Inlägg från: alexias mamma |Visa alla inlägg
  • alexias mamma

Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?

Vi kan vara 5 min sena ganska ofta. Det beror på om det är köer eller om det är fullt på buss el tunnelbana så vi inte får plats utan måste vänta på nästa. Och nej vi kan inte gå upp tidigare, barnen behöver få sova också.

Du har ingen aning om hur andra har det så sluta kritisera folk till höger och vänster

• alexias mamma
    Hendriette skrev 2015-11-17 07:06:05 följande:
    Om barnen behöver sova mer så får de väl gå och lägga sig tidigare, inte sova längre på morgonen. 
    Är det sant!? Aha det har jag aldrig tänkt på *ironi*

Det jag menar är att andra människor inte har någon aning om hur andra lever och vad som gjort att man har det så. Vi tex har behövt gå hemifrån kl sju för att sen komma hem runt halv sju på kvällen. Då ska vi hinna göra läxor, äta, umgås, borsta tänder och läsa bok. Svårt att gå och lägga sig tidigare än åtta då
  • alexias mamma
    Hendriette skrev 2015-11-17 07:37:55 följande:
    Om ni kommer ofta kommer 5 minuter försent så handlar det knappas om att ni måste gå upp jättemycket tidigare. Tunnelbanetågen går ofta. 
    Du missade att vi måste ta en buss också? Som sagt, sluta döma andra människor när ni inte vet just deras historia
  • alexias mamma
    Dixie skrev 2015-11-17 09:13:33 följande:
    På vilket sätt är det ok att ni ofta kommer för sent, vilket innebär att det stör undervisningen och stör både lärare och elever? 

Om ni ofta kommer försent, får ni ju gå hemifrån 5 min tidigare - och gå och lägg barnen tidigare, så är det inget problem! 
    Men har jag sagt att det är ok? Det spelar för övrigt ingen roll om vi går hemifrån 5 min tidigare. Vi tar buss i 10 min och sen ska det passas in med t-bana i 30 min. Tyvärr kan jag ej heller styra om det är köer eller ej på morgonen.

Ang att gå och lägga sig tidigare har jag redan svarat på i ett annat inlägg. Drar mig nu ur denna tråd
  • alexias mamma
    Nenne666 skrev 2015-11-17 10:11:40 följande:
    Okej! Din situation är omöjlig helt enkelt. Du kommer ALDRIG att kunna fixa den tiden.
    Jag säger bara att man ska tänka sig för innan man börjar döma andra. Återigen, jag säger inte att vi ALDRIG är i tid. Vi gör vårt bästa för att komma i tid men lyckas inte varje dag. Tror det är få föräldrar som medvetet skiter i att försöka få barnen att komma i tid. Fast i din och många andras värld är väll alla bara lata... Suck!
Svar på tråden Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?