• Önskan94

Planerar barn - Unga föräldrar

Jennymariaa skrev 2016-03-14 13:44:07 följande:

Åh! Helt galet vad tiden går. Hur mår du nu? :)

Ja det är galet! Men ibland känns det som att det går väldigt långsamt haha.. Jo nu börjar jag må bra igen! Nu är jag bara trött haha :) längtar tills jag känner mini sparka! Hur mår du själv?:).
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-03-25 08:37:56 följande:

Glad påsk tjejer! Vilken vecka är ni i nu?:)

Detsamma! Går in i v18 idag och om 1,5 v är det RUL! :)
  • Önskan94

Var på RUL idag och fick veta att vi väntar en liten flicka och att allt såg bra ut! Hon är envis och gjorde det inte lätt för barnmorskan ;)

• Önskan94
    jess06 skrev 2016-04-05 13:19:54 följande:

Jag ska på RUL om två dagar, klev in i v. 20 idag. Börjar bli nervös inför Torsdag nu. Tror jag också har en liten flicka i magen, men mannen tror på en pojke så det blir spännande!

Har någon i gruppen funderat på ett extra ultraljud mellan rul och förlossningen? Jag funderar på gå privat mellan v. 25-30. Eventuellt ett 3D ultraljud. Vi har gått privat både i v. 8 och 12 på Emma ultraljud i Malmö och vi är verkligen super nöjda!

Åh va spännande! Det kommer att gå bra! Jag kommer att få extra ul om typ 2v för att kolla hjärtat på prinsessan, ett i v 26 och sen i v32 då jag tar mediciner som gör att de vill se så att hon växer som hon ska och att medicinerna inte påverkar hennes hjärta.
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-04-15 06:11:41 följande:

Igår var vi på rul. Blir en liten pojke som såg ut att må hur bra som helst! <3

Åh va kul! :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-15 20:39:28 följande:

Hur går det för alla?? :)

Är i vecka 25 nu (24+4) och jag växer så att det knakar! Nu buffar hon runt ordentligt i magen och jag mår väldigt bra. Är bara trött i kroppen men annars inget att klaga på. Nu längtar jag så tills lillan är här och vi får mysa med henne!
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-16 13:04:06 följande:

Skönt att du mår bra!!! Bara att njuta nu :))

Hoppas att du också får njuta av din graviditet!! :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-30 06:31:58 följande:

Wiho!! Nu är vi nere på tvåsiffriga dagar. 99 dagar till bf <3

Åh va mysigt! Vi har 93 dagar kvar <3
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-30 10:24:10 följande:

Åh <3 så skönt att vara under 100 dagar!

Ja verkligen! Känns som att det inte är så långt kvar när man ser att det är mindre än 100 dagar <3
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-31 06:22:47 följande:

Ja det är något speciellt med det! Samma med veckor. Somliga veckor känns mer speciella än andra haha :)

Haha ja verkligen! Snart är vi inne i sista trimestern! Helt galet att våra små snart är här :)
  • Önskan94
    Lilla Luna skrev 2016-06-01 14:50:02 följande:

Sitter i väntrummet på ultraljud. Blrjar bli nervöst och minuterna går segt.

Åh va spännande! Hoppas att allt gick bra!:)
  • Önskan94
    Miniflicka93 skrev 2016-06-02 01:32:44 följande:

Jösses vad tiden flyger iväg :o 57 dagar kvar till bf och har knappt hunnit fatta det! I juli är hon beräknad att komma och kan inte fatta att jag snart gått hela 9 månader... plussade igår ju? Eller? Haha. Värmen har verkligen börjat ta kål på mig! Vad gör ni andra preggos nu i denna otroliga värme bölja för att överleva!? xD Ska till havet i morgon o får se om sambon får släpa hem mig där ifrån sen hahahahaha

Haha jag ligger halvnaken i soffan med fläkten på högsta läget! Tar examen imorgon så är ledig fram till bf :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 09:56:35 följande:

Idag går jag in i vecka 30! <3 känns helt sjukt, bara 10 veckor kvar

Åh imorgon går jag in i v 31! Och idag har 75% av graviditeten gått och har bara 70 dagar kvar. Galet att vi snart får träffa våra små bebisar! Nu längtar jag ihjäl mig!
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 11:43:35 följande:

Galet!!! Samtidigt som tiden går snabbt & så gör den ändå inte det. Men man får låta bli att tänka o längta så mycket <3

Har du koll på alla prylar o så eller du har mycket kvar att handla? :)

Nä jag håller med om att tiden går långsamt ibland, speciellt nu när man bara går hemma.. Vi har nog det mesta som behövs i början och det som är nödvändigt just då men vi behöver vissa småsaker. Hur är det själv? Har ni allt eller hur planerar ni?:)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 21:47:39 följande:

Ja jag känner nog att det mesta är klart. Småsaker kvar som kissskydd till vaggan & såklart blöjor o så. Man kommer säkert på mer sen men samtidigt vill jag inte behöva tänka på det första tiden. Snart får man väl börja skriva upp det man tänker för minnet börjar svika ibland haha :)

Haha jag känner detsamma! Varje gång vi ska iväg och handla så glömmer jag minst 1 sak.. Haha! Vad skönt att ha allt klart! :)
  • Önskan94

Gick in i v 34 idag och längtar något enormt nu! Jag mår bra förutom att det är svårt att sova och att jag får sammandragningar väldigt lätt men det är det värt för snart är vår flicka här! :D

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar