• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Alltså jag är orolig. Visst det är inte hela världen om jag inte är gravid nu vid första seriösa försöket och jag vet ju att det kan ta väldigt lång tid. Men jag har ju känt mig så annorlunda i kropp och knopp. Dock så blöder jag nästan som min mens. Aningen mindre och "tunnare" och idag är andra dagen som det varit mensliknande så jag börjar bli orolig över att det inte blir nått för jag vill ju så gärna... Har läst att en del personers nidblödningar har varit som mens både i dagar och så vidare så jag ger inte upp hoppet ännu. Imorgon är det 4 dagar till beräknad bim och det brukar vara okej att testa. Ska jag våga göra det imorgon eller vänta någon dag till?

• arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-25 06:00:35 följande:
    Hur har det gått???
    Testade negativt 2 dagar innan beräknad mens. Har inte testat något mer efter det, alla symptom försvann så antingen så var mensen över en vecka tidig med spöksymptomer (jag brukar aldrig ha såhär innan mens) eller kanske ett missfall. Får försöka igen denna månad  :/ :)
  • arh

Hur går det för alla? Inget plus för mig tyvärr, nästa äl beräknad 5/12 så jag håller tummarna att det blir nått då :)

• arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-27 12:09:40 följande:

6 dagar skulle det ju stå & fick på kvällen en pytteliten blödning så hoppas det är en nidis :))

Håller tummarna för dig :)
  • arh

Är det någon mer som har plussat? Eller hur går det för er?

Är nu inne på andra månaden att försöka få ett plus. 5/12 är beräknad äl enligt appen jag har så jag håller tummarna att det blir nått denna månad :)

• arh

En fråga som inte angår ämnet egentligen men hur är vädret neröver. Jag och min sambo ska bila ner till varberg idag men vet inte om vi ska ställa in för klass1 varningarna som är där ner över. Någon av er som bor där omkring, göreborg eller så som kan berätta hur det är.

• arh
    Familjelivet skrev 2015-12-06 08:42:12 följande:

Jag har nyss plussat! Vi är gravida! 2-3 veckor stod de på testet ????

Grattis kul! Dom där testerna är lite knasiga. Du är nog runt vecka 5-6 då testerna visar att det är mellan 2-3 veckor sedan du vart gravid :)
  • arh
    Familjelivet skrev 2015-12-06 12:05:36 följande:

Tack!!! :) så sjukt att vi fattar inte. Slutade ju led mina p-piller förra månaden. Trodde inte att de skulle ta sig på en gång

Jag förstår det haha hoppas det bara håller i sig och att allt går bra. Jag längtar efter min bim nu för att se själv om det blir nått denna månad :)
  • arh
    Anonym (Äpple) skrev 2015-12-06 12:29:12 följande:

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

Hej äpplet. En fråga till dig, måste man äga en villa för att anses vara en lämplig förälder? Räknas det inte om man har köpt en stor och rymlig lägenhet (för att man hellre bor i lägenhet än villa) för sina egna pengar som man jobbat och sparat ihop?

Vad jag vet så har alla vi här inne haft olika mål att uppfylla innan vi tagit beslutet om att skaffa barn. Som till exempel den ekonomiska situationen. Och jag personligen tror inte att man planerar och försöker att skaffa barn om man inte har råd att försörja dem.

Och jag tycker att om du nu ska ha en sån negativ attityd till våra val i livet, så kan du ta och söka dig till andra trådar. Så kan vi få "förstöra" våra liv ifred :)
  • arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-06 20:42:51 följande:

Hej!

Jag är 22 år och sambon är 26 år. Vi försöker skaffa barn just nu. Slutade med piller i augusti, fick ett tidigt missfall i oktober och nu väntar vi på BIM som ska vara 18 december. Enligt min app hade jag ägglossning i helgen men jag tror att jag hade den redan tidigare i veckan.

Hej och välkommen! Hoppas att det blir ett plus. Berätta gärna lite mer om er :)
    Jag har bim den 19e och hoppas att även jag plussar :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar