• annieh897

Är det för tidigt att berätta om graviditet?

Om du känner att du vill ha och kan få deras stöd vid ett ev. missfall - berätta. Jag berättade för mina föräldrar i v 7 för jag ville ha deras stöd om nåt gick fel. Vi har avvaktat med att berätta för sambons föräldrar eftersom han tyckte att det kändes för jobbigt att prata om missfall med dom.

• annieh897
    Anonym (?) skrev 2015-11-19 11:14:50 följande:
    Jag förstår inte, får man inget stöd om man inte berättar om gravideten först, utan bara berättar att man fått missfall?
    Nej nej, det var inte så jag menade. Alla kanske inte vill berätta att de fått missfall, att det känns för jobbigt eller privat att prata om, och då kanske man inte ska berätta för tidigt. Det var så jag tänkte.
  • annieh897
    Anonym (?) skrev 2015-11-19 12:52:46 följande:
    Fast du skrev att ni berättade just för att få stöd om något skulle hända:

Jag berättade för mina föräldrar i v 7 för jag ville ha deras stöd om nåt gick fel.

Och då blir det ju naturligt att undra om du inte fått stöd om du inte berättat om graviditeten. För om du får stöd i vilket fall, så berättade du ju för att du ville berätta, inget annat.
    ja, okej, ser att det jag skrev kan tolkas så. Jag hade förstås fått stöd annars också. Det jag egentligen menade med att jag berättat för mina föräldrar var att jag känner att jag kan prata om missfall med dem - till skillnad från min sambo som skulle känna sig jätteobekväm med det, så därför har vi valt att avvakta med att berätta för hans föräldrar.
Svar på tråden Är det för tidigt att berätta om graviditet?