mig tröjan och kommer på efteråt att jag inte satt på mig bh:n tex. Tappar kläderna på golvet osv osv.
Samma sak kan hända med frukosten, men inte lika ofta.
Dagar som är sådana är också dagar då jag har noll tidsuppfattning.
Plötsligt har tiden gått ut och man måste rusa. Att ens börja stressa i de situationerna brukar bara resultera i ännu mer hjärnsläpp.