Inlägg från: annananonym |Visa alla inlägg
  • annananonym

Tiggarna på Sthlms central.

ica skrev 2015-11-16 14:12:43 följande:
    Centralen har ju vakter som patrullerar.
    Ja, men inlägget syftade på ett café vid hornstull och där finns med största sannolikhet inga vakter!
  • annananonym
    Nerfherder skrev 2015-11-17 08:27:46 följande:

Rätt intressant hur en del tänker, de har inte tid att tilkalla personal för att bli av med en tiggare, däremot har de tid att sitta och gnälla på internet över det "hemska" som inträffat.

Kanske finns gott om tid när man sitter på tåget efter händelsen och reflekterar över saken. Drömmer
  • annananonym
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-16 21:02:52 följande:
    Och där ligger inte T-centralen utan Centralstationen där tåg mot Göteborg C,Västerås C går ifrån!!

Och hur är detta relevant för diskussionen? Obestämd
    Alla som känner till sthlm vet vad t-centralen och centralstationen är och förstår exakt vad ts menar. De som inte känner till sthlm spelar det ingen roll för.

En person startade en tråd för ett tag sedan om tiggarna på lund central, jag har aldrig varit där och skulle således inte anmärka på om personen menade tågstationen, där bussarna går eller what ever - helt ointressant för diskussionen även där.
  • annananonym
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 08:38:34 följande:
    Jag ser det som relevant för diskussion då det ökar ts:s trovärdighet att hålla sig till sanningen.

Ts har förklarat i ett inlägg att för denne som är född/uppväxt i innerstan är t-centralen och centralstationen "samma" sak/plats.
    Så är det för mig också. Ska jag träffa någon på centralen så säger jag t-centralen eller "vi möts vid centralen" och inget annat. Spelar ingen roll om det är utanför åhlens på t-centralen sidan eller vid ringen på centralstation sidan - det heter t-centralen.
    Så ja - detta ÄR sanningen! Det heter så förmodligen för de flesta som bor i innerstan.

Kommer själv från Östermalm.
  • annananonym
    Nerfherder skrev 2015-11-17 08:35:07 följande:
    Det var ju verkligen en hemsk traumatiserande händelse, eller hur...

Skrev ts att det var en traumatisk händelse? Det har jag helt missat.
  • annananonym
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 09:30:11 följande:
    Det är väl ändå som så att det är ts som har ohyggligt svårt att ta in att dessa inte är samma sak!

Jag har vetat det sen lång tid tillbaka trots att jag ej bor i Stockholm.

Problem eller?

Nej, ts har förklarat varför denne skrev så. Har även förklarat exakt vad skillnaden är. Varför är detta ett så enormt stort problem för dig? Obestämd
  • annananonym
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 09:30:11 följande:
    Det är väl ändå som så att det är ts som har ohyggligt svårt att ta in att dessa inte är samma sak!

Jag har vetat det sen lång tid tillbaka trots att jag ej bor i Stockholm.

Problem eller?

Precis som Anonym (Lou) skrev så säger de allra flesta t-centralen i dagligt tal. Alltid!
  • annananonym
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 10:32:16 följande:

Nej,det gör inte dom allra flesta alls alltid i dagligt tal!!

Dom flesta säger T-centralen om T-centralen och Centralstationen om Centralstationen.

Nej inte såna som du som bor på landet. Men vi som bor här i Sthlm säger så, ALLTID!
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.