Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Vad tycker ni vuxna?

Anonym (K) skrev 2015-11-14 16:38:14 följande:

Jag tycker nog att du vill använda det av fel anledning. Det är hemskt att unga (och även äldre!) tjejer ska behöva anpassa sig efter vad andra tycker hela tiden istället för vad som känns bra för dem själva.

Själv tycker jag att stringtrosor är väldigt obehagliga då de skaver i rumpan. Om jag hade velat dölja trosor som syns genom jeans (?) så hade jag hellre köpt ogenomskinliga jeans som det inte syns igenom, eller om du menar att troskanten syns över jeansen så hade jag hellre köpt längre tröjor som går omlott över jeansen. För dessa hade (för mig) varit bekvämare alternativ. Men vissa säger att de tycker att stringtrosor är bekväma, så ja, man är ju olika.

Lite utanför din fråga, men det känns som att problemet i din berättelse inte är om du får använda stringtrosor eller inte, utan att dina kompisar säger saker som får dig att skämmas. Vad är det för kompisar??

Jag tror att hon menar att de syns genom jeansen, inte för att jeansen är genomskinliga utan för att det blir antigen en "kant" av sömmen som buktar ut "genom" jeansen eller att de "skär in" lite mitt på skinkorna och detta syns genom jeansen. 
  • Mooomin

Vad använder du för sorts trosor i nuläget? Jag skulle rekommendera någon hipster eller hotpants istället. Och inte bara det, utan att hitta en bra modell av någon av dessa. Ta inte nån som har så tjock "kant" eller resår där de går över eller under skinkan, om du förstår hur jag menar. Det finns såna som antigen är gjorda helt i spets, de skär sällan in i skinkan eller buktar ut genom byxan, eller de som har som en spets/resår kant.. 
    Personligen tycker jag att hipster eller hotpants är bra mycket snyggare än string.

Svar på tråden Vad tycker ni vuxna?