Planerar barn - Unga föräldrar
Fyra dagar efter ägglossning är man inte i v4. Snarare i v3 och inte gravid ännu.
Först ska ägget fästa, det gör det efter befruktning och det sker kring 5-10 dagar efter ägglossning.
Det dy
Fyra dagar efter ägglossning är man inte i v4. Snarare i v3 och inte gravid ännu.
Först ska ägget fästa, det gör det efter befruktning och det sker kring 5-10 dagar efter ägglossning.
Det dy
Sorry, skickade för tidigt.
De symtom du känner av kommer av progesteron som är det hormon som ökar och är dominerande efter ägglossning. Det är dominerande även vid en graviditet och går därför inte skilja på gravidsymtom och "efter ägglossning"-symtom. Enda sättet att veta vilket som är vad är att göra gravtest som påvisar hcg i urinen.
Efter att ägget fäst tar det ytterligare några dagar innan hcg når en mätbar nivå.
Jag är ju medveten om att jag inte är på riktigt gravid ännu men enligt appen som utgår ifrån första dagen från sista mensen (20/10) så är jag i "gravid"vecka 4 (3+4). Men som jag skrev så gick jag ju bara med i appen för att just se om det fanns några symtomer så här tidigt vilket det stod att det fanns men att få kände något.
Jag har aldrig tidigare haft några symptom vid ägglossning förutom en väldigt liten "mensvärk" samma dag/dagen efter så jag har ändå svårt att tro att att det är det som spökar just nu samtidigt som att jag fortfarande är skeptisk om att det är "gravid"symtomer. Men även om jag är skeptisk så hoppas jag ju att jag är/blir gravid.
Men det var ju inte det här som denna tråden skulle handla om utan, jag vill veta om det är fler kring min ålder som planerar barn eller väntar barn. :)