Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Jul igen...orättvis fördelning av pengar på klappar till barnen?

Om jag var dig skulle jag börja köpa julklappar och spara pengar tidigt så att barnen kan få det mer rättvist. Sen är ju barnen så pass stora att om dom skulle fråga kan du ju förklara varför dom får mindre också?

Om jag träffar någon ny skulle jag aldrig dra ner på julklappar och presenter till min son för att han tjänar mindre än mig.

• Anonym (...)
    nevermind skrev 2015-11-16 15:55:07 följande:

Men för i helvete?! 1 500 kr är väldigt mycket pengar!! Vi fick för cirka 300 kr när vi var små. Jag var och är väldigt glad över att jag inte blev bortskämd med en massa prylar.
    Idag har jag 4 syskonbarn som inte får nånting av mig. Jag ger 1 000 kr Barncancerfonden istället. Vill inte bidra till att de blir mer bortskämda än de redan är.

1500 är inte mycket? Räcker till en lego pryl sen är man uppe i den summan. Jag handlar för 5-6 tusen till mitt barn och då får han ändå inte överdrivet mycket. När jag var liten fick jag då inte bara julklappar för 300 kronor. Låter sjukt snålt.
  • Anonym (...)
    nernu skrev 2015-11-16 23:38:07 följande:

En av många situationer som gör att jag inte begriper hur man kan leva som en familj under ett tak och ha delad ekonomi. Märkligt.

Vad är det för märkligt med det?
Svar på tråden Jul igen...orättvis fördelning av pengar på klappar till barnen?