Inlägg från: Loriyana |Visa alla inlägg
  • Loriyana

Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?

Erkänner att jag varit sen några gånger. Cyklar 15 km med åttaåringen på pakethållaren för att få henne till skolan, och ibland är vädret inte som i väderleksrapporten och jag möts av starka vindar och regn. Har haft en och annan punka också.

Men oftast är vi i tid :)

• Loriyana

[quote=76011878][quote-nick]Fru Ve skrev 2015-11-16 22:35:23 följande:[/quote-nick]

Cykla 15 km enkel väg till skolan?? Varför?? Måste väl finnas andra lösningar? Fattar inte att du orkar faktiskt.

[/

Bor i Malmö. Dottern var djupt olycklig i skolan och om sanningen ska fram är skolorna i Malmö rätt problematiska. Så tar henne till Lund istället. Eftersom jag själv valt att flytta henne pga mobbningen, så får hon inte busskort. Jag är ensamstående mamma med låg inkomst. Busskort för oss båda hade kostat 1600kr i månaden.

Så jag cyklar. Vad gör man inte för sina barn? Hon älskar sin nya skola och lär sig betydligt mer.

Men ja, det är tufft. Men jag lever för DN tjejen och skulle göra vad som helst för att hon ska ha det bra.

• Loriyana
    Fru Ve skrev 2015-11-16 22:49:26 följande:

Oj! Men hur gör ni på vintern om det är mycket snö? Går ni då?

Brukar inte snöa i Skåne :) Men skulle det vara full storm så tar vi bussen den dagen.
  • Loriyana

[quote=76014748][quote-nick]Nymphaea skrev 2015-11-17 17:25:07 följande:[/quote-nick]

Wow! Har dottern cykel? (Ursäkta OT.)

[/

Än så länge är hon inte tillräckligt gammal för att cykla den sträckan själv. Så hon sitter på en juniorsits bakpå min cykel. Hade gärna haft en lådcykel, men de är väldigt stöldbegärliga och jag har inget garage.

Svar på tråden Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?