Insomniax skrev 2015-11-17 19:53:12 följande:
För 3 minuter - om ens det? Nej.
Jag börjar 08:00 och behöver åka 7:35 som senast hemifrån, helst något tidigare så här års. Barnens buss går 7:55.
För att jag ska kunna vara på jobbet klockan 08:00 samt skjutsa barn till skolan skulle vi behöva åka drygt 07:00.. barnen skulle då vara på plats cirka 1 h innan skolan början - detta om vi utgår ifrån att även jag ska komma i tid. Det känns inte rimligt.
tur & retur från skolan och hemmet 3 mil + 2.5 mil till jobbet, alltså en tur på cirka 50-60 min. Mina 20 minutrar var kanske onödig men hänvisas till de gånger (ganska ofta) som bussen varit inställd eller försenad, vilket vi får reda på via de som hoppar på vid tidigare stationer.
En lösning hade varit fritids, men vi har testat det på den här skolan och jag har sedan dess valt att skona dem från det. Fullkomligt kaos. 3 minuter skadar inte, och som sagt, skolan vet hur det ligger till.. men verkar emellanåt tro att det är vi som styr bussen. Hjälper de till nämnvärt med att få tillbaka den tidigare skolbussen? Näpp.
Varför är det kaos på fritids? Gör dom något åt det? Låter inga vidare. :/
Fast dom där tre minuterna gör något, dom andra barnen har kommit in och satt sig och så säger dom godmorgon, vilken dag det är och så vidare. Sen kommer några sista in några minuter senare (oftast samma personer såklart) och då tar läraren om samma sak igen. Det blir dessutom rörigt för dom andra barnen. Har själv gått i skolan, och varit med min son många gånger i skolan och märkt av det.