Inlägg från: MissNastrax |Visa alla inlägg
  • MissNastrax

Tiggarna på Sthlms central.

Jag är inte SDare jag är inte rasist jag är inte ens helsvensk själv och ser slavisk ut..

Jag var med om exakt samma fenomen på Burger King på TC i torsdags lunch när jag stressåt för att få något alls (bemannings företag och jobbade på två olika företag, lunchen får man ta i farten och detta var det snabbaste jag kom på just då).

Hon kom fram till bordet och tog i min axel och höll näven framför mitt ansikte och bad om pengar..

Har inget emot tiggare vanligtvis men detta kändes inte helt ok, jag vill äta ifred speciellt när jag är stressad mellan jobb som är mitt levebröd som ger piss lön.. då går tiggeri fett bort, men hon var INTE otrevlig bara att jag tyckte det kändes påträngande.

• MissNastrax

Jag bor i sthlm och säger TC om hela platsen oavsett om det är perrongerna, vänthallen eller what ever alla fattar ju vad jag menar, sen finns det folk med OCD som gärna vill ha gps kordinater för att fatta.

• MissNastrax
    gold34 skrev 2015-11-19 20:11:15 följande:

Men du representerar knappast hela Sveriges befolkning..

Jag säger T-centralen om T-centralen och Centralstationen om Centralstationen

Jaaaaaag säger skrev jag... tycker "tjafset" är rätt jävla OT egentligen då vi alla fattar ändå vad hon menar och det var poängen med min kommentar...

• MissNastrax
    HenryIronstead skrev 2015-11-20 02:26:06 följande:

Oj. Vilken lämplig bild

Synd att folk inte kan fatta att de har fel istället för att posta poänglösa bilder.

Tänk om folk kunde chilla lite istället för att gå till absurdum om att det heter det ena eller andra beroende på om man står vid ringen eller perrongen vid en station..
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.