Tiggarna på Sthlms central.
Jag har skrivit om det upprepade gånger i tråden, LÄS människa!
Jag har skrivit om det upprepade gånger i tråden, LÄS människa!
Precis, så jag undrar varför TS inte tillkallade personal
Du är inne i varje tråd o kritiserar varje inlägg utan att komma med nått... Seriöst gå vidare utan att passera gå...
Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!
Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.
En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.
Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.
Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.
Ingen av oss sa något till henne.
Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.
Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.
Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?
TS har ju flera gånger skrivit detta i tråden, läs!
På övre plan där "ringen" är, bredvid O'learys.
Du kan börja med att läsa RUBRIKEN!
Sedan kan du (som redan läst alla mina inlägg) läsa om INLÄGG 32, långsamt och sakta högt för dig själv så kanske även du förstår vad det är du läser?
Jag har även vid flera tillfällen skrivit att vi var stressade och skulle med ett tåg, därav sa jag inget till personalen.
Och hur är detta relevant för diskussionen?
Alla som känner till sthlm vet vad t-centralen och centralstationen är och förstår exakt vad ts menar. De som inte känner till sthlm spelar det ingen roll för.
En person startade en tråd för ett tag sedan om tiggarna på lund central, jag har aldrig varit där och skulle således inte anmärka på om personen menade tågstationen, där bussarna går eller what ever - helt ointressant för diskussionen även där.
Det var ju verkligen en hemsk traumatiserande händelse, eller hur...
Ts har förklarat i ett inlägg att för denne som är född/uppväxt i innerstan är t-centralen och centralstationen "samma" sak/plats.
Så är det för mig också. Ska jag träffa någon på centralen så säger jag t-centralen eller "vi möts vid centralen" och inget annat. Spelar ingen roll om det är utanför åhlens på t-centralen sidan eller vid ringen på centralstation sidan - det heter t-centralen.
Så ja - detta ÄR sanningen! Det heter så förmodligen för de flesta som bor i innerstan.
Kommer själv från Östermalm.
Men snälla du - vi vet det. Ändå säger de flesta T-centralen i dagligt tal. Varför har du så ohyggligt svårt att ta in det?
Nej, ts har förklarat varför denne skrev så. Har även förklarat exakt vad skillnaden är. Varför är detta ett så enormt stort problem för dig?
Precis som Anonym (Lou) skrev så säger de allra flesta t-centralen i dagligt tal. Alltid!