Planerar barn - Unga föräldrar
Hoppar också in här, är 20 (blir 21 nästa år) min sambo är jämngammal med mig, vi bor tillsammans med min dotter på 3 år från tidigare förhållande.
Plockade ut min spiral i September och bebisverkstaden är öppen :)
Hoppar också in här, är 20 (blir 21 nästa år) min sambo är jämngammal med mig, vi bor tillsammans med min dotter på 3 år från tidigare förhållande.
Plockade ut min spiral i September och bebisverkstaden är öppen :)
Hur går det för alla? Inget plus för mig tyvärr, nästa äl beräknad 5/12 så jag håller tummarna att det blir nått då :)
Har precis haft mens här...äl beräknat till den 5/12 här också :)
Både hoppas och inte hoppas att det tar sig iom att bim blir lagom till julveckan och vi ska bo hos svärmor från den 21e till 26e December.. ^^
Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)
Har en dotter på 3,5 år så måste erkänna att jag har erfarenhet, men alla barn är ju olika så känns ändå nervöst och spännande :)
Brukar låna grannens 3-månaders ett par gånger i veckan (dottern brukar leka med granntjejen och vi föräldrar brukar umgås, sååå mysigt!) :'D
BIM -5 idag..har ont i brösten som f*n men kan ju även vara p.g.a mensen..
Mensen kom som ett brev på posten idag efter vuxenmyset igår kväll..fan :(
Bim -3 och jag läcker bröstmjölk, är jätteöm i brösten och har mått illa och varit extremt trött nu någon dag...håller tummarna! :D
Bim imorgon, tog två olika sorters test imorse, FETnegativt på båda...läcker fortfarande råmjölk...brösten är som sprängfyllda Pamela bomber (sambon är glad åtminstone) och jag stupar snart av trötthet..
Aja, väntar ett par dagar och testar igen om inte mensen kommer innan dess..känns dock inte som den är på g, har inte dom vanliga "innan mensen flytningarna" som jag brukar ha..
Äntligen!!
Plussade i söndags, precis gått in i v.6 enligt beräkningen jag gjort! :)
Förstår känslan. Känner mig inte gravid så lite oro finns där. Fick sjuk mensvärk tidigare idag och tänkte direkt att det blev missfall.. Kanske är lättare andra graviditeten då man är mer erfaren?
Åh, ja! Min sambo tycker inte så mycket om shopping så han slipper gärna, så vore kul att gå med någon annan i samma sits. :)
Sorry för kapning här, var bara tvungen att flika in lite ^^
Det är absolut INTE lättare när man väntar nummer 2..är gravid i vecka 7 med nummer 2 nu och jag är så jääääääkla nojjig så det är inte sant!
Varje liten sak går man och känner efter och tror är mf, en normal dag för mig så går tankarna ungefär såhär: "åh herregud det gjorde ont, nu får jag mf...ne men det kanske inte blir mf iaf...fast ett ma blir det nog garanterat...eller utomkveds...eller tänk om jag inte ens är gravid?!?!?!" *springer till sambon och panikgråter*
Såhär orolig var jag inte med min första, då var det liksom att när jag fick ett + så var det garanterat att jag skulle få ett barn, inte en tanke på att det kunde bli missfall eller något annat ^^
:)
Ni som hade illamående, vilken vecka var värst och när började det släppa? Jag går in i vecka 9 i morgon och mår illa konstant. Står knappt ut och behöver se ljuset i tunneln haha..
Med dottern (2012) började jag må illa i vecka 3 ungefär och mådde illa tills hon föddes i v. 40+3...spydde cirka 10-15 gånger per dag, varje dag...
Med bebisen som jag väntar nu, började jag må illa och kräkas på morgonen runt vecka 7, är i vecka 15 nu och kräks en gång på morgonen om jag inte är tillräckligt snabb med frukosten men det är inte varje dag jag mår illa och kräks utan det kommer och går från dag till dag.
:)
Idag går vi in i vecka 21 med lillebror och jag mår oförskämt bra trots lite trötthet och värk i svank och höfter...så skönt! :)
Börjar bli otålig nu, vill att tiden ska gå fortare!
Har börjat handla liite smått men försöker att inte gå bananas...hur gör ni andra? När vill ni ha allt färdigt?
Vad har ni alla för inköpslista? Det är så härligt att se andras när man är så insnöad på sin egen, toppen med lite inspo och så lätt att glömma något ^^