Kombinera karriär och kärlekslivet
Hej allihopa, jag behöver lite tips och råd... Jag ska förklara från början.
För ett par månader sedan insåg jag och min sambo att vi behöver pausa från varandra och satsa på våra egna liv. I samband med detta hade han precis börjat plugga och jag sökte jobb. Vi ansåg att som det såg ut just då gick vi på varandra för mycket vilket resulterade i en hel del onödigt tjafs. Ni kanske vet hur det kan vara när ingen av oss hade något att egentligen vakna till på morgonen utom varandra. Det vi bestämd var att han skulle satsa 100% på utbildningen och jag 100% på arbete om jag fick något.
Jag som egentligen är inriktad på vården lyckades få ett sälj jobb.
Nu har jag börjat mitt nya arbete vilket är extremt krävande. Inte bara det att jag sadlar om till en helt ny karriär men det att jag även är bortrest i veckorna. Vilket gör att vi knappt ses. Dessutom har min sambo blivit utskriven från skolan av olika skäl vilket gör att han går hemma hela dagarna.
Det är otroligt svårt att få det att gå ihop. Jag jobbar måndag till fredag och när vi äntligen ses på helgen går den åt till att försöka hitta tillbaka till varandra och försöka att inte tjafsa. Jag känner att allt detta håller på att döda våran relation ordentligt. Jag vet att jag inte alltid är så bra på att visa hur mycket någon verkligen betyder för mig och det är första jag behöver hjälp med. Hur får jag honom att känna att jag faktiskt älskar honom innerligt och att jag om jag kunde önska inte alls skulle behöva vara hemifrån hela veckorna, det är vad mitt arbete kräver, sova borta måndag till fredag och i vissa fall även in på helgen beroende på vart vi ska arbeta.
Jag vill även tillägga att detta arbete är något jag ser som en tillfällig lösning eftersom jag inte kom in på den utbildning jag ville nu i höst.
Från min synvinkel försöker jag allt jag kan med att få allt att gå ihop men inser att det inte räcker så nu behöver jag er seriösa hjälp. Hur ska vi kunna få detta att fungera? Jag har försökt förklara det att det långsiktiga målet är att få in de penga som behövs för att gå runt och även kunna göra det lilla extra men för att få in tillräckligt med pengar måste jag verkligen lägga 100% plus lite till nu i början.
Vi glider allt längre från varandra och det känns som att hur jag än försöker spelar det ingen roll. Snälla alla här på fl hur har ni klarat karriär och kärlek? Jag trodde att det skulle vara enklare än såhär men inser nu vilket misstag jag gjort, samtidigt känner jag att jag inte kan ge upp arbetet som kan ge mig bra lön så länge jag lägger den tid som krävs. Pengar som behövs för att få vårat förhållande att fungera, hur ska vi annars överleva?
Jag vet även att jag är en person som behöver bli bättre på att kommunicera så på det planet behöver jag också lite hjälp.
Ja är jävligt envis på gott och ont och har bestämt mig för att klara detta, frågan är bara hur..
Jag vet att man inte ska byta ut det man verkligen vill mot det man vill just nu men jag får ändå inte ihop det!