Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

Tiggarna på Sthlms central.

Anonym (Ts) skrev 2015-11-15 17:07:23 följande:

Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!

Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.

En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.

Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.

Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.

Ingen av oss sa något till henne.

Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.

Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.

Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?

Men snälla du, det här måste du rapportera till McDonalds! Skriv ett mejl precis som du skriver här! Det är deras ansvar att deras kunder inte ska bli antastade!
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 10:32:16 följande:

Nej,det gör inte dom allra flesta alls alltid i dagligt tal!!

Dom flesta säger T-centralen om T-centralen och Centralstationen om Centralstationen.

Stockholmare sen länge. Håller alldeles med.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (Lou) skrev 2015-11-17 09:25:50 följande:

Men snälla du - vi vet det. Ändå säger de flesta T-centralen i dagligt tal. Varför har du så ohyggligt svårt att ta in det?

Varför skulle vi Stockholmare säga så? T-centralen är typ perrongerna och uppgångarna mot Åhléns och plattan och del av uppgången till pendeltågen, fast jag tycker det blir Centralstationen när man passerar gränsen och butikerna börjar. Centralstationen är själva stora ytan dit folk går till tågen. Sen finns en till del, där bussarna går, men jag säger Wtc eller World trade center om det.

Som stockholmare nästan hela livet, så skulle jag aldrig göra upp om träff på en så luddig plats, utan vara mer precis.
  • HenryIronstead

Varför ger folk fortfarande pengar till "tiggarna"? Helt koko. De är otrevliga, kräver att man ska handla åt dom, sitter och jämrar sig för sympatier (ja jag vet att det är sympatier för när väninnan dyker upp blir det ett glatt tjatter).

Jag är trött på att de fortfarande hänger i Sverige. Jag står för det.

• HenryIronstead

Oj. Vilken lämplig bild

Synd att folk inte kan fatta att de har fel istället för att posta poänglösa bilder.

Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.