• Önskan94

Planerar barn - Unga föräldrar

Hej! Va spännande med så många unga som planerar barn. Hade gärna hoppat in i denna tråd om det är okej :) jag är 21 (22 i jan) och min fästman 25 :)

• Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

Nä har inte sett det men hört att det ska vara väldigt bra så jag tänkte börja kolla :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 17:32:19 följande:

Är det någon mer än mig som även tittar på Gravid Vecka För Vecka på youtube? :)

Ja jag tycker det är så mysigt att följa andra familjer och deras graviditet :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 18:36:25 följande:

Ja, jag också! Tycker också att det är kul att se hur dom bor och hur deras vardag ser ut med småbarn :)

Ja precis! Men man blir en aning bebisgalen haha :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 21:01:42 följande:

Haha ja verkligen! Men det som jag också tycker är så bra är att man med hjälp av deras avsnitt fått ett litet humm om vad för bebissaker man själv vill köpa. Och att dom gör som en "review" på det dom köpt. 

Jag vet till exempel att jag vill köpa en stokke vagn då den är hög och jag är så  lång :)

Haha ja jag vet! Den ville jag också ha till en början! Jag vill ha en bugaboo donkey och övertalat min fästman som förövrigt nog tror att jag är knäpp som redan kollar på bebissaker haha...
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 21:38:11 följande:

haha jag har nog haft turen med min kära som inte tror att jag är knäpp. Vi har spekulerat hur vi vill ha barnrummet, och typ allt :D han verkar inte ledsna på mig heller :)

Åh va mysigt! Det ska bli spännande att en dag faktiskt få göra alla dessa saker :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 22:11:06 följande:

Ja! Fast på sätt och vis längtar jag inte för om jag känner mig själv rätt så kommer jag att gå crazy just på shoppingen allt för tidigt under graviditeten :D O:) 

Haha jag kommer att göra detsamma =)
  • Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Jag känner nog att jag har hyfsad erfarenhet av barn :) min fästmans syster har en dotter som fyller 4 år och har passat henne mycket, småsyskon som är 4 och 5 samt att jag har passat mina tvillingkusiner som idag är 7 rätt mycket sedan dom var 6 månader :) men det blir ju en helt annan sak när det är ens egna :)
  • Önskan94

Jag fick mitt första positiva äl-test idag känns så spännande och skönt då jag har oregelbunden mens så nu håller vi tummarna att det tar sig =)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-13 21:37:28 följande:

Hoppas hoppas :)

Tack hoppas på en fin nyårspresent :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar