• Dojan

Fula bröst ...

Efter en amningstid på ca 5 månader blev mina bröst helt förstörda. Nu har det snart gått 3 är och det ena bröstet vägrar "återhämta sig". Sambon tycker inte jag borde operera men jag känner mig inte fin såhär. Fråga 1) ska man göra bröstlyft på ena eller sätta in implantat i båda?

2) kan man få detta bekostat av landstinget? (Har hört att de kan bekosta det men vid särskilda fall, undrar om jag är ett sådant fall...)

• Svar på tråden Fula bröst ...
  • Dojan

Tack för svar. Jag hade också tänkt fixa båda brösten efter att jag fått alla mina barn (iaf 2 till). Men det känns som en evighet tills dess och vill verkligen fixa det här bröstet. Ju mer jag tittar på bilden desto mer ogillar jag hur d hänger sådär. Tycker det är en jätte skillnad på brösten.

• Dojan
    straw2008 skrev 2015-11-17 14:12:07 följande:

Nej det där är verkligen inget som bekostas av landsting. 

Du kommer få söka hjälp o betala privat, kommer få lyfta på båda sidorna o stoppa i implantat om du vill ha mer utfyllnad. 

Tack för svar. Menar du att landstinget verkligen inte kommer bekosta det för att problemet är för litet eller för att du inte tror att landstinget kan bekosta en sådan operation? Du verkar så säker på din sak så du kanske vet ngt som jag inte vet. Jag är ganska nöjd med det andra bröstet så implantat är jag inte helt 100 på. Men alltid intressant att höra någon annans åsikt.

Efter fler graviditeter och amningsperioder kanske jag ändå överväger implantat.
Svar på tråden Fula bröst ...