Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?

Alexi skrev 2015-11-16 20:50:38 följande:

Hur kan man som förälder låta sitt barn komma för sent till skolan och visa så dålig respekt gentemot läraren och klasskamraterna?

det förstår jag inte heller - är respektlöst - och visar ju för barnen att föräldrarna inte tycker det är så viktigt med skolan!
  • Dixie
    Drottningen70 skrev 2015-11-16 21:06:50 följande:

Tja.... För att man är människa och sånt händer alla ibland.

det är väl en sak om det händer någon gång, klart man kan försova sig, inte hittar nycklarna etc - men i mina barns klass är det alltid samma barn som alltid kommer försent, så det beror ju inte på att något oförutsätt har hänt på morgonen - utan det handlar ju om att man inte kan planera sin tid och inte tycker att det är viktigt att respektera sin lärare/klasskamrater tillräckligt för att komma i tid! 
  • Dixie
    Malla1 skrev 2015-11-16 21:38:55 följande:

Så det är inte alltid förälderns fel att barnet kommer för sent!

det är väl fortfarande föräldrarnas ansvar?! 
  • Dixie
    Malla1 skrev 2015-11-16 21:43:06 följande:

Om hon är hysterisk och vägrar allting vad ska då jag som förälder göra? Jag anser att det är bättre att hon kommer 5-10 min för sent än inye får gå dit alls vilket har hänt någon gång att hon fått stanna hemma.

men om detta händer ofta, då måste du ju ändra något i er morgonrutin - för vad är det annars du lär dina barn!? att det är helt ok att komma försent om de inte känner för att gå just då  - och att stanna hemma från skolan gör man ju bara om man är sjuk! 
    Här har vi den typiska respektlösheten som jag pratar om - du har ju ingen respekt för att din dotters sena ankomst är respektlös mot läraren och resten av klassen.........
  • Dixie
    alexias mamma skrev 2015-11-17 06:57:05 följande:

Vi kan vara 5 min sena ganska ofta. Det beror på om det är köer eller om det är fullt på buss el tunnelbana så vi inte får plats utan måste vänta på nästa. Och nej vi kan inte gå upp tidigare, barnen behöver få sova också.

Du har ingen aning om hur andra har det så sluta kritisera folk till höger och vänster

På vilket sätt är det ok att ni ofta kommer för sent, vilket innebär att det stör undervisningen och stör både lärare och elever? 

Om ni ofta kommer försent, får ni ju gå hemifrån 5 min tidigare - och gå och lägg barnen tidigare, så är det inget problem! 
  • Dixie
    Malla1 skrev 2015-11-17 09:24:25 följande:

Det är.inte säkert man kan gå hemifrån 5 minuter tidigare, och dom sagt mina barn vaknar halv 6 så det är inte det som är problemet.

varför kan du inte gå hemifrån 5 min tidigare!? 
Svar på tråden Hur kan man låta sina barn komma för sent till skolan?